شناسه خبر : 108371
دوشنبه 23 بهمن 1402 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عملیات «کربلای ۵»؛ وعده‌گاه احمد با معبود

فاش نیوز - احمد نقابی به‌عنوان کمک خمپاره‌چی همراه گردان عمل‌کننده در عملیات کربلای ۵ حضور پیدا کرد و در حالی که گلوله در خمپاره‌انداز قبضه ۶۰ میلیمتری می‌انداخت و نیرو‌های دشمن را زیر آتش خمپاره گرفته بود در اثر اصابت ترکش گلوله‌ای که از طرف دشمن شلیک شده بود به فیض شهادت نائل آمد.

کد خبر: ۶۵۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ - 12February 2024
 

عملیات «کربلای ۵»؛ وعده‌گاه احمد با معبودگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ «ابوالقاسم محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس؛ جنگ که شروع شد تازه کلاس سوم راهنمایی را تمام کرده بود که رگ غیرتش، مثل خیلی از هم سن و سال‌هایش جنبید و عضو بسیج شد تا پلی باشد برای رفتنش به جبهه.

تازه دوره آموزش نظامی‌اش تمام شده بود که راهی جبهه شد و در جبهه با توجه به سن و سال و قد و قواره‌اش او را به واحد خمپاره‌انداز فرستادند و پس از آموزش به‌کارگیری خمپاره‌انداز ۶۰ میلی‌متری به گردان عملیاتی معرفی شد و به‌عنوان کمک خمپاره‌چی همراه گردان عمل‌کننده در عملیات کربلای ۵ حضور پیدا کرد.

عملیات به اوج خودش رسیده بود و احمد همراه گردان در حال پیشروی به سوی مواضع دشمن، در موقع در موقع لزوم از آتش خمپاره‌انداز برای درهم کوبیدن مواضع و تجمع نیرو‌های عراقی که در مقابل هجوم نیرو‌های ایرانی استقامت می‌کردند و آتش خمپاره و تیراندازی سلاح‌های سبک و سنگین رد و بدل می‌شد.

گاهی گلوله‌های رسام دوشکا و گاهی انفجار گلوله خمپاره و توپ فضا را می‌شکافت و بوی باروت سوخته و دود ناشی از انفجار گلوله منطقه عملیاتی را پوشانده بود.

احمد نقابی در حالی که برای مقابله با دشمن از خمپاره‌انداز استفاده می‌کرد و گلوله در خمپاره‌انداز قبضه  ۶۰ میلیمتری می‌انداخت و نیرو‌های دشمن را زیر آتش خمپاره گرفته بود در اثر اصابت ترکش گلوله‌ای که از طرف دشمن شلیک شده بود به فیض شهادت نائل آمد و آسمانی شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi