شناسه خبر : 109056
پنجشنبه 17 اسفند 1402 , 11:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شب سخت آمریکا و رژیم صهیونیستی

حمله ترکیبی به اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی از عراق، یمن و لبنان

فاش نیوز - رسانه‌های اسرائیلی از سنگین‌ترین آتش باران بر سر شهرک‌های صهیونیستی کفر بلوم و کریات شمونه از سال 2006 تاکنون خبر دادند؛ همچنین مقاومت اسلامی عراق بامداد چهارشنبه اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه نیروگاه برق فرودگاه حیفا را با پهپاد هدف حمله قرار داده است. از طرف دیگر، خبر از حملات مکرر انصارالله یمن به کشتی‌های آمریکایی منتشر شده است.
حمله موشکی حزب‌الله به شهرک‌های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خسارات شدیدی به بار آورد. حزب‌الله لبنان اعلام کرد شهرک کفر بلوم در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است. حزب‌الله تاکید کرد که این حمله پاسخی به بمباران خانه‌ای در شهرک حولا توسط اشغالگران اسرائیلی بود که طی آن یک خانواده به شهادت رسیدند. منابع عبری زبان اعلام کردند شهرک کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله سنگین موشکی قرار گرفته است. این منابع تاکید کردند که در پی این حمله، آژیر خطر در شهرک‌های کریات شمونه و کفر بلوم به صدا درآمده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از شلیک بیش از ۵۰ موشک به سمت کریات شمونه خبر داده است. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که ۵۰ موشک در کریات شمونه و الجلیل رصد شدند که ۱۰ فروند از آنها با موفقیت رهگیری شدند. برخی دیگر از رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند حدود ۷۰ موشک از لبنان به سمت کریات شمونه شلیک شده است. برخی رسانه‌های عبری گفته‌اند حمله اخیر، سنگین‌ترین حمله موشکی از سال ۲۰۰۶ به این سو علیه تل‌آویو است.
قطعی برق در اراضی اشغالی
رسانه‌های عبری زبان همچنین از قطعی برق در چند منطقه شهرک اشغالی کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. با ادامه حملات مقاومت لبنان به شهرک‌های رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی که در حمایت از مردم غزه انجام می‌شود، بار دیگر جریان برق شهرک کریات شمونه قطع شد. رئیس شهرک اشغالی کریات شمونه وضعیت را اضطراری اعلام کرد و از تمامی ساکنان باقی مانده خواست که سریعا شهرک را ترک کنند. همچنین حزب‌الله خطاب به مردم کریات شمونه گفته است که فوراً شهر خود را ترک کنید، ما آن را به جهنم تبدیل می‌کنیم. همچنین الجزیره نیز به نقل از منابع صهیونیستی گزارش کرد بر اثر حمله گسترده راکتی از لبنان به الجلیل، برق برخی مناطق قطع شده‌ است و آژیر هشدار حملات در کفر بلوم، کریات شمونه و برخی دیگر از شهرک‌ها به صدا درآمد.
حملات دیگر حزب‌الله
حزب‌الله لبنان شامگاه سه‌شنبه ساختمانی در شهرکی واقع در شمال اراضی اشغالی را با تسلیحات مناسب هدف قرار داد و تاکید کرد که آن را دقیقا هدف قرار داده است. به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در راستای حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و در پاسخ به حملات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوبی و خانه‌های شهروندان، ساعت ۱۰:۴۵ شامگاه سه‌شنبه به وقت لبنان، ساختمانی واقع در شهرک آویویم را با تسلیحات مناسب به شکل دقیق هدف قرار دادند. مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان همچنین تصاویر هدف قرار دادن یگان پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی و تجهیزات رزمی آنها را در شمال سرزمین‌های اشغالی مقابل منطقه «الوزّانی» در جنوب لبنان هدف قرار داد. در این تصاویر مشاهده می‌شود که نیروها و تجهیزات هدف قرار گرفته هنگام اعزام برای انجام مأموریت در منطقه الوزانی به‌دقت زیر نظر رزمندگان حزب‌الله قرار دارند. در بخش دیگری از ویدئو تصاویری از نظامیان اشغالگر دیده می‌شوند که از ترس حملات حزب‌الله پا به فرار می‌گذارند. همچنین مشاهده می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه زخمی‌های خود از محل هدف قرار گرفته، گلوله‌های دودزا در منطقه شلیک کرده است.
حمله به فرودگاه بندر اشغالی «حیفا»
از طرف دیگر، منابع محلی بامداد چهارشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجار در نزدیکی فرودگاه بندر اشغالی «حیفا» در فلسطین اشغالی خبر دادند. دقایقی بعد گروه موسوم به «مقاومت اسلامی عراق» طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از نوار غزه و رد جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این منطقه، نیروگاه برق فرودگاه حیفا را با پهپاد هدف حمله قرار داده است. برخی رسانه‌های غیررسمی نیز نوشتند که پدافند هوائی فرودگاه حیفا نتوانسته این پهپاد را رهگیری کند و با موفقیت به هدف اصابت کرده است. مقاومت اسلامی عراق تاکنون ده‌ها بار تأسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی در سراسر فلسطین اشغالی را هدف حملات پهپادی و راکتی قرار داده و تاکید کرده است که تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه به حملات خود ادامه خواهد داد. روز یکشنبه نیز مقاومت عراق خبر داده بود که جمعه گذشته، به بندر اشغالی حیفا حمله پهپادی انجام داده که در عملیات مذکور، یک کارخانه صنایع شیمیایی را هدف قرار داده است.
حزب‌الله اهمیتی به تهدیدات بین‌المللی نمی‌دهد
خبر دیگر آن‌که شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنانی تلویزیونی تاکید کرد که حزب‌الله امروز در موقعیت دفاعی قرار دارد و تا حد ممکن برای حفظ منافع لبنان و در عین حال پشتیبانی از غزه خویشتنداری به خرج می‌دهد. وی ابراز داشت که حزب‌الله، لبنان را به سوی جنگ نمی‌کشاند، بلکه این دشمن اسرائیلی است که یک خطر واقعی به شمار می‌رود و در هر ساعتی ممکن است بدون هیچ دلیل و توجیه، جنگی را علیه لبنان آغاز کند. قاسم تاکید کرد که عناصر حزب‌الله با تقدیم جان خود تلاش می‌کنند تا لبنان به عرصه جنگ تبدیل نشوند. جوانان حزب‌الله برای حفظ کرامت و عزت برای تمامی مردم لبنان به شهادت می‌رسند، حزب‌الله ثابت قدم است و در جنوب لبنان باقی می‌ماند و تمام اقداماتی که تاکنون انجام داده، بخش کوچکی از توانمندی‌های این جنبش است.
معاون سید حسن نصرالله با اشاره به سفر عاموس هوکشتاین فرستاده آمریکا به لبنان گفت که هیچ اهمیتی به پیام‌های هوکشتاین نمی‌دهد، او رایزنی‌هایی را با مسئولان دولت دارد و حزب‌الله در این امور مداخله نمی‌کند. وی گفت: البته او نمی‌تواند چیزی به تحولات اضافه کند، چرا که موضع ما مشخص است و تا زمانی که جنگ در غزه ادامه داشته باشد، جبهه ما نیز فعال خواهد بود. شیخ قاسم خاطرنشان کرد: نه تهدید و نه پیام‌های منفی هیچ‌کدام تاثیری در ما نخواهد داشت و اگر اسرائیل به ما حمله کند، ما نیز به آن واکنش نشان خواهیم داد و هرگونه مناقشه درخصوص اوضاع مرزها و جنوب بعد از جنگ غزه امکان‌پذیر است. این مقام حزب‌الله گفت که حمایت واقعی از لبنان با مقاومت قوی و بازدارنده امکان‌پذیر است. مقاومت، عاقلانه و در مسیر درست بر اساس منافع مردم رفتار می‌کند و این همان کاری است که در جنوب لبنان انجام می‌دهد. وی دو احتمال را درخصوص جنگ غزه مطرح کرده و گفت که یا جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌بینی شکست در انتخابات ریاست جمهوری را خواهد کرد یا اینکه حادثه‌ای استثنایی در غزه یا تحولی سیاسی در داخل سرزمین‌های اشغالی رخ خواهد داد. قاسم درخصوص ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر کمک هوائی به غزه گفت که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند گذرگاه‌های غزه را باز کنند و کمک‌های انسانی را وارد این منطقه کنند، چرا که می‌خواهند فشار سیاسی بر حماس را افزایش دهند. وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود در غزه شکست خورده و حماس همچنان در تمامی مناطق غزه قدرتمند است، تاکید کرد که اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد، نشان‌دهنده سقوط ارزش‌های انسانی آمریکایی و غربی است که برای استعمار فرهنگی ملت‌ها به دنبال صادر کردن آن برای دیگران هستند. در این میان همچنین خبر می‌رسد که نخست‌وزیر دولت موقت لبنان با بیان این‌که بیروت در حال بررسی پیشنهاد آمریکا درباره برقراری آتش‌بس میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی است، اعلام کرد مذاکرات غیرمستقیم در این زمینه ماه رمضان آغاز خواهد شد. «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر دولت موقت لبنان، شامگاه سه‌شنبه (15 بهمن) گفت، مذاکرات غیرمستقیم برای توقف درگیری‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در ماه رمضان طی هفته آینده آغاز می‌شود.
بیانیه یمن درباره هدف قراردادن دو ناو آمریکا
خبر دیگر از مقاومت یمن است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه سه‌شنبه گفت که در تاریخ پنجم مارس (سه‌شنبه) ۲۰۲۴، دو ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار دادند. سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه سه‌شنبه گفت دو ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار دادند. 
سریع با بیان اینکه در این عملیات از موشک‌های دریایی و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شد، توضیح داد: «عملیات ما تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین ادامه خواهد داشت.» ساعتی بعد، فرماندهی مرکزی آمریکا (سازمان تروریستی سنتکام) مدعی شد که یک موشک بالستیک و ۳ پهپاد پرتاب شده توسط ارتش یمن را که ناوشکن کارنی را هدف گرفته بودند، رهگیری کرده است. از طرف دیگر، شبکه الجزیره به نقل از یک منبع آگاه دریانوردی، نیروهای مسلح یمن یک کشتی آمریکایی را در نزدیکی باب‌المندب هدف قرار دادند. هنوز جزئیات بیشتری از این خبر در دست نیست.
همچنین سازمان تجارت دریایی انگلیس از دریافت گزارشی درباره یک حادثه امنیتی در آب‌های یمن خبر داد. سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد: گزارشی را درباره وقوع یک حادثه در ۵۴ مایلی جنوب غرب عدن در یمن دریافت کردیم که در حال بررسی این موضوع هستیم. به نقل از اسپوتنیک، این سازمان همچنین افزود به کشتی‌ها هشدار می‌دهد که جانب احتیاط را رعایت کنند. شرکت امنیت دریایی امبری اعلام کرد: یک کشتی که پرچم باربادوس را داشت و متعلق به یک طرف آمریکایی بود مسیر خود را در ۵۷ مایلی دریایی جنوب غرب عدن یمن تغییر داد. بر اساس ادعای شرکت امبری، یک کشتی دیگر از وقوع انفجار در مجاورت کشتی باری آمریکا در نزدیکی سواحل یمن خبر داده است. این سازمان بامداد چهارشنبه نیز اعلام کرد که یک کشتی تجاری به مدت ۳۰ دقیقه از طرفی که خود را نیروی دریایی یمن معرفی کرد، تماس دریافت کرد. سازمان تجارت دریایی انگلیس در بیانیه‌ای که در پلتفرم «ایکس» منتشر شد، اضافه کرد که به کشتی رهگیری شده دستور داده شد تا مسیر خود را تغییر دهد. این در حالی است که اخیرا مسفر النمیر، وزیر ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات در دولت صنعا گفت: «کشتی‌ها باید قبل از ورود به آب‌های یمن مجوز اداره امور دریایی وابسته به انصارالله را داشته باشند.»
هر قطره از خون فلسطینی‌ها ننگی برای آمریکاست
سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه ریختن خون مردم غزه، لکه ننگی برای آمریکاست، از رژیم صهیونیستی خواست از حمایت آمریکا و دیگر کشورها وسوسه نشود. «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله یمن، در توئیتی نوشت: «غزه پس از ۱۵۰ روز و در آغاز ششمین ماه تجاوزات صهیونیستی آنچه را که نمی‌توان انتظار داشت، تحمل کرد.» وی شامگاه سه‌شنبه در ادامه نوشت هر قطره از خون فلسطینی‌ها ننگی برای آمریکاست که همواره از رژیم جنایتکار صهیونیستی حمایت می‌کند. عبدالسلام در آستانه حلول ماه مبارک رمضان از ملت‌ها و نظام‌های منطقه خواست به مسئولیت خود در قبال غزه پی ببرند. وی افزود یمن بار دیگر بر موضع قاطع خود در حمایت از غزه تاکید می‌کند و از فراخوان گروه‌های مبارز فلسطینی استقبال می‌کند اینکه ماه رمضان، ماه بسیج عمومی در حمایت و کمک به غزه باشد.
 
|| به نقل از کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi