شناسه خبر : 105255
دوشنبه 15 آبان 1402 , 10:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشریه آمریکایی هیل: تا این لحظه حماس و ایران برنده جنگ غزه هستند

فاش نیوز - پایگاه خبری تحلیلی هیل در یادداشتی از کنت ام. پولاک از اعضای ارشد موسسه امریکن اینترپرایز در روز 3 نوامبر 12 آبان‌ماه به مسئله آتش‌بس احتمالی و تحلیل این موضوع پرداخته است.
هیل عنوان می‌دارد: بدترین چیز در مورد جنگ، خود جنگیدن نیست، بلکه از دست دادن است. به همین دلیل است که همه درخواست‌های خیرخواهانه از ایالات متحده برای پیگیری آتش‌بس فوری در جنگ بین اسرائیل و حماس به طرز خطرناکی نادرست است، و چرا دولت بایدن حق داشته است که آنها را رد کند. آتش‌بس در حال حاضر تنها منجر به جنگ بیشتر و کشتار بیشتر در آینده خواهد شد.
این پایگاه مطرح آمریکایی اذعان می‌دارد: تا این لحظه، حماس و ایران برنده این جنگ هستند و حماس حمله غافلگیرکننده‌ای را به اسرائیل انجام داد و 1300 اسرائیلی را به قتل رساند. 
هیل در ادعایی می‌افزاید: با این کار، آنها هدف صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را به عقب انداخته‌اند، هرگونه چشم‌انداز ظهور یک رهبری معتدل فلسطین را برای به چالش کشیدن آنها از بین برده‌اند، عادی ‌سازی روابط اسرائیل و کشورهای عربی را مسدود کرده اند، و بین ایالات متحده آمریکا و متحدان عرب آن شکاف ایجاد کرده‌اند.
در ادامه این یادداشت عنوان شده است: پایان دادن به جنگ اکنون تمام این دستاوردها را به همراه خواهد داشت. این یک پیروزی بزرگ به بدترین دشمنان آمریکا در خاورمیانه (غرب آسیا) خواهد بود و فقط تضمین‌کننده این است که آنها چنین ترفندی را در آینده تکرار خواهند کرد، بارها و بارها تا زمانی که به همه اهداف خود دست یابند، ازجمله، در نهایت، نابودی اسرائیل و بیرون راندن آمریکا از منطقه.
این رسانه با اشاره به سخنان سابق باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به سعودی‌ها و با اتهام‌آفرینی و دروغ‌گویی مجدد عنوان می‌دارد: «اعراب باید یاد بگیرند خاورمیانه (غرب آسیا) را با ایران «سهیم» کنند.» مشکل این است که همان‌طور که سعودی‌ها می‌دانند، ایران علاقه‌ای به اشتراک‌گذاری ندارد. این کشور می‌خواهد مالک کل منطقه شود،  و تا آنجا که به تهران و دولت‌های عربی مربوط می‌شود، موفق است.»
در ادامه این یادداشت عنوان شده است: به اطراف خاورمیانه (غرب آسیا) نگاه کنید. از سال 2009، زمانی که ایالات متحده شروع به جدایی از منطقه کرد، ایران و متحدانش در حال فعالیت هستند. همان‌طور که ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ایران می‌بالید، امروز ایران چهار پایتخت عربی را کنترل می‌کند: بیروت، دمشق، بغداد و صنعا. اگر متحد فلسطینی تهران بتواند با مصونیت از مجازات به اسرائیل حمله کند، قدرت بازدارندگی آن را تضعیف کند و هیچ عواقب معناداری را متحمل نشود - در حالی که توسط خیابان‌های عربی و بسیاری از چپ‌های غربی تسخیر شده است - این یک پیروزی خیره‌کننده دیگر برای ایران خواهد بود.
این پایگاه تحلیلی مدعی شد: به همین دلیل، وادار کردن اسرائیل به پذیرش آتش‌بس در حال حاضر تنها آینده‌ای خشن‌تر را تضمین می‌کند. این الگو بارها و بارها خود را در طول تاریخ ثابت کرده است. در سال 2008، ولادیمیر پوتین به گرجستان حمله کرد و جهان هیچ کاری نکرد. در سال 2014 او به اوکراین حمله کرد و کریمه را گرفت و جهان هیچ کاری نکرد. بنابراین در سال 2022 او دوباره به اوکراین حمله کرد و سعی کرد آن را به طور کامل فتح کند. 
هیل می‌افزاید: حماس و ایران فقط به این اهمیت می‌دهند، که یک کشور فلسطینی وجود دارد که تمام سرزمین‌ها از رود اردن تا مدیترانه را دربر می‌گیرد - سرزمینی بدون اسرائیل.
در ادامه این یادداشت عنوان شده است: در حال حاضر، همه به تشابهات بین جنگ اکتبر 1973 و جنگ اکتبر 2023 پی برده‌اند. اما دو درس دیگر باید آموخت.
اولاً، در سال 1973، ایالات متحده در اوایل جنگ در برابر درخواست‌های اعراب و روسیه برای آتش‌بس مقاومت کرد، دقیقاً به این دلیل که قبل از اینکه اسرائیل بتواند وضعیت نظامی را معکوس کند، دستاوردهای اعراب را محدود می‌کرد.
دوم، یک تفاوت اساسی بین سال‌های 1973 و 2023 وجود دارد: در سال‌های اول، اسرائیلی‌ها به اندازه کافی برای صلح با مصر احساس اعتماد نکردند تا زمانی که مطمئن شدند نه مصر و نه هیچ کشور عربی دیگر جرات حمله مجدد به آنها را نخواهد داشت، چیزی که برای 50 سال و یک روز صادق بود.
در مقابل، حماس وارد جنگ شد (با حمایت ایران) تا از صلح بین اعراب و اسرائیلی‌ها جلوگیری کند و نشان دهد که اسرائیل می‌تواند به نفع مهاجم مورد حمله قرار گیرد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi