شناسه خبر : 78526
یکشنبه 11 آبان 1399 , 08:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درگذشت چند تن ازوالدین شهدا طی چندروز گذشته

پدر شهیدان «احد و موسی خسروانی تاج الدینی» از  استان خراسان رضوی در سن ۹۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

«حاج غلامرضا خسروانی تاج الدینی» پدرشهیدان والامقام «احد و موسی خسروانی تاج الدینی» و برادر شهید «علی خسروانی» پس از سال‌ها فراق از فرزندانش امروز شنبه دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر پاک این پدر شهید با حضور تعدادی از مسئولان شهرستان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زادگاهش روستای تاج الدین تشییع و در گلزار شهدای روستا در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.
شهید «موسی خسروانی تاج الدینی» سال ۳۷  به دنیا آمد  و سال ۶۱ به شهادت رسید و شهید «احد خسروانی تاج الدینی» سال ۴۷  چشم به جهان گشود و سال ۶۷ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
حاجیه خانم «حلیمه بانکی» مادر فداکار سرداران شهید «علیرضا و حمیدرضا نوبخت» از شهرستان بابلسر مازندران به دلیل کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به دو فرزند عزیزش پیوست.
سردار شهید «علیرضا نوبخت» سال ۳۳ متولد شد و سال ۶۱ در عملیات بیت‌المقدس شهید شد و سردار شهید «حمیدرضا نوبخت» سال ۳۷ متولد شد و  سال ۶۱ در عملیات کربلای ۸ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«حاج خدامراد بهرامی» پدر شهیدان «یوسف و یعقوب بهرامی» نیز پس از سال‌ها چشم انتظاری بازگشت پیکر فرزند شهیدش «یوسف بهرامی» به دیدار حق شتافت. 
شهید جاویدالاثر «یوسف بهرامی» سال ۴۷ در شهر باباحیدر متولد شد و سال ۶۷ با سمت تک تیرانداز در فکه به شهادت رسید.
شهید «یعقوب بهرامی» سال ۴۸ در شهر باباحیدر متولد شد و سال ۶۵  با سمت تک تیرانداز در محور اهواز به شوشتر بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید.

مرحومه حاجیه خانم «زهرا بخشی» مادر شهیدان «خلیل و ناصر اخوان» از شهدای استان فارس در دوران دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مرحومه از شهدای شهرستان داراب در سن ۸۷ سالگی به دلیل کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.
پیکر آن مرحومه در مراسمی با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولان در شهرستان داراب تشییع و به خاک سپرده شد.
شهید ناصر اخوان ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ در منطقه عین خوش به شهادت رسید و شهید خلیل اخوان ۱۱ شهریور سال ۱۳۶۶ در منطقه پاسگاه زید به فیض شهادت نائل آمد.

همچنین حاجیه خانم «عزت نصراصفهانی» مادر شهیدان «حسنعلی، حسینعلی و عبدالعلی کرمانی» از شهدای اصفهان در ۸۵ سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر پاک این اسوه صبر و مقاومت  از محله منارجنبان اصفهان به سمت امامزاده سید محمد گلزار شهیدان شهرستان خمینی‌شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشییع و به خاک سپرده شد.
شهیدان حسینعلی کرمانی در ۲۱ سالگی در منطقه فاو و عبدالعلی کرمانی در ۱۹ سالگی در خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شدند. شهید حسنعلی کرمانی نیز در ۲۴ سالگی در جزایر مجنون مفقودالاثر شد و تا کنون اثری از پیکرش بدست نیامده است.

 حاجیه‌خانم «گوهر دهقانی» مادر شهیدان والامقام «محمدعلی و غلامرضا رضایی شورکی» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
مراسم تشییع این بانوی فداکار در گلزار شهیدیه میبد برگزار و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.
شهید محمدعلی رضایی شورکی متولد سال ۴۲ در عملیات بدر به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از ۱۰ سال در سال ۷۳ تفحص و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.
شهید غلامرضا رضایی شورکی متولد سال ۴۷ در دوران دفاع مقدس به‌ افتخار جانبازی نائل شد و  سال ۷۳ در جریان تفحص شهدا براثر انفجار مین به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi