شناسه خبر : 105810
چهارشنبه 01 آذر 1402 , 08:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیا قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در برنامه هفتم ادامه پیدا می‌کند؟

آیا قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در برنامه هفتم ادامه پیدا می کند؟

فاش نیوز - با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی احکام ایثارگران برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم توسعه کشور تنفیذ شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی احکام ایثارگران برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم توسعه کشور تنفیذ شد.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی مواد برنامه هفتم توسعه کشور با 186 رأی موافق جزء 8 بند ج ماده 31 لایحه برنامه هفتم توسعه احکام مواد 86 الی 91 برنامه ششم توسعه با موضوع قوانین ایثارگری را برای اجرا در برنامه هفتم توسعه تنفیذ و تصویب کردند.

سایر اجزای بند ج ماده 31 شامل 9 جزء که 3 جزء آن دارای بار مالی بود جهت رفع ابهام و مشکل به کمیسیون تلفیق برنامه برگشت تا با رفع ایرادات مجدد در صحن علنی به رأی گذاشته شود.

بیشتر بخوانید

با این وصف یکی از سؤالات پرتکرار جامعه هدف این است؛ آیا تبدیل وضعیت ایثارگران در برنامه هفتم توسعه ادامه پیدا خواهد کرد؟ که باید گفت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی به تنفیذ احکام برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم (جزء 8 بند ج ماده 31 برنامه هفتم) و در صورت تأیید این مصوبه توسط شورای محترم نگهبان تبدیل وضعیت ایثارگران (بند ذ ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه) در برنامه هفتم توسعه تا زمانی که  لایحه دولت جهت اصلاح و تجمیع قانون ایثارگران و... به مجلس ارائه و تبدیل به قانون شود، تبدیل وضعیت نیز ادامه خواهد داشت.

گفتنی است قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران پس از 10 سال از سال 1400 اجرایی اما در سال 1401 مجدداً با رأی نمایندگان مجلس متوقف شد که گلایه‌مندی جامعه هدف را نیز به‌دنبال داشت.

همچنین اجرای کوتاه‌مدت این قانون در شرایطی انجام شد که اغلب دستگاه‌ها از اجرای آن خودداری کردند، تا جایی که چند روز گذشته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از معرفی این دستگاه‌ها به نهادهای نظارتی خبر داد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi