شناسه خبر : 108642
چهارشنبه 02 اسفند 1402 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری مراسم سالگرد شهید «محلاتی» در حرم حضرت معصومه (س)

فاش نیوز - مراسم گرامیداشت روز روحانیت و دفاع مقدس و سالگرد شهادت حجت‌الاسلام فضل الله محلاتی نماینده اسبق حضرت امام (ره) در سپاه، امروز در جوار مزار آن شهید عزیز در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

کد خبر: ۶۵۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹ - 20February 2024
 

برگزاری مراسم سالگرد شهید «محلاتی» در حرم حضرت معصومه (س)به گزارش دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید حجت الاسلام محلاتی نماینده حضرت امام (ره) در سپاه در سال ۱۳۶۴، امروز در جوار مزار این روحانی شهید والامقام در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن اکبری» مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان قم طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: اینکه بسیاری از دانشمندان در طول تاریخ مانع راه خدا شدند به خاطر این است که دانایی بدون معرفت داشتند و به تعبیر امیرالمؤمنین (ع) دانایی‌شان آن‌ها را در مسیر گمراهی قرار داد و آن‌ها را هلاک ساخت.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) تصریح کرد: کمال نهایی انسان و جامعه انسانی رسیدن به خدا و معرفت خدا است، عبودیت و بندگی انسان هیچ نفعی بری خدا و دین خدا ندارد.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) برای این انقلاب و نظام اسلامی هیچ نگرانی و تردیدی نداشتند و تنها نگرانی امام این بود که در پیشگاه خداوند متعال عذر و تقصیری نداشته باشند، زیرا باور داشتند که خداوند نیازی به این نظام و انقلاب ندارد بلکه این ما هستیم که محتاج معرفت و اطاعت از پروردگار هستیم.

اکبری ادامه داد: رسیدن به خدا و معرفت خداوند رنج دارد و در این راه باید تلاش مضاعف و مراقبت ویژه داشته باشیم. باید به این باور برسیم که در محضر خداوند هستیم و باید در برابر خداوند و نمایندگان خدا بر روی زمین پاسخگو باشیم و خدای نکرده مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد ما را در راه رسیدن به خدا سست نکند.

وی با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر رضای الهی بیان کرد: راه رسیدن به خدا تبعیت کردن از اولیاء خدا است، برای رسیدن به خدا اول باید واسطه‌های فیض را بشناسیم و سعی کنیم منویات و خواسته‌های کسی که اطاعت او از جانب خداوند بر ما واجب شده را خوب گوش کرده و درک کنیم و همچنین خوب باور کرده و خوب به کار ببندیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم با بیان اینکه برخی از افراد به خاطر غفلت و عدم معرفت از خط انقلاب خارج شدند، خاطرنشان کرد: شهید محلاتی از افرادی بود که با امام خمینی (ره) عهد بست و با شجاعت و معرفت در حمایت از آرمان‌های انقلاب کمترین تردیدی به خود راه نداد و در این راه به شهادت رسید.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر لزوم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی گفت: کسی که ۱۱ اسفند پای صندوق‌های رأی نیاید دشمن را شاد می‌کند؛ خداوند برای حفظ دین و این انقلاب نیازی به ما ندارد؛ بلکه این انقلاب امانتی است که به ما سپرده شده تا آن را به دست صاحب اصلی‌اش برسانیم از این رو حفظ این انقلاب به هر نحوی که باشد عبادت است و باید برای رأی دادن قصد قربت کنیم.

اول اسفند روز روحانیت و دفاع مقدس، یادآور یکی از روز‌های حماسی در بحبوحه دوران هشت سال حماسه و ایثار است؛ سال ۱۳۶۴ در چنین روزی حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ فضل‌الله مهدیزاده معروف به محلاتی نـمـاینده امام (ره) در سپاه پـاسداران به همراه هشت تن از نمایندگان مجلس ‍به نام‌هاى حجج اسلام ابوالقاسم رزاقى، سید نورالدین رحیمى، غلامرضا سلطانى، مهدى یعقوبى و ابوالقاسم موسوى دامغانى و محمد کلاته‌اى، على معرفى‌زاده و سید حسن شاهچراغى و چند تن از قضات و مسئولین دیگر، عـازم بازدید از جبهـه هاى جنگ بـودنـد کـه هـواپـیـمـاى حـامـل آنـهـا در ۲۵ کـیـلومـتـرى شمال اهواز مـورد حـمـله دو فـرونـد جـنـگـنـده عـراقـى قـرار گـرفـت و کلیه سرنشینان آن که نزدیک به ۵۰ تن بودند، به شهادت رسیدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi