شناسه خبر : 107385
سه شنبه 19 دي 1402 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

حفظ شان و جایگاه ایثارگران معادل با رشد فرهنگ ایثارو ایثارگری‌ست

در برنامه هفتم توسعه مصوبات ایثارگری رای های خوبی گرفت و امیدواریم شاهد اجرای این مصوبات در ...

 فاش نیوز - دبیر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نگاه نمایندگان ملت به فرهنگ ایثار و ایثارگری را اعتقادی و انقلابی دانست و خواستار اجرایی شدن کامل مصوبات ایثارگری در بودجه سال آینده شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، روح الله متفکر آزاد، نماینده ایثارگر مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدگاه اعتقادی مجلس انقلابی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت و ایثارگران تاکید کرد: واقعیت این است که در مجلس انقلابی نگاه ما به ایثارگران نگاهی نیست که به اصطلاح غیراعتقادی باشد؛ بلکه نگاه همکارانم در مجلس نگاه اعتقادی است و معتقدیم که حفظ شأن و جایگاه ایثارگران معادل با رشد فرهنگ ایثار و ایثارگری می باشد و می تواند به پیشبرد امور کمک کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اکثر نماینذگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده ملت عضو جامعه ایثارگری هستند و به این حوزه اعتقاد دارند؛ لذا نمایندگان در این مورد توجه ویژه ای به ایثارگران دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با یادآوری جایگاه ایثار و ایثارگری در برنامه هفتم توسعه برای سال های آینده تصریح کرد: بر این اساس در برنامه هفتم توسعه کشور، مجلس شورای اسلامی بسیاری از مواردی که در حوزه ایثارگران بوده است را با جدیت دنبال و تقویت کرده است و خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه مصوبات ایثارگری رأی های خوبی گرفت و امیدواریم شاهد اجرای این مصوبات در بودجه سنواتی باشیم.

****

گفتنی‌ست مواد برنامه ششم تا زمانی که دولت نسبت به تنقیح و اصلاح قوانین حوزه ایثارگران اقدام می کند، همچنان پابرجا است و همه خدماتی که در قانون برنامه ششم لحاظ شده همچنان پا بر جا خواهد بود.

این قوانین درباره فرزندان، همسران و برادران و خانواده شهدا و همچنین جانبازان است. بنابراین آنچه که در برنامه ششم توسعه درباره ایثارگران لحاظ شده بود عینا در برنامه هفتم توسعه نیز تکرار می‌شود.

بند «ژ» ماده 78 - مسئولیت رسیدگی و ارائه خدمات مطابق قوانین و مقررات به کلیه جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا که در بنیاد دارای پرونده ایثارگری می‌باشند به عهده بنیاد بوده و مسئول رسیدگی و ارائه خدمات‌ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با معرفی و تائید واحد یا مرکز امور ایثارگران نیروهای مسلح با سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح جمهوری اسالامی ایران(ساتا) می باشد.
بند «الف» ماده 77 - دولت موظف است کلیه مطالبات معوق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران (جانبازان و آزادگان) اعم از پاداش پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده و کلیه مطالبات قانونی آنان را به طور کامل حداکثر در دو سال اول اجرای قانون برنامه مطابق بودجه سنواتی تامین و توسط بنیاد پرداخت نماید به نحوی که در پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هیچگونه مطالبات معوقی در حوزه ایثارگران و خانواده شهدا باقی نمانده باشد.

دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به منظور حمایت و تجلیل از رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) جانبازی و آزادگان با کمتر از شش ماه سابقه اسارت و همسران و فرزندان آنان تسهیالت رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی ارائه کند.

|| معرفی

اینستاگرام
با سلام ، عمر مجلس یازدهم رو به پایان است وما هیچگونه حرکت مثبتی جهت رفاه خانواده جانبازان وآزادگان به رحمت خدا رفته ندیدیم وهیچ بهایی نه به ما نه به مقام پدرمان میدهند حتی دریغ از معافیت مالیات و بیمه بر حقوق که خودمان بتوانیم کمکی به خانواده خودمان کنیم حتی پدر ما را شهید حساب نکردند ودل ما را خون کردند
ممنون از لطف شماها هستیم بزرگترین مشکل ما ایثارگران فعلا بیکاری فرزندان تحصیل کرده مان می باشد تقاضا داریم بچه هایمان را به ادارات وشرکتهای تحت پوشش دولتی ونیمه دولتی معرفی بکار کنید حداقل از این بیکاری نجات پیدا کنند وتا تشکیل زندگی بدهند چون هرچه زمان می گذرد سن شان بالا میرود ونمی توانند با شرایط سنی بالا در ازمون شرکت کنندوهم اسیب روحی وروانی می بینند این یک کار را برای فرزندان بیکارایثارگران زیر ۲۵درصدی بخصوص ماده۸۷ که از هیچ مزایا بجز درمان بهرمند نمیشوند انجام بدهید
اره به خدا حرف دلمو زدی ، کاش برای زیر ۲۵ ها هم معاف از شرط سن میذاشتن، فاش نیوز خواهشا ی تیتر در این باره بزن ، این شرط سن دیگه خیلی ناعادلانه هست ، این بود طرح حمایت از خانواده؟؟؟؟
تکرار مکررات!!!
حفظ شأن و مقام ایثار گران.
از همان آغاز تشکیل بنیاد شهید مشخص بود چه بلایی قرار است بر سر ایثارگران بیاید.
وقتی کروبی و همسرش (سوم راهنمایی)عهده دار رتق وفتق امور ایثارگران شدند.
هنوز درمان،معیشت،حقوق ،ملزومات ،ویلچر ،حمل ونقل عمومی،بیمه،لوازم پزشکی مورد نیاز ایثارگررا
نمی توانند تهیه و تدارک کنند.
بیش از 40 سال جلسه و نشست و قانونگذاری نهایتش شعار و شعار.
خوشا به حال شهیدان رفتند و اینهمه رنج را ندیدند
سلام ، از اینکه برخی از درد دلها از آرشیو فاش نیوز حذف شود به مدیریت محترم حق میدهیم و میدانیم دوندگی در دادگاهها و مبارزه با شیاطین نفوذی آنهم با رعایت کامل تقوا بسیار سخت و گاهی غیر ممکن است. باور کنید محل دیگری برای بیان درد دل نداریم زیرا فاش نیوز سنگ صبورمان است.
پس از حدود چهل سال از مجروحیت اکنون مهمترین مشکل تامین هزینه های اجاره خانه و درمان است. در قانون گفته شده هزینه درمان رایگان است اما در قراردادی که بنیاد با بیمه دی دارد شرط و شروطی گنجانده شده که اغلب هزینه ها توسط خودمان پرداخت شده و بیمه دی پاسخگو نیست.
با توجه به مشکلات فراوانی که برای تامین هزینه های درمان با بیمه دی داشتیم، خوشحالم بگویم امسال با قبول پرداخت هزینه عضویت بیمه تکمیلی طرف قرارداد محل خدمتم امیدواریم مشکل درمان حل شود. برای خودم 100 هزار تومن و برای همسر و فرزند نفری 300 هزار تومن که جمعا 700 هزار تومن ماهیانه از حقوقم پرداخت کنم. با توجه به هزینه های سنگین درمانی که بیمه دی قبول ندارد و هرگز پرداخت نکرد با پرداخت ماهیانه 700 هزار تومن میتوانیم حداقل ماهیانه شش میلیون تومن هزینه درمان اعصاب و روان بعلاوه هزینه عینک و دندانپزشکی و عصا و پروتز و غیره را در سبد خانوار صرفه جویی کنیم و امسال مجبور نشویم با وام ضروری هزینه های درمان را تامین کنیم که در پرداخت اقساط وام درمانده شدیم.
با این اوصاف آیا برخی مسئولانی که بنام انقلاب فقط شعار دادند تا رای جمع کنند یا مسئولان بیمه تکمیلی دی که سال گذشته بین بیمه های کشور اول شدند (البته کسب رتبه اول بدلیل عدم پرداخت هزینه های درمانی بوده که پرداخت نکردند و در صندوق بیمه باقیماند که درصدی از آن مبلغ به بعنوان کارانه صددرصد قانونی به جیب مسئولان مربوط واریز میشود) با وجود مشکلات کمر شکن و فریب های موجود در برخی تبلیغات نامزدها تصمیم گرفتیم که رای بدهیم گرچه هنوز نمیدانیم به کدام گروه سیاسی اعتماد کنیم.
اقای محترم خیلی خنده دار است و جای تاسف که من جانباز 20درصد شهریه دانشگاه ازاد بدهم ولی فرزند محترم 25درصد معاف باشد این را به سنگ بگی گریه می کند.
تا کی فرزند من برای کنکور سهمیه کشکی 5درصدها را داشته باشد و کمیسیون انیاد تهران برای احرتاز جامبازی تایید سپاه مدارک رویایی که هدفی جز عدم احراز هست را طلب می کند.
تاکی و چه زمانی با روح ما جانبازان 20 درصد بازی می کنید خدا ازشما نمی گذرد و ما را نابود کردین لعنت بر افرادی که درک زجر جانبازان را ندارند
حقوق یه جانباز ۷۰ درصد حالت اشتغال بنیاد با ۵۶ سال سن، با مدرک فوق لیسانس و با گذشت ۳۷ سال از تاریخ جانبازی، کمتر از یک کارمند محترم خدماتی بانک میباشد، شما از چی حرف میزنی آقای محترم
برادر من
بچه های بالای 25% سهمیه دارند نه معافیت شهریه
بحث شهریه فقط برای جانبازان 70% است
چرا خلط مبحث می کنید؟
، همین ۲۵ درصد سهمیه هم واقعا خیلی کمک هست و میشه با ظرفیت زیادی که داره دولتی قبول شد ولی زیر ۲۵ ها چی همیشه خدا مضحکه همه شدن از بس که حامی ندارن
باسلام تا زمانی که از ایثارگران و خانواده آنها حمایت مادی و معنوی در خور شأن نشود فرهنگ ایثار درست نمی شود که از بین هم میرود با سلام و صلوات شعار فرهنگ ایثار درست نمی شود . باید عمل کرد شعار ممنوع
نزدیک انتخابات. از این حرفها زیاد می زنن
بنده صد در صد با نظر این عزیز موافقم و خودمان فرزندان دیدیم که حق پدر مان بسیار ضایع شد و به رحمت خدا رفت به کلی خودش وخانواده اش فراموش شد چه بسا وقتی زنده بود روزی صد بار با درد جراحت جنگ میمرد وزنده میشد دریغ از کمک دلسوزانه مسولین بنیاد شهید و سایرین وحتی دریغ از نام شهید بر پدر ما گذاشتن
با سلام واقعا چرا دارو جامعه ایثارگران باید ضعیف باشد مصوبات خوب نمایندگان مجلس هر موقع برای دارو مراجعه می کنیم از پنج قلم دارو دو قلم به بیمار ایثارگران پرداخت میشود سه قلم وجود ندارد یا اگر دارد باید آزاد تهیه کنیم عجب مصوباتی مجلس نمایندگان جناب ححتالاسلام نوروزی بفکر این قشر ایثارگر و جانبازان باشید والسلام
سلام..سفره جانبازان وایثارگران راکوچک کردید..جانباززیر25درصدبایک کمک معیشت چگونه زندگی کند؟؟شماچرابفکرفقط معیشت این قشرنیستید؟؟هیچ امیدی به آینده خودنداریم..هرروزدرفکراین هستیم که همین کمک معیشتمان هم به بهانه دهک بندی غیراصولی قطع شود....37سال ازمجروحیتم میگذردوباداشتن پرونده وهزاران گواهی ودردبیدرمان نمیتوانم ثابت کنم که موج انفجارباعث مجروحیتم شده است...اصلا شماحرفمان راقبول نداریدوبعدازفرهنگ ایثاروشهادت دم میزنید...این رسمش نیست که مادرآستانه میانسالی بادغدغه ودلهره وترس ازآینده زندگی کنیم...
مگر ما فرزندان جانبازان وآزادگان ورزمندگان ندیدیم که چقدر حق پدران به رحمت خدا رفته ما ضایع شد چقدر زجر ورنج جراحت کشیدند و چقدر بی احترامی ها در حق پدر و خانواده ما گردید فرهنگ ایثار و شهادت زمانی محقق می‌شود که ما فرزندان این عزیزان ببینیم که مسولین قدر شناس هستند وآن موقع ما مسیر وراه پدرمان را ادامه می‌دهیم نه اینقدر بی مسولیتی مسولین بنیاد شهید وسایرین
سلام فاش نیوز اگه واقعا حامی ایثارگرانی لطف کن یک بررسی و پیگیری گزارشی تهیه کنید که چرا مجلس قانون تبدیل وضعیتها را به ناحق تبعیض گذاشته ؟؟ و این قانون را برای تمامی ایثارگران دائمی و اجرایی نمیکنند؟ همونطوری که فرزندان ایثارگر طرحی علوم پزشکی طبق این قانون بی چون و چرا تبدیل شدند سایر فرزندان ایثارگر هم همین قانون را خواستاریم. به چه دلیلی بین ما فرق است؟ اصلا این قانون باید برای نفرات بعدی هم اجرا شود . چه معنا داره که برای یک عده خاص اجرا کنند؟ تا چند سال دیگر هم طرحی هایی هستند که از این قانون باید بهرهمند شوند . چرا آقای امیرآبادی و نوروزی کاری نمیکنند؟ نماینده ها و نه هیچ مسئولی حق ندارد ایثارگران را بازیچه کنند . با روح و روان خانواده ایثارگران بازی نکنید چرا که تمامی فرزندان باید از این حق برخوردار شوند . فاش نیوز این متن را جایی قرار بده تا بلکه مسئولان چشم باز کنند ، از حق کوتاه نیایید .تبدیل وضعیتها باید دائمی بشود .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi