شناسه خبر : 40931
پنجشنبه 17 دي 1394 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه سرگشاده ی جانبازان فرهنگی

براساس ماده40، حقوق بازنشستگی شهدا، جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال، معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هر ساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان به احکام آنان اضافه می شود.

جانبازان فرهنگی - براساس ماده40، حقوق بازنشستگی شهدا، جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال، معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هر ساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان به احکام آنان اضافه می شود.

بسمه تعالی

مسئول عدم اجرای قوانین کیست؟

سلام علیکم

با توجه به تصویب قوانین جاری توسط مجلس و دولت و هزینه هایی که بر بیت المال تحمیل می‌شود و با وجود همه نهادهای قانون گذاری و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، چرا قوانین تصویب شده اجرا نمی‌شود؟

به این وسیله از طرف جامعه بزرگ ایثارگران در نظام مقدس جمهوری اسلامی تقاضای رسیدگی به موضوع احکام کارکنان شاغل و بازنشسته ایثارگران ( جانباز و آزاده ) مطابق با قوانین ذیل می‌باشم:

الف- بر اساس آیین نامه اجرایی قانون اصلاح قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی و معلولان عادی و شاغلان مشاغل سخت و زیان آور و ماده 2 این آیین‌نامه: هیات وزیران در جلسه مورخ 10/2/1385 بنا به پیشنهاد شماره 16682/100 مورخ 15/9/1384 وزارت رفاه و تامین اجتماعی و به اسناد بند (3) ماده واحده قانون اصلاح قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی و معلولان عادی و شاغلان مشاغل سخت و زیان آور – مصوب 1383– آیین نامه اجرایی قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود: ماده 2­­- ملاک محاسبه آخرین حقوق قبل از بازنشستگی جانبازان ، آزادگان ، معلولان عادی و حوادث ناشی از کار و بیماران ناشی از شرایط خاص کار مشمول این آیین نامه اعم از شاغلان در دستگاه‌های مورد اشاره در بند (1) یا تبصره (1) بند (1) که دارای احکام استخدام رسمی، ثابت یا دارای عناوین مشابه می‌باشند، مبلغ مندرج در آخرین حکم استخدامی که بر اساس ضوابط و مقررات استخدامی حاکم بر دستگاه مربوطه مبنای حقوق بازنشستگی قرار گرفته است و نیز در خصوص آن دسته از افراد موصوف که در بخش غیر دولتی ( مشمولان تبصره 1 بند 1 ) شاغلان می‌باشند، مطابق قانون تامین اجتماعی و تغییرات بعدی عمل خواهد شد.

ب- عدم اجرای ماده 13 و 24 و 40 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران :

ماده13-الف- تامین صددرصد ( %100 ) هزینه بهداشتی درمانی به صورت بیمه سلامت، بیمه همگانی، بیمه مکمل و بیمه خاص (خدماتی که مشمول قوانین بیمه همگانی و تکمیلی نمی گردد) خانواده شاهد جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان بر عهده دولت بوده و اعتبارات آن هر ساله در قوانین بودجه سنواتی منظور می گردد.

تبصره1- کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند از محل اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تامین و پرداخت کسورات بیمه درمانی همگانی و مکمل سهم کارکنان ایثارگر شاغل در دستگاه مربوط و خانواده شاهد ، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان اقدام نمایند.

ماده24- همسران شاهد، همسران جانبازان پنجاه درصد ( %50 ) و بالاتر، شیمیایی و اعصاب و روان ( متوفی یا در قید حیات ) و همسران آزادگان با سابقه اسارت پنج سال و بالاتر که قبل از اسارت با آنان ازدواج نموده اند، در صورت شاغل بودن می توانند با پنج سال سنوات ارفاقی از امتیاز بازنشستگی پیش از موعد با دریافت حقوق و مزایای کامل بهره‌مند گردند

تبصره1- همسران شاغل جانبازان زیر پنجاه درصد ( %50 ) و آزادگان با سنوات اسارت کمتر از پنج سال بر اساس آیین نامه ای که به پیشنهاد بنیاد به تصویب هیات وزیران می رسد از یک تا پنج سال سنوات ارفاقی بازنشستگی بهره‌مند می گردند.

ماده40- حقوق بازنشستگی شهدا، جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال، معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هر ساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان به احکام آنان اضافه می شود.

با اجرای برنامه ششم توسعه و بودجه 95 انتظار می رود مجلس و دولت محترم بنا به وصایای امام راحل در خدمت به ایثارگران به وظیفه خود عمل نماید .

با تشکر جانبازان شاغل و بازنشسته فرهنگی

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام ... خوبه همینطور برای مواد 38 به بعد ادامه بدین . مخصوصآ ماده چهل قانون جامع که رفقای من درگیرش هستند گویا صندوق بازنشستگی کشوری زیر بار نمیره وباید به کمیسیون ماده شانزده شکایت کرد بعد شش هفت ماه رای بنفع شما صادر میشه .
کار خوبی کردین نامه سرگشاده نوشتین ... به جماعت از خدا بی خبر اگه جوال دوزم بزنی حالیشون نیست ...
ماده 44 و بند " ز " آن هم در خصوص جذب هیات علمی اضافه کنید.
آقایان برای همه قوانین نامه سرگشاده بنویسید که زیر پا لگدمال می شود نه موارد ذینفعی.
سلام ، استاد عزیز جناب آقای ساقی اجازه بدهید بگوییم ، یعنی لازم است به جوانان عزیزمان یادآوری کنیم در یکی از دوره های مجلس منسوب به اصلاح طلبان خائن نامه تسلیم شدن به استکبار امضا شد که با واکنش شدید رهبر معظم انقلاب مواجه شد گرچه آنها نامه را پس گرفتند و اظهار پشیمانی کردند لیکن آنجا چهره واقعی دو رویان مسلمان نما و سیاست باز ظاهر شد. در آن دوره مجلس قوانینی بطرز ماهرانه مخالف با اصول نظام اسلامی و صلاح مردم مسلمان تصویب شد که بسیاری از دلسوزان نظام تلاش کردند مانع شوند اما نشد. ریاست آن مجلس و اکثریت نمایندگانش را این روزها دست در دست مستکبران و قاتلین امت مسلمان و بنام فتنه گر و حامی فتنه میشناسیم.
خیلی زمان طول نکشید تا معلوم شود قوانین مصوب ضد اسلام و ایثارگران است که بنابر دستور مقام معظم رهبری فرمان تنقیح و اصلاح قوانین صادر شد و قانون آن نیز در مجلس بعدی تصویب شد اما تا امروز یک کلمه از آن قانون اجرا نشده است و همچنان قوانین مصوب آن خیانت با حمایت سیاست بازان در حال اجرا هستند و هیچگونه تغییری نکرد زیرا بدون توجه به خسارات شدید مادی و معنوی به مردم مومن و بخصوص صدمات ناشی از حذف هزاران جانباز و رزمنده و ایثارگران محترم پیشرفت کشور با کمک خائنین سازشکار سالها مورد تهدید استکبار قرار گرفت، نتیجه سیاست خیانت آمیز فقط نفع مادی سیاستمداران مصلحت طلب و گسترش فساد اداری و مالی را بدنبال داشته است. آن طیف سیاستمداران هر جا صرفه و صلاح اقتضا کند اقدام میکنند بنابراین دیواری از هتاکی و تهمت بین ایثارگران مخلص و مطالبات شوم خودشان کشیدند همانطور که دور قلعه خوانین قدیم دیواربلندی وجود داشت اما مردم بدون هر گونه حفاظ و بهره ای بیرون از قلعه فی امان الله گرسنه و محروم قرار داشتند تا با کشاورزی و دامداری شکم خوانین را سیر یا هنگام حمله متجاوزین از قلعه حفاظت کنند. ریاست سیاست آلود و مصلحت اندیش که گوش و هوش به اوامر رهبر فرزانه نداشت از مشروعیت عوام مردم و خواص مومن طبق شرع مقدس محروم و مردود است لذا این موضوع ربطی به حمایت مردم از دولت در دمکراسی غربی ندارد.
هرچه مشکلات و دشواری در راه مردم و انقلاب رخداده از ملاحظات و جانب همان ریاست سیاست آلود غرب زده بوده که نیازمند عزم دینی و ملی برای حذف آنان از حوزه های تصمیم گیری و قانون گذاری حکومت اسلامی و اجرای فرامین و دستورات رهبر معظم انقلاب است.

فیلسوفان گفته اند از معصیت
می رود از دیده نور معرفت

به دوستان عزیزم سلام %یادآوری می کنم که نمایندگان ایثارگر محترم مجلس درآستانه انتخابات ممکنه به حرفهای شماگوش کنند ولی ازعمل خبری نیست که نیست حتی دریغ ازیک توبیخ واقعی دولت مردان بی توجه به ایثارگران همانگونه که با تحقیق وتفحص بابنیاد رفتارشد بااین نامه های سرگشاده وغیره رفتارمی شود از بیست سال پیش بچه های آزاده برای گرفتن حق وحقوق خوداز مجریان وامانده اند که به آن گرفتن سهام شرکت مینوو سایرشرکتهائی که مال خودشان است اضافه شده چرا؟چون درآمد آنهارابرای هزینه های انتخابات نیازدارند آنوقت باید به نامه سرگشاده ویاسری توجه شود؟حیف کردن وقت می گید نه ؟ادامه بدهیدتاببینم امیدوارم فاش نیوز عزیز تحمل داشته باشد!!!
نامه سرگشاده به چه کسی نوشتید . نامه باید عنوان داشته باشد و مشخص شوددرخواست شما ازکدام سازمان ب و....است تا بار حقوقی داشته باشد بعداز ان رونوشت بدید به مجلس و......../ اقای ساقی این چه وضعی است .میخواهی بگن یکی تو این جماعت فرهنگیا نبود که بگه بابا مخاطب نامه کدام مسئول سازمان وزارت خانه و..... است ؟ یعنی جماعت فرهنگیما اینقدر از شرایط نامه نوشتن اگاهی ندارن؟د. تفاوت سرگشاده با دیگر نامه ها فقط در این است که برای اطلاع عموم اقشار جامعه در جراید و وسایل ارتباطی منتشر میشود. یک فرهنگی
قوانین ایثارگرا ن مثل حروف والی میمونه .نوشته میشه ولی خوانده نمیشه.؟
ماده51 در مورد ایثارگران آموش و پرورش هنوز اجرا نشده است
سلام برروح پرفتوح امام راحل .سلام برارواح طیبه شهدای مظلوم وبی ادعا.
استادشهریارقطعه ای جالب وپرمحتوافرموده .که!میرسدقرنی به پایان وسپهربایگان نامه دوران ماهم بایکانی میکنن داستان ایثارگران هم همینطورشده اگرامروز داستان ایثارگران به بایگانی نرفته مدیون توجهات خاص رهبریست اگرنبوداین توجه واین اخلاص بدانیدکه امروزنامی ازجامعه ایثارگری نبود.همین عدم رسیدگیهاحاکی ازواقعیتی است که درحال رشداست دوستان من کجای کارهستیدازکجاسخن میگوئیدکدامین جانبازکدامین فرزندشهیدوقتی من بعنوان ایثارگرتاصبح ازدرددندان های پوسیده دردهان نشسته ام ودردمیکشم وتوان ندارم دندانهایم رابکشم ازکدامین هزینه هاسخن میگوئید.
با سلام جناب آقای اسکندری با بازدید خود ازشرکت ماشینهای الکتریکی جو ین ( جمکو) مبلغی برابر با پایه حقوق به تمامی پرسنل شرکت بعنوان پاداش وعده دادن ولی متاسفانه به محض خروج ایشان از شرکت مدیر عامل شرکت از دادن این مبلغ امتناع ورزیدند و به صراحت اعلام نمودن که ما حقوق شما را هم به زور میدهیم چه برسد به پاد اش سوال پیش می آید که اگه قرار نبود همچین مبلغی به پرسنل پرداخت شود چرا بوسیله پیامک اطلاع رسانی شدو بچه ها را ددل حوش کردند .اگر هم که هست چرا پرداخت نکردند .با تشکر
باشه بعدازبابک جون میگیریم همرزمان میگذرد ۴۵سال گذشت بی خیال
اگه عمری باشه بعداز۶۰سال به حقوق خود میرسیم به بچه هامون چی بگیم یاهو
باسلام خدمت عزیزان فاش نیوزی،جدیدأدولت طرح جنجالی رتبه بندی رااعلام نمودووزارت آوپ نگارش صدور احکام حقوقی رافرستادند،باکمال تأسف دریک اقدام مشکوک ،نوددرصدجانبازان باسابقه بالای بیست و پنج سال از مزایای رتبه بندی محروم شدندوباوعده دروغ امروزوفردامیکنندکه بله اشتباه شده وداریم نگارش رااصلاح می کنیم، باتوجه به اینکه به پایان سال نزدیک میشویم قصددارندعمدأاحکام رادیرصادرکنندتاحق وحقوق این چندماه گذشته جانبازان به دیون سپرده شود،درصورتی که تمام مابه التفاوت بقیه فرهنگیان رادیماه پرداخت نمودند.ازعزیزان مدافع حقوق ایثارگران تمناداریم این موضوع راسریعأپیگیری نمایندتامعلوم گردد که کارگزاران تدبیر، چه تدبیر شومی برای ایثارگران درآموزش وپرورش اندیشیده اند.ممنون ازبذل توجه شماعزیزان،منتظرحمایتتان هستیم.ازطرف جمع کثیری از ایثارگران و جانبازان شاغل در آموزش وپرورش
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi