شناسه خبر : 107000
چهارشنبه 06 دي 1402 , 11:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شب‌های بلند غزه

فاش نیوز - شب‌های غزه، هرشب بلند است. خورشید طلوع نمی‌کند. بهار خیلی وقت است که از آنجا رفته؛ و پاییز سرزده به باغ های زیتون و مزارع آنجا آمده است.
 آخر وقتی بمب‌های چند تنی اهدائی آمریکا برسر مردمش می‌ریخت، بهار از آنجا رفته بود.
بمب که فرو آمد، باغ‌ها و مزارع سوخت و درخت‌های زیتونی که سال‌ها  سرسبز ایستاده بودند قامت خم کردند، درختان! نه به خاطر بمب‌هایی که ارتش کودک‌کش بر سرشان می‌ریخت، بلکه در مقابل استقامت زن‌ها و کودکان، مردها و نوجوانان غزه‌ای که این‌ همه استقامت و پایداری را تاب آورده‌اند، سرشان خم می‌شد 
درخت‌های زیتون سر تعظیم فرود آوردند. در مقابل این ‌همه ایستادگی. 
 تیر و ترکش و تبر که سال‌هاست به جانشان افتاده. شکستن شاخه‌هایشان که چیز تازه‌ای نیست‌، زیتون‌ها در مقابل تبر ایستادند و کودک و جوان و پیر در مقابل متجاوزانی که چون مهمان‌های ناخوانده‌ای از هر طرف دنیا آمدند و همچو انگلی آنجا لانه گزیدند.
شب‌های غزه هر شب بلند است و ساکنانش نمی‌داند طلوع صبح را خواهند دید یا نه؟ 
شب‌ها بلند است و صبح نمی‌شود. آخر صدای بیدارباش! انفجار است و چشم که برهم می‌گذارند امیدی به دیدن طلوع دوباره خورشید ندارند. 
شاید کودکان! شب‌های طولانی را میان آوارهای خانه‌ها بیتوته کرده‌اند و اناری برای دانه کردن ندارند. نمی‌دانم چرا خورشید که طلوع می‌کند، دست‌های بچه‌ها اناری است. مگر هر شب یلداست؟ 
* ابوالقاسم محمدزاده
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi