شناسه خبر : 106086
سه شنبه 07 آذر 1402 , 15:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بیان کرد:

دلایل تنفیذ بخش ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم و برخی ویژگی‌های آن

نمایندگان ملت در بهارستان از سوم مهر تا یکم آذر ۱۴۰۲، طی۳۱ روز و با برگزاری ۵۷ جلسه علنی، ۱۱۸ ماده و ۲۵ ماده الحاقی لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی، تصویب و ...

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه دلایل تنفید قوانین ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ما، حمید رضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با اشاره به ارسال مصوبات برنامه هفتم توسعه کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان یادآور شد: در هنگام بررسی بخش ایثارگران در کمیسیون تلفیق، بنده پیشنهاد تنفیذ ماده 86 تا 91 ایثارگری برنامه ششم را ارائه کردم که خوشبختانه در کمیسیون تصویب و سپس در صحن علنی مجلس از سوی نمایندگان ملت رأی آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما تنفیذ قوانین ایثارگری برنامه ششم را به طور کامل در برنامه هفتم آوردیم، اظهار داشت: باید این را یادآور شوم که در حین رسیدگی به برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق، در بخش ایثارگری پیشنهادات مختلفی از سوی دوستان ارائه شد که از جمله آنها می‌توان به تنفیذ قوانین برنامه ششم در بخش ایثارگری و ارائه خدمات به ایثارگرانی که کمتر از یک سال سابقه حضور در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس را دارند اشاره کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که علت تنفیذ قوانین ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم چیست متذکر شد: علت این که بخش ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه عینا تنفیذ شد، این بود که گفتیم اگر موضوع تنفید قوانین ایثارگری مصرح در برنامه ششم را در برنامه هفتم توسعه بیاوریم، شاید از نظر تأمین منابع مالی مورد نیاز ایثارگران، برای دولت قابل تحمل‌تر باشد.

نمایندگان ملت در بهارستان از سوم مهر تا یکم آذر ۱۴۰۲، طی۳۱ روز و با برگزاری ۵۷ جلسه علنی، ۱۱۸ ماده و ۲۵ ماده الحاقی لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی، تصویب و به شورای نگهبان ارسال کردند.

برخی از ویژگی های بخش ایثارگری برنامه هفتم توسعه به شرح زیر است:

*با تصویب جزء ۴ بند بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ نمایندگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه مزایا و امتیازات قوانین ایثارگری را به جانبازان و شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای امنیت تسری دادند.

* با تصویب جز ۵ بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه؛‌ معافیت مالیاتی ۸ درصدی به ازای هر ماه حضور داوطلبانه رزمندگان در جبهه لحاظ کردند.

* با تصویب جزء ۲ بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ نمایندگان با تسری شمولیت کلیه امکانات بهداشتی، درمانی، تشخیص، توانبخشی، آموزشی، پیشگیری، دارو، تجهیزات پزشکی و آمبولانس که مورد نیاز جانبازان پنجاه درصد و بالاتر مصرح در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌باشد در قوانین مرتبط به همسر و والدین شهدا موافقت کردند.

* با تصویب جزء ۳ بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ همسران شهدا از برخی امتیازات قانونی جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو، حق پرستاری، کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردار می‌شوند.

* با تصویب جزء ۱ بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ حکم مربوط به سقف خالص پرداختی حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی ها از هر محل و تحت هر عنوان شامل معافیت بیمه بازنشستگی و معافیت مالیاتی موضوع مواد ۳۷ و ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل ایثارگران نمی شود.

* معرفی

اینستاگرام
چرا به رزمندگانی که بالای هزار روز جبهه بوده اند توجه نشده و آنها را هم مثل همسران و فرزندان شهدای عزیز از امتیازات جانبازان ۵۰ درصد بهره مند نکرده اند
آقای حاجی بابایی باید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران ادامه پیدا کند خصوصا برای طرحی های آینده علومپزشکی . عدالت باید رعایت بشه . چرا فرق میذارید؟؟؟؟؟؟؟ فاش درج کن عزیز
آخه چرا این رزمندگان اینجوری مسخره می‌کنید زشت نیست ۸ درصد مالیات برای رزمندگان .!!مگر درآمد رزمندگان چقدره.من رزمنده اصلا ماهی ده میلیون درآمد دارم که شامل مالیات بشه .چه برسه به این که تخفیف بخور... بعد اون وقت ۸ درصد تخفیف بخورند واقعاً این خنده‌دار نیست این چیه می‌رسونه به خدا نکنید . مثلاً می‌خواهید بگویید برای رزمندگان زیر یک سال کاری انجام دادید ؟ این چه کاریه چه به دردشون می‌خوره این همه روش مانور می‌دهیم.مجلس به اون عظمت .این تصمیم. به جای این کارتکلیف سابقه بیمه تامین اجتماعی را که هر کدوم ۱۰یا ۱۵ سال پرداخت کردن و در تامین اجتماعی خاک می‌خوره بکنید. و اگر بیمه را ادامه بدهند کمک معیشت قطع می‌شود. و اگر ادامه ندهند هم امیدی در آینده به این کمک معیشیت بخور نمیر نیست .یا اون سابقه رو بیاورید روی کمک معیشیت. یا بالحاظ ایثارگری در تامین اجتماعی بازنشست بشویم این کار را انجام بدهید دل رزمندگان وخانواده شان شاد بشه نه اینکه ۸ درصد مالیات
با سلام وقت بخیر چرا جانبازان و ایثارگران زیربیست پنج درصد چکار کردیت آیا منعیشت را به حقوق و دارو و اعوارض بزرگ راها ریگان باشد و خدمات ایثارگران و جانبازان معسر نمایندگان 8 درصد معافیت مالیاتی به چه درد ماه می خورد آیا حقوق زیاد می گیریم آیا ماشین چند میلیارد داریم آیا منزل بالی شهر داریم آقای حاجی بابایی عزیز بفکر این قشر ایثارگر و جانبازان معسر باشد چی تصویب کردیت در باره این دلاوران هشت سال دفاع مقدس والسلام ( مرگ بر اسرائیل جنایتکار )
تسریع در اجرای قانون جامع ایثارگران و...
اجرای مسترع در اجرای ماده54
سلام وعرض احترام درودخدابرتمامی همرزمان ایثارگرم ازمسئولین محترم قانون گذارخواهشمنداست نسبت به مدت حضوردر جبهه بالحاظ ومدنظرقراردادن چه منطقه ای ناحیه ای چه واحدای وکدام قسمت جنگی درچه سالهای انجام وظیفه وخدمت کرده اند میزان صدمات وآسیبهای وارده رامرقوم ووضع بفرمائیدکه این به عدالت نزدیکتراست چه بساهستندایثارگرانی که درطول مدت حضور کم درخط مقدم شرکت درعملیات تک وپاتک وووشهیدقطع عضو اعصاب وروان شیمیائی جانبازشده اندکه خودموجباتی را مسبب شده است بااحترام وکمال تقدیر
متاسفانه باید گفت که به جای فاعل کار افزار کار اشتباه گرفته‌اند،یعنی تا زمانی که به سابقه ایثارگری رزمندگان امتیازات جانبازی اعطاء نشود،استحقاق حق نشده است،باید یاد بگیریم که معنی واقعی علل و معلول چه معنا مفهومی دارد،ساده عرض کنم که اگر رزمندگان نباشند شهید و شهادتی نبود؟؟؟
سلام
مدت حضور در جبهه رزمندگانی که قبل از جنگ تحمیلی،،، در جبهه های داخلی کردستان، با عضویت های مختلف، حماسه آفریده اند...
چرا محاسبه نمیشه؟!
و صدایشان را به گوش چه کسی باید برسانند؟!!!
و...
فقط این تبدیل وضعیت طرحی ها را دائمی کنید . # طرحی های علومپزشکی ایثارگر باید از یک قانون همیشگی و عادلانه همچون طرحی های ایثارگر قبلی برخوردار شوند آقایون نماینده - بی عدالتی تا کجا؟ به آینده هم فکر کنید....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi