شناسه خبر : 106541
دوشنبه 20 آذر 1402 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ مهم‌ترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی

فاش نیوز - ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص در میان جوانان این قابلیت و توانایی را دارد تا جامعه اسلامی و نسل جوان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب بیمه کند.
کد خبر: ۶۳۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 11December 2023
 

پیام شهدا؛ مهم‌ترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ایثار و شهادت از زمان‌های قدیم و از گذشته همواره به عنوان یکی از بالاترین ارزش‌های انسانی در جوامع مختلف مورد توجه قرار گرفته است و در این میان دین اسلام بر اساس دستورات و سفارش‌های خود توجه و عنایت ویژه‌ای را بر روی مقوله ایثار و شهادت به خصوص ترویج فرهنگ ایثار شهادت داشته است. بر همین اساس است که در قرآن و احادیث و روایات بار‌ها و بار‌ها مشاهده کردیم که همواره بر روی موضوع ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در میان مردم به خصوص درمیان جوانان و نوجوانان تاکید و سفارش شده است.

در حقیقت باید بگوییم که ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین پدیده‌های فرهنگی است که با توجه به اهمیت و جایگاهی که دارد اگر به درستی مورد توجه قرار گرفته و فرهنگ‌سازی درست و اصولی بر روی آن شود می‌تواند در زمینه‌های مختلف موجبات رشد و ارتقاء فرهنگ جوامع به خصوص جامعه انسانی را فراهم کند. اما در این میان بعد از دوران طلایی و باشکوه دفاع مقدس که خیرات و برکات بسیار فراوانی را برای ایران اسلامی و حتی منطقه به همراه داشته است لازم است تا درس‌هایی که از این دوران ارزشمند و تکرارنشدنی برای نسل‌های فعلی و آینده منتقل شود.

اما در این میان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین نتایج دوران دفاع مقدس، به یادگار گذاشتن فرهنگ ایثار و شهادت برای دوران پیس از خودش است و یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اقدامات و فعالیت‌هایی که می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه بسط و گسترش بدهد فرهنگ‌سازی و ترویج این فرهنگ برآمده از سال‌های خون و حماسه است که اگر بتوانیم آن‌ها را به درستی و با صحیح‌ترین روش ممکن به نسل فعلی و نسل‌های آینده منتقل کنیم جامعه و انقلاب اسلامی را در برابر تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب و بیگانگان بیمه کردیم.

در حقیقت باید بگوییم که با گذشت چند دهه از پایان دوران طلایی و شکوهمند دفاع مقدس یکی از فعالیت‌ها و اقدامات مهم در کشور تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است تا جامعه و مردم آن با تاسی از جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دوران دفاع مقدس بهترین راه و مسیر را برای رشد و تعالی در مسیر حق و حقیقت و مقاومت و ایستادگی در برابر دنیای ظلم و استکبار انتخاب کرده و پیدا کند و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کند.

این در حالی است که با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب و عزم جزم آن‌ها برای ضربه زدن و نابودی دین مبین اسلام ضروری است که از فرهنگ ایثار و شهادت حفظ و حراست کرده و از آن به‌عنوان بهترین وسیله‌ای به منظور انتقال ارزش‌های اخلاقی و باور‌های دینی به نسل پس از جنگ و نسل‌های امروز و فردا استفاده کنیم. ضمن اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این توانایی را دارد تا جامعه اسلامی را در برابر شبیخون‌های فرهنگی دشمنان مصون بدارد.

از طرف دیگر یکی از آسیب‌هایی که همواره و همیشه جوامع بشری و انسانی را تحت‌الشعاع خود قرار داده رفاه‌طلبی و راحت طلبی است و در این مسیر یکی از بهترین کمک‌ها برای جلوگیری و مصون ماندن از این آفت‌ها کمک و استفاده از فرهنگ ایثار و شهادت است. موضوعی که در بطن خود در نقطه مقابل و مخالف رفاه‌طلبی و راحت‌طلبی این یادگار دنیای غرب و استعمار است.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که با گذشت سال‌ها از پایان دوران دفاع مقدس و پیروزی‌ها و دستاورد‌هایی که ملت بزرگ ایران از این مقطع بزرگ و سرنوشت‌ساز تاریخ ایران کسب کرده است دیگر همه به لزوم و ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نگهداری و مصون ماندن جامعه در برابر تهاجم فرهنگی واقف و آگاه هستند و به خوبی می‌دانند که جامعه ایران با توکل و توسل بر دو بال ایثار و شهادت بیمه شده و قادر خواهد بود تا هویت ایرانی و اسلامی خود را در برابر شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب حفظ و از آن حراست کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi