شناسه خبر : 106945
سه شنبه 05 دي 1402 , 10:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فراخوان هشتمین کنگره بین‌المللی «شعر ایثار» منتشر شد

فاش نیوز - در هشتمین کنگره بین‌المللی «شعر ایثار»، شاعران سراسر ایران با همه زبان‌ها و گویش‌ها، شاعران سایر کشورها و خانواده شهدا و ایثارگران می‌توانند سروده‌های خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.

فراخوان هشتمین کنگره بین‌المللی «شعر ایثار» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس، معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعتقاد به نقش چشم‏گیر شعر در ‏ انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، در نظر دارد با بهره بردن از پشتوانه ادبی و دینی و همچنین استفاده از ظرفیت جامعه هنری، هشتمین کنگره بین‏‌المللی شعر ایثار را برگزار کند.

موضوعات پیشنهادی این کنگره شامل شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان، زیست شهیدانه، ایثار اجتماعی، شهدای مظلوم غزه و جبهه مقاومت، شهدای امنیت، جهاد علمی، جهاد تبیین، غریب، اسارت و غواص، فرهنگ شهادت و ایثار، رسالت امروز و افق آینده، مادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان، بانوان عاشورایی، شهدا، جانبازان و ایثارگران استان فارس، شهدای شاهچراغ، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم است.

همچنین مخاطبان بخش اصلی این فراخوان شاعران سراسر ایران با همه زبان‌ها و گویش‌ها، مخاطبان بخش بین‌الملل آن شاعران سایر کشورها و مخاطبان بخش ویژه این فراخوان شاعران خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

شاعران می‌توانند حداکثر ۵ اثر خود را در قالب‌های کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف، شعر کودک و نوجوان و منظومه (شعر بلند در همه قالب‌ها) به همراه فرم که می‌توان از این خبر دانلود کرد، تا ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ در قالب فایل word به دبیرخانه کنگره در سایت نوید شاهد، پست الکترونیک isaar.festival@gmail.com و یا شماره ۰۹۱۷۴۰۴۰۵۷۹ در پیام‌رسان‌های ایتا و بله ارسال کنند.

برگزیده اول بخش اصلی این جشنواره به ازای هر قالب شعری ۲۰ میلیون تومان، برگزیده دوم ۱۴ میلیون تومان و برگزیده سوم بخش اصلی ۸ میلیون تومان جایزه می‌گیرد. همچنین در بخش بین‌المللی این جشنواره بنا به نظر هیأت داوران، از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد. از ۴ اثر برگزیده بخش ویژه نیز با ۵ میلیون تومان جایزه تقدیر می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi