شناسه خبر : 109178
سه شنبه 22 اسفند 1402 , 11:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خدمات مسافرتی ایثارگران؛ آنچه که باید باشد، آنچه که هست!

فاش نیوز - در شرایطی که سفر کردن برای بسیاری از اقشار با وضع مالی خوب هم با سختی‌هایی همراه است، طبیعتا ایثارگران برای سفر رفتن با هزینه‌های بیشتری مواجه هستند.

 

وقتی سفر برای ایثارگران گران تمام می‌شود دفاع‌پرس، ارائه خدمات تفریحی و سیاحتی به گروه‌های مختلف مردمی از سوی نهاد‌ها و سازمان‌ها به ویژه از سوی مشاغلی که در افراد در آن مشغول به کار هستند، امری عادی است. این موضوع در خصوص خانواده سه میلیون نفری ایثارگران کشور که متولی آنان بنیاد شهید و امور ایثارگران است، نیز صدق می‌کند. «سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر» با داشتن چندین اقامتگاه و هتل در سراسر کشور مسئول رساندن خدمات تفریحی و گردشگری به خانواده ایثارگران است.

سازمانی برای ارائه خدمات سفر و فرهنگی به ایثارگران

این سازمان ذیل سازمان اقتصادی کوثر بوده و متشکل از از واحد‌های اقتصادی کوچک‌تر تحت مالکیت بنیاد شهید قرار دارد. سازمانی که از سال ۱۳۷۲ آغاز به کار کرده و طبق اساسنامه فعالیت اصلی آن نگهداری، به‌ژسازی و بهره‌برداری بهینه از امکانات بنیاد شهید در جهت فعالیت‌های فرهنگی، سیاحتی، ورزشی، تفریحی و شناسایی سایر امکانات کشور در جهت جذب و ایجاد زمینه‌های بیشتر برای اجرای اهداف سازمان و ارائه خدمات متناسب با اهداف تربیتی - فرهنگی بنیاد شهید به خانواده‌های شاهد و ایثارگر، کارکنان بنیاد، اشخاص حقیقی وحقوقی و بطور کلی عموم مردم با در نظر گرفتن اولویت و ظرفیت و بهره‌برداری اقتصادی از امکانات تخصیص داده شده یا امکاناتی که سازمان ایجاد می‌کند است.

در حقیقت ماهیت شکل‌گیری سازمان‌های اقتصادی به ویژه سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر ارائه خدمات بهتر و متناسب ایثارگران و خانواده‌‎های آنان است. سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر با دارا بودن شرکت، گروه هتل‌ها و مجتمع‌های کوثر از ۹ مرکز اقامتی و خدماتی تشکیل شده است که در مجموع یک هزار و ۷۰۰ تخت اقامتی در این هتل‌ها وجود دارد.

در همین راستا، قاضی‌زاده هاشمی سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر را یک سازمان فرهنگی دانست و اظهار کرده است: این سازمان برای خدمت به خانواده ایثار و شهادت بنا شده و خدمات آن باید همه‌جانبه باشد و موضوعات فرهنگی در آن اهمیت زیادی دارد. این سازمان علاوه بر اینکه امکان اقامت ایثارگران را فراهم می‌کند بخشی از نظام اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و باید در این زمینه هماهنگی لازم انجام شود و به ایثارگران در طول سفر خدمات فرهنگی ارائه شود که نیازمند برنامه مشترک با معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

صحبت‌های رئیس بنیاد شهید در صورتی تحقق می‌یابد که خانواده ایثارگران از خدمات سازمان رضایت داشته باشند. به بیان دیگر این خانواده شهدا هستند که محک اصلی سنجش میزان خدمات‌رسانی درست شرکت‌های تابعه بنیاد شهید از جمله سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر هستند.

هزینه اقامت در هتل‌ها برای ایثارگران هنگفت است

اگرچه به گفته میثم جعفری مدیرعامل سازمان کوثر امسال هزار نفر خانواده شهدا و ایثارگر در قالب اردو‌های سه روزه در هتل‌های مجموعه کوثر خدمات پذیرش دریافت کرده‌اند، اما برخی از ایثارگران از میزان نحوه خدمات‌رسانی و هزینه‌های بالای خدمات این هتل‌ها گلایه‌مند هستند. یکی از ایثارگران در صحبت با شبکه ملی ایثارگران از قیمت گزاف یکی از هتل‌های این سازمان در مشهد ابراز ناراحتی کرده و گفته است: هتل ... به نام بنیاد شهید و با بودجه این بنیاد به اسم ایثارگران در افکار عمومی نقش بسته، اما با قیمت‌های گزاف به عموم خدمات می‌دهد و تخفیف ناچیزی که برای ایثارگران در نظر گرفته شده معادل تخفیفی است که عموم مردم می‌توانند به صورت رزرو اینترنتی از آن برخوردار شوند، یعنی عملا هیچ خدمات ممتازی برای جامعه هدف ندارد و وقتی به بنیاد شهید برای درخواست مراکز اسکانی یا تفریحی مراجعه می‌کنیم تنها با جواب «نداریم» مواجه می‌شویم».

تخیف ۵۰ درصدی باز هم زیاد است!

طبق پیگیری‌های خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس در مورد هتل خورشید هشتم که جدیدترین هتل پنج ستاره از گروه هتل‌های کوثر است و نزدیک به حرم مطهر واقع شده خانواده شهدا و جانبازانی که کارت جانبازی از بنیاد شهید را داشته باشند از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار هستند. هتل ثامن مشهد نیز که در جاده طرقبه مشهد و با فاصله از حرم رضوی قرار دارد در ایام عید با ۱۰ درصد تخفیف و در دیگر ایام سال با ۵۰ درصد تخفیف به ایثارگران خدمات‌رسانی می‌کند.

هرچند خدمات گفته شده به طور ویژه به گروه‌های ایثارگری تعلق می‌گیرد، اما هزینه‌های سرسام‌آور معیشت و زندگی باعث شده تا حتی با وجود تخفیفات ارائه شده، اما همچنان اقامت در هتل‌ها خدمتی لوکس محسوب شود که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه برای ارزان‌تر شدن آن است. در شرایط کنونی که ایثارگران نیز مثل اقشار دیگر مردم به دنبال راهی برای سفر ارزان هستند سازمان‌هایی از این دست با ارائه بسته‌های سفری ویژه می‌توانند به کمتر کردن هزینه خانواده ایثارگران کمک کنند.

اینستاگرام
رانت...!!!
اختلاس...!!!
به نام ایثارگر... به کام ضد ایثارگر!!!!!
و...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi