شناسه خبر : 103757
چهارشنبه 29 شهريور 1402 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت زندگی اولین فرمانده اطلاعات سپاه استان فارس

فاش نیوز - «مهدی فیروزی» ۱ دی ۱۳۳۵ در شیراز به دنیا آمد و در ۲۸ شهریور ۱۳۶۰ هنگامی در حال عزیمت به محل خدمت به دست دو نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

کد خبر: ۶۱۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸ - 20September 2023
 

روایت زندگی اولین فرمانده اطلاعات سپاه استان فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، مهدی فیروزی یکم دی ۱۳۳۵ در شیراز به دنیا آمد. پدرش خیاط و مادرش خانه‌دار بود. وی مدارج علمی را یکی پس از دیگری طی کرد تا آنکه تحصیلاتش را با موفقیت در رشته برق صنعتی در مقطع دیپلم به پایان رساند و در موسسه آموزش عالی انستیتو تکنولوژی برای ادامه تحصیل ثبت‌ نام کرد.

وی در حال تحصیل در انستیتو تکنولوژی بود که به دلیل فعالیت‌های مبارزاتی‌اش تحت تعقیب ساواک قرار گرفت. در سال‌های ۱۳۵۳ و ۱۳۵۴ به نقاط مختلف کشور رفت و با علمایی که ساواک آن‌ها را تبعید کرده بود، ملاقات‌ می‌کرد و پیام آن‌ها را به مردم می‌رساند.

مهدی اوایل سال ۱۳۵۴ تصمیم گرفت از ایران خارج شود. کشورهای فرانسه و انگلیس و آمریکا مقصدهای او طی دو سال و نیم سفرش به خارج از کشور بودند؛ همچنین مدتی را در جنوب لبنان به آموزش دوره چریکی با شهید چمران گذراند، سپس مسئولیت گزینش نیروهای اعزامی به لبنان را بر عهده گرفت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران بازگشت و اوایل تاسیس سپاه پاسداران به آن پیوست. مهدی اولین فرمانده اطلاعات سپاه استان فارس بود.

در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۶۰ هنگامی که به قصد رفتن سر کار از منزل خارج شد، دو نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین سوار بر موتور، او را جلوی درب منزل برادرش تیرباران کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi