شناسه خبر : 108235
سه شنبه 17 بهمن 1402 , 11:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۳۰ راهبرد مشارکت بالا در انتخابات

 فاش نیوز - نظر به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مشارکت بالا در انتخابات و لزوم توجه به تنویر افکار عمومی؛ در ذیل به تبیین ۳۰ راهبرد منجر به مشارکت بالا در انتخابات پرداخته می‌شود. بدون شک؛ رسانه‌های متعهد، نخبگان، قلم به‌دستان، تریبون‌داران، نهادها و ترغیب کنندگان مردم به مشارکت بالا در انتخابات، نقش اساسی خود را در این مهم ایفاء نموده و فراخوان رهبر حکیم و فرزانه انقلاب را به گفتمان جاری جامعه تبدیل خواهند نمود که نتیجه آن به حول و قوه الهی ناامیدی و شکست دشمن و سرافرازی و پیروزی جبهه انقلاب خواهد بود: 

۱- تهیه و تدوین راه‌های رقابتی‌سازی انتخابات بین جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی با دیدگاه‌های متفاوت.  

۲- محدود نکردن رقابت‌ها و بیان دیدگاه‌ها به دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی و گسترش دامنه آن به سلایق مختلف.

۳- مدیریت فضای رقابتی مناظره‌ها در چارچوب سؤالات هدفمند و برنامه‌ریزی شده و پرهیز از انحراف در روند پاسخ به سؤالات. 

۴- تأکید بر اینکه طرح دعواهای جناحی و سیاسی مزمن از تریبون‌های عمومی نه تنها موجب مشارکت بیشتر نمی‌شود بلکه موجبات دلسردی مردم را نیز فراهم می‌سازد.

۵- هدایت رقابت‌ها در جهت تبیین مؤلفه‌های مجلس قوی، کارآمد و پاسخگو در برابر جامعه.

۶- دمیدن روح امید و نشاط در نشست‌های انتخاباتی و تحول و نوآوری در شیوه کارآمدی مجلس.

۷- هدایت تبلیغات انتخابات در جهت رقابتی‌سازی‌، توانمندی داوطلبان و شکل‌گیری مجلس قوی و مردمی با کارآمدی بالا و تأکید بر اینکه مجلس قوی، کشور را قوی و مجلس ضعیف، کشور را به ضعف می‌کشاند.

۸- تبیین برنامه‌هایی در جهت پاسخ به فریبکاری و شبهه افکنی‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده دشمن در جهت عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای.

۹- تبیین اینکه شرکت نکردن در انتخابات‌، عملا شرکت در انتخابات و «رای دادن به دشمن» است.

۱۰- تجزیه و تحلیل عملکرد و نقاط ضعف و قوت مجلس فعلی و مقایسه آن با دیگر مجالس قبلی و ارائه پیشنهادهای نو و کاربردی در جهت توانمند سازی هر چه بیشتر مجلس شورای اسلامی.

۱۱- تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی محل سهم‌خواهی جریان‌های سیاسی نیست‌، بلکه قوه مفکره نظام اسلامی است که کارآمدی آن در گرو انتخاب نیروهای دانا، توانا، شجاع و وفادار به نظام اسلامی در عرصه قانون‌گذاری کشور است.

۱۲- تبیین مؤلفه‌های مجلس قوی و کارآمد در حل مشکلات و معضلات جامعه در صدا و سیما و تشویق افکار عمومی مردم به تحقق این مهم با شرکت بالا در انتخابات.

۱۳- حضور فعال و رقابتی تشکل‌های سیاسی و شخصیت‌های شناخته شده در جهت سوق دادن رقابت‌ها به ارائه طرح‌های نوآورانه در شیوه کارآمدی مجلس و مشارکت بیشتر مردم در پای صندوق‌های رای.

۱۴- حضور فعال و برنامه محور مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی... در عرصه انتخابات در چارچوب برنامه‌های مدون و هدفمند.

۱۵- دعوت از چهره‌های شاخص، توانمند و مورد اعتماد مردم در برپایی گردهمایی‌های عظیم مردمی در مراکز استانها و شهرها در جهت شرکت پرشور مردم در انتخابات.

۱۶- تشکیل سلسله میزگردهایی در ساعات پربیننده صدا و سیما با حضور چهره‌های شاخص، انقلابی، پرطرفدار و مردمی در جهت ایجاد فضای پر شور حضور حداکثری در انتخابات. ۱۷- تبیین مرزبندی نقش مشارکت و عدم مشارکت در پشتوانه مردمی انتخابات و تأثیر آن بر ارتقاء قدرت ملی، امنیت ملی و وحدت ملی کشور.

  ۱۸- اعلام اینکه عدم شرکت در انتخابات تحت هر بهانه‌ای عملا بازی در زمین دشمن و پاسخ مثبت به رژیم سفاک و کودک‌کش جعلی اسرائیل است که ملت قهرمان غزه را به خاک و خون کشیده و مردم رشید ایران را به عدم شرکت در انتخابات فرا می‌خواند. بدون شک پاسخ ملت غیور و هوشیار ایران، ابراز تنفر از جنایتکاران جنگی صهیونیستی و حضور بی‌سابقه و دشمن‌شکن در پای صندوق‌های رای خواهد بود.

  ۱۹- تبیین اینکه مشارکت بالا در انتخابات، «نه» بزرگ به دشمنان انقلاب و مزدورانی است که در شبکه‌های معاند در قبال دریافت پول، دشمنان ملت را جهت برهم زدن آرامش و امنیت کشور، ترغیب به تحریم و ایجاد آشوب و فتنه در داخل کشور می‌کنند.

۲۰- تشکیل «شورای راهبری مشارکت حداکثری در انتخابات» در کلیه سطوح کشوری، استانی و شهری با هدف مدیریت فعال و برنامه محور حضور حداکثری مردم در انتخابات.

۲۱- سازماندهی و برنامه‌ریزی کلیه واحدهای فرهنگی مساجد، فرهنگسراها، انجمن‌ها، تشکل‌ها و اتحادیه‌ای صنفی، سازمانهای مردم نهاد(سمن) و... در جهت تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات.

۲۲- حضور فعال،هماهنگ و برنامه محور کلیه تشکل‌های دانشجویی در قالب «جبهه واحد دانشجویی» با هدف به میدان کشاندن دانشگاه‌ها در عرصه حضور حداکثری مردم در انتخابات.

۲۳- تولید و پخش سلسله برنامه‌های نوآورانه، شاخص، پرمحتوا و پرجاذبه از صدا و سیما در پر بیننده‌ترین ساعات؛ در جهت تنویر افکار عمومی و شرکت پر شور مردم در انتخابات.

۲۴- اعلام گزارش‌های مستمر از روند مبارزه قاطعانه با مفسدان اقتصادی و اطلاع‌رسانی احکام صادره از سوی دادگاهها در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.

  ۲۵- پرهیز از هرنوع افزایش قیمت در کلیه بخشهای دولتی و غیر‌دولتی و بسیج مستمر کلیه امکانات کشوری در جهت مبارزه بی‌امان و دائمی با گرانی و برهم زنندگان نظم اقتصادی؛ با هدف ایجاد آرامش و ثبات قیمت‌ها در سطح کشور.

۲۶- روشنگری در نحوه احراز صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات در دیگر مجالس کشورهای جهان.

۲۷- تبیین برخوردهای دوگانه خودی و غیر خودی شبکه‌های خارجی در رابطه با شرکت در انتخابات.

۲۸- ایجاد فضای رقابتی در استانها، شهرها و روستاها در جهت کسب رتبه بالاتر مشارکت در انتخابات.  

۲۹- تبیین اینکه مشارکت حداکثری، موجبات استحکام بخشی به پشتوانه مردمی مجلس و ارتقاء جایگاه مجلس در خدمت رسانی بیشتر در پیشگاه ملت فراهم می‌سازد.

۳۰- در حالی که در بسیاری از کشورها، اعلام درصد مشارکت در انتخابات برای آنها اهمیتی ندارد؛ جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که به فرموده رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضور مردم در عرصه انتخابات را مورد توجه جدی قرار داده است.

 

|| دکتر ابراهیم کارخانه‌ای(استاد دانشگاه و نماینده دوره‌های هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی)
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi