شناسه خبر : 109172
سه شنبه 22 اسفند 1402 , 11:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

المیادین بررسی کرد

هزینه سنگینی که حزب‌الله لبنان روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است

فاش نیوز - تنش در مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین در حالی تشدید شده است که رسانه‌های عبری‌زبان به هزینه سنگینی که جنگ در جبهه شمالی روی دست صهیونیست‌ها گذاشته، اذعان کرده‌اند.
رسانه‌های عبری هزینه‌های عمومی و امنیتی که رژیم صهیونیستی در نتیجه رویارویی با حزب‌الله لبنان می‌پردازد را «گزاف» ارزیابی کرده‌اند. «امیر بوخبوط»، تحلیلگر امور نظامی صهیونیست، در گفت‌وگو با وبگاه والا گفت: این هزینه‌ها شامل تلفات سربازان، اختلال در ساختار زندگی، آسیب‌های اقتصادی و تخریب زیرساخت‌های امنیتی، نظامی و غیرنظامی است. وی گفت: از جمله زیرساخت‌های نظامی مهمی که تاکنون آسیب ‌دیده‌اند، پایگاه ارتش اسرائیل در منطقه «مِرون»، مقر فرماندهی شمال، لشکر الجلیل و دیگر مواضع در خط تماس با حزب‌الله هستند. به گزارش المیادین از این رسانه‌های صهیونیستی، این هزینه گزاف بار سنگینی بر دوش ارتش اسرائیل است، چرا که باید نیروهای منظم و ذخیره را در دریا، هوا و زمین مستقر کند تا برای غافلگیری‌ها و سناریوهای احتمالی آماده باشد.
یکی از سخت‌ترین روزها در جبهه شمالی
رسانه‌های عبری زبان با اذعان به قدرت موشکی حزب‌الله لبنان، نسبت به اوضاع جبهه شمالی ابراز نگرانی کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که رژیم صهیونیستی یکشنبه شاهد یکی از سخت‌ترین روزها در جبهه شمالی بوده است. بر اساس این گزارش رسانه‌های صهیونیستی حزب‌الله لبنان در 24 ساعت نزدیک به ۷۰ موشک به سمت مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کرد. این در حالی است که روز قبل از این حملات شبکه تلویزیونی کان در گزارشی اعلام کرد که حزب‌الله در حال تغییر تاکتیک خود است.
حمله مکرر به شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی
منابع خبری از حملات راکتی حزب‌الله به پایگاه‌ها و محل‌های تجمع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی و حمله به یک پایگاه این رژیم در منطقه جولان اشغالی سوریه خبر دادند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از منابع عربی، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، مبارزان مقاومت اسلامی ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه روز دوشنبه به وقت محلی، پایگاه «جل العلام» را با سلاح مناسب هدف قرار دادند. براساس این بیانیه، این پایگاه رژیم صهیونیستی به طور دقیق مورد اصابت قرار گرفته است. حزب‌الله دیروز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در ناحیه «تله الصیحات» در شمال فلسطین اشغالی را با سلاح مناسب هدف قرار داد. مقاومت اسلامی در لبنان دیروز همچنین اعلام کرد که با چهار پهپاد انتحاری مقر پدافند هوائی و موشکی ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه «کیلا» در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد و این پهپادها به دقت به هدف اصابت کرد. در همین حال شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو پهپاد انتحاری در شمال جولان اشغالی سوریه رهگیری و آژیرهای خطر در این منطقه فعال شد.
پناهگاه‌های جدیدی برای شهرک‌نشین‌ها
رژیم صهیونیستی جهت آمادگی برای جنگ گسترده با حزب‌الله لبنان، در حال احداث پناهگاه‌های جدیدی برای شهرک‌نشین‌های صهیونیست است. آنچه «جبهه داخلی» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی خوانده می‌شود، طرح فوری را برای احداث پناهگاه‌ها و مکان‌های حفاظت‌شده جمعی در شمال فلسطین اشغالی جهت اسکان شهرک‌نشین‌های ساکن ساختمان‌های قدیمی بدون پناهگاه تنظیم و آماده کرده است. به نوشته روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت»، ساختمان‌های قدیمی واقع در شهرک‌های شمالی پناهگاه ندارند و در زمان حملات حزب‌الله لبنان ساکنان آنها مجبور هستند به محله‌های دیگر بروند. در منطقه‌ای همانند «حیفا» میانگین زمان رسیدن آنها به پناهگاه یک دقیقه از لحظه به صدا درآمدن آژیر هشدار است. این روزنامه عبری‌زبان در ادامه نوشت، در طرحی که طی دو ماه گذشته تنظیم و بودجه مورد نیاز آن تامین شده، مکان‌هایی که امکان ایجاد حفاظت جمعی برای ساکنان بدون پناهگاه و انتقال آنها به این نقاط وجود دارد، تعیین شده‌اند.‌ جبهه داخلی رژیم صهیونیستی به‌عنوان مؤسسه امنیتی‌ آن، کار خرید بسیاری از تجهیزات مورد نیاز را آغاز کرده و مناقصه‌هایی را به منظور رسیدن به راه‌حل‌های لجستیکی برای اجرای این طرح طی مدت زمانی کوتاهی در صورت آغاز جنگی با حزب‌الله ارائه کرد.
شهادت ۳ فرمانده گروه جماعت اسلامی
گروه جماعت اسلامی در لبنان از شهادت سه تن از فرماندهانش در جنوب لبنان خبر دادند. نیروهای الفجر شاخه نظامی جماعت اسلامی در لبنان اعلام کرد سه تن از فرماندهانش در راه قدس در درگیری با ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در شهر العرقوب در جنوب لبنان به شهادت رسیدند. نیروهای الفجر اعلام کردند این شهدا «محمد ریاض محی‌الدین» از شهر بیروت، «حسین هلال درویش» از شهرک شحیم و «محمد جمال ابراهیم» از شهر الهباریه هستند. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که علی محمد زین ملقب به «بلال» از رزمندگان این جنبش و متولد سال ۱۹۹۱ در منطقه «سحمیر» در راه دفاع از قدس به شهادت رسید.
حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی
خبر دیگر از حوزه‌های تحت اشغال آمریکاست، پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان گازی کونیکو واقع در حومه دیرالزور واقع در شمال شرق سوریه، هدف ۲ فروند پهپاد قرار گرفته است.
 بر اساس این گزارش، در پی این حمله ستونی از دود از سمت جنوبی پایگاه نظامیان آمریکایی به هوا برخاسته است. جزئیات بیشتری در این باره تاکنون گزارش نشده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گروه‌های مقاومت عراق در حمایت از مقاومت فلسطین و محکوم کردن حمایت همه‌جانبه آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بار‌ها پایگاه‌های ارتش آمریکا در عراق و سوریه و همچنین اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار داده‌اند.
وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
سازمان تجارت دریایی انگلیس از وقوع یک حادثه امنیتی جدید در آب‌های یمن خبر داد. سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد: گزارشی درباره یک حادثه در ۷۱ مایلی دریایی جنوب غرب الصلیف در یمن دریافت کردیم. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شرکت امنیت دریایی امبری گزارش داد: اطلاعاتی درباره یک حمله موشکی در غرب الحدیده یمن دریافت کردیم. گفتنی است، ارتش یمن از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش حماس علیه رژیم صهیونیستی و آغاز جنگ ویرانگر غزه، رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ تحت محاصره دریایی قرار داده است و کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های مرتبط با آن را هدف قرار می‌دهد. ارتش یمن در روزهای اخیر بر حملات خود علیه کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی افزوده است. از طرف دیگر خبر می‌رسد که منابع خبری اعلام کردند: جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در سه نوبت منطقه راس عیسی واقع در الصلیف در استان الحدیده یمن را هدف قرار دادند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi