شناسه خبر : 107751
سه شنبه 03 بهمن 1402 , 11:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد

فاش نیوز - آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت به میزبانی شیراز با حضور جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

کد خبر: ۶۴۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ - 23January 2024
 

آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت به‌میزبانی شیراز صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور امیر سرتیپ ستاد «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، «غلامعلی حداد‌عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جمعی از شاعران و مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم، پیام سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به اختتامیه کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت توسط سردار بایرامی قرائت شد.

سرلشکر باقری، در این پیام، شعر دفاع مقدس را الهام گرفته از حماسه عاشورای حسینی (ع) و میراث قرون متمادی در فرهنگ ایران‌ اسلامی دانست و تاکید کرد: در این روز‌های پر فراز و نشیب و در گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت صاحبان اندیشه و ذوق و قلم به‌ویژه شاعران خوش‌قریحه، تبیین شرایطی است که در آن جهان سلطه و زیادت‌خواه، با تکیه بر نبرد ترکیبی و ابزار رسانه‌های نوین به جنگی تمام‌عیار با محور مقاومت و در رأس آن مردم خداجوی ایران برخاسته و از سویی با جنایات بی حد و حصر خود، مردم مظلوم فلسطین خاصه غزه را به خاک و خون کشیده است.

مطالب بیشتر:
** سرلشکر باقری: شعر دفاع مقدس الهام گرفته از حماسه عاشورای حسینی است
** مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس: فعالیت در عرصه ایثار و شهادت عنایتی از سوی شهدا است 

در این مراسم، بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب رونمایی شد که این کتاب‌ها با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در قالب‌های داستان، روایت، تاریخ، شعر، خاطره، پژوهش ادبی، ترجمه و... است که ۲۳ عنوان آن برابر نظر کارشناسان استانی و کشوری، قابلیت اثر ملی را دارند.

در پایان این مراسم، برگزیدگان بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت تقدیر شدند. 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi