شناسه خبر : 84932
جمعه 05 شهريور 1400 , 14:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت حذف جانبازنماها و ادای حق جانبازان مظلوم زیر ۲۵%

مرتضی قنبری وفا - اکثر جانبازان زیر 25 درصد، از این موضوع به شدت گله دارند که تعیین درصد از کارافتادگی آنان در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید، بحق نبوده و نارواست و اذعان دارند اگر آنان بصورت تخصصی مورد ارزیابی قرار بگیرند، درصدهای به مراتب بیشتری کسب می کنند، این در حالی ست که پزشکان محترم کمیسیون پزشکی دخیل در امر تعیین درصد، ابراز می دارند که این گروه جانبازان، فاقد مدارک لازم از جمله مدرک همزمان بالینی بوده، تشخیص نوع آسیب از ناحیه مجروحیت پس از گذشت بیش از سه دهه زمان، بسیار مشکل است و عملا" غیر ممکن خواهد بود.

این در حالی ست عده ای قلیل به عنوان (جانبازنما) با دست بردن در اسناد پزشکی و اداری، اقدام به جعل مدارک کرده و به ناحق درصدهای ازکارافتادگی می گیرند. این عمل خلاف جانبازنماها در واقع بزرگترین مشکل و خیانت، در کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید محسوب شده و جانبازان واقعی از احتساب درصد از کارافتادگی خود محروم می شوند.

حال با توجه به این مشکل و معضل پدید آمده، چه برای جانبازان کم درصد و چه امر خلاف جانبازنماها و پایان دادن به این رویه غم بار، به قانونگذاران در این حوزه پیشنهاد می شود، یک راهکار قانونی بسیار جدی در نظر بگیرند با این مضمون :

(افرادی که مبادرت در جعل اسناد پزشکی و اداری برای شرکت در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید می کنند، جرم جعل این مدارک برابر با جعل اسناد رسمی اداری بوده و به کیفرهای بسیار سنگین متهم می شوند و مجازات این جعل مدارک رسمی اداری آنچنان سنگین باشد که هیچ فردی به خود، اجازه چنین خلافی را ندهد)

تا کنون افرادی که بدون هیچ نگرانی به خود با جعل مدرک، به نوعی (شیر یا خط) کرده و با فرض به اینکه اگر درصدی نگیرد، چیزی برای از دست دادن ندارد، وارد کمیسیون پزشکی می گردید، ولی با وضع چنین قانونی دیگر نگران عواقب سنگین اقدام خلاف خود خواهد بود، جرات و جسارت اتهام جعل اسناد رسمی اداری با این مجازات سنگین را نخواهد داشت، دیگر پس از این همه سال خلاء قانونی چنین امری، امروز دیگر باید شاهد حذف جانبازنماها از ورود به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید باشیم.

وضع این قانون برای متولیان و بنیاد شهید، یک تیر و دو نشان است. اول: دیگر جانبازنماها جرات جعل اسناد نکرده. دوم: جانبازان واقعی به حق و حقوق واقعی خود خواهند رسید.

از تمام جانبازان واقعی زیر 25 درصد که بسیار زیاد هستند در برابر عده قلیل جانبازنما، درخواست دارم با حمایت خود از این پیشنهاد، به سال های زیادی از حق و حقوقی که به آنها اجحاف شده، پایان دهند.

والسلام

اینستاگرام

با پوزش از مخاطبان محترم ، یک مورد را از قلم انداختم
برای انجام چنین فرایند قانونی برای بنیاد شهید ، کافیست واحدی تخصصی بعنوان (کارشناسان امور اسناد اداری و پزشکی) قبل از از انجام کمیسیون پزشکی ، اعتبار مدارک را احراز نماید . سپاس
سلام دوست عزیز هیچ جانباز ی که اسم بردی .... نداریم اگه هم موردی پیدا شده زدوبند بنیاد یا کمیسیون پزشکی بوده است یا اشنا در بنیاد بوده مگر ترکش یاشیمیایی کجا هست ... در جبهه یا پشت جبهه ... عامل جنگ بوده ... دوم رزمنده سالم بوده ... امده کمک رزمندگان حالا نداره کی باید کمک کنه سپاه هم دوست داشت مثل مشمولین خبر دار بایستیم ...ما را فراموش کرد من یادمه حیفشان میومد مدت جبهه را برای ما بدهند جهت کنکور ..... همه بد بختی زیر سر سپاه بود که جانباز طبق قانون مصوب سپاه باید حقوق کامل از نیروها مسلح می گرفت فرستاد به بنیاد واز سر خود کم کرد .....
ببخشید ...
اگه میشه این جعل رو به ما هم یاد بدید بریم در بالا بگیریم !!!!!!
آخه این چه حرفیه ؟ جانباز اعصاب و روان ، شیمیایی ، قطع عضو ، روشندل و غیره دیگه چه جعلی باید بکنند که درصد بگیرن ؟؟؟
چرا توهین میکنید ؟ دوستان بنده و خیلی از جانبازان رو که میشناسم همه با سابقه های طویل مدت حضور در جبهه ها و بدنهای درب داغون با در صد های کم و بیش با سختی دارن زندگی میکنند و به خاطر امام خامنه ایی زبون به دندون گرفته اند و هیچ ادعایی ندارن و جایی و کسی رو هم به چالش نمیکشند ! و فقط این سایت رو انتخاب کردن برای دلخوشی و بیان مشکلاتشون ! حالا یکی پیدا میشه این حرفا رو میزنه ؟!
جهت اطلاع عرض کنم هر کدوم از جانبازان رو چه ارتشی و سپاهی و بسیجی ، رو سوت بزنی بگی مدارک حضور در جبهه و مدارک پزشگی از زمان جنگ تا کنون رو بیارن جلوی بنیاد، کامیون کامیون برات میارن ! ولی همه بی ادعا هستن دنبال این جنگولک بازیها نیستن ! غیرت و عرق ملی دارن ! ایثار دارن ! نه ایثار دروغی ! ایثار واقعی دارن مثل دوران دفاع مقدس ...
من کف پای همشون رو میبوسم حتی اونی که یک روز تو جبهه بوده !
بردار جان مشگلات خانواده ایثارگران رو برای مسولین به چالش بکش ! نه جانباز رو برای جانباز ....
بنده خودم از منتقدان این بنیاد و همچنین این سایت هستم ، خیلی از پیامهای منو هم این سایت منتشر نکرده به خاطر حرفهای انتقادی از بنیاد !
ولی هیچ وقت به خودم اجازه نداده و نخواهم داد به شعور ، بزرگی ، مردانگی و شرف جانبازی توهین کنم !
شرف این جانبازان که از همه چیزگذشتن به جبهه ها رفتن ، خیلی بالاتر از اون آقایونی هست که زمان جنگ زیر چادر ... پنهان بودن حالا دنبال سابقه و در صد هستن ! و حرف آخر همه میدونند و اعتراض هم دارن که تو بنیاد چقدر سفت و سخت درصد میدن ! نه با زد و بند ! با بررسی دقیق .. پدر در آوردن ...
اگه مشگلی هم هست قبل بنیاده نه تو بنیاد !!!!!
یاعلی ...
آقای عاشورائی ، دوست گرامی بنده
بنده خودم شخصا" دو فرد جانبازنما را در شهر خودمان می شناسم ، یکی از آنان با جعل مدرک پزشکی ، عکس سی تی اسکن یک پیرمردی که به شدت برونشیت ریوی داشت را بنام خودش زد و در حالی که خودش روزی یک پاکت سیگار می کشید و می کشد ، بعنوان جانباز شیمیائی ، درصد از کارآفتادگی کرفت . بنده هم این شخص جاعل جانبازنما و حتی آن پیرمردی که بر اثر برونشیت حاد فوت کردند را بخوبی می شناسم .
فرد دوم ، شخصی بود که یکی از بستگانش در آنزمان ، نماینده مجلس بوده و با اعمال نفوذ خود در بنیاد شهید وقت ، این فرد را راهی کمیسیون پزشکی نمود و با جعل مدرک حضور در جبهه ، درصد بالائی گرفت . اکنون هر دوی این افراد جانباز حالت اشتغال ، محسوب شده و حقوق ماهیانه نسبتا" بالا ، دریافت می دارند ، در حالیکه جانبازی دیگر با شرایط اسف بارجسمی با 15 درصد از کارآفتادگی ، بعنوان جانباز معسر مبلغ ناچیزی دریافت می دارد که بلحاظ معلولیت خود ناشی از جنگ تحمیلی قادر بکار نیست. اگر از هر جانبازی سئوال بفرمائید ، همگی چند جانبازنما را در اطراف خود می شناسند ، اما تا زمانی که خود بنیاد شهید رغبتی برای برخورد با آنان نداشته باشد ، این داستان پایانی نخواهد داشت.
والسلام
با سلام چند نفری را هم بنده میشناسم بله جانباز نما زیاد داریم مثل شهادت نیست که نتوان اداشو در آورد بعضی مثلا چند درصد حقشان بوده از کارافتاده نیستند که حالت اشتغال باشند ومثل شهدا حقوق بگیرند الان دارند از کار افتاده کلی که نباید توان کار کشاورزی ودامداری داشته باشد هرچند هرکی عزم جنگ ودفاع از کشور را داشته برای ما محترم است متاسفانه فشار حداکثری معیشتی واقتصادی بعضی را برآن داشته این تصمیمات اشتباه رابگیرند باید راستی آزمایی شود چون درصد گرفتن بدون دلیل برای بقیه جانبازان دلسردی به همراه دارد .
باعرض سلام وحترام
خدا میداند زمانیکه منطقه بودیم این آقایان شاید بدنیا نیامده بودند حالا گناهی ندارند که درک کند همه عزیزان رزمنده درجنگ چکاری انجام میداتد اگر یک نفر از اقوام شان در خانواده اشان بودکه درجنگ بود برایشان تعریف میکرد آن وقت برای ما خیلی خیلی فرق میکرد افسوس افسوس وصد افسوس
باتشکر
سلام و درود
جانباز نما اصلا نداریم و اگر هم باشد خیلی کم هستش برادر
بخاطر بحث مالی درصدهارو بالا نمیبرند و خودشون میدونند حق همه ما زیر 25درصدیهاست که درصدمون بالاتر بره
بعدش نیازی به مدرک نیست که. کافیه به سپاه نامه بزنن و اعلام کنند کسانیکه در عملیاتها و پاتکهای دشمن بعثی حضور داشتند و میدونن که تو عملیاتها نقل و شیرینی و شکلات و بستنی پخش نمیکنن بلکه توپ و تانک و خمپاره و کاتیوشه و بمباران هوایی و....داشتیم اسامی شونو سپاه به بنیاد اعلام کنه. خیلی راحت. خیلی راحت بدون هیچ پیگیری میتونند همین رو مدرک حساب کنن و هیچ پیگیری اداری هم از سمت جانبازان عزیز نیازی نیست و نباید باشه. مشکل ایه که اینا همون هدف اصلی شون که نزدن و افزایش درصد هستسش رو میخوان.
سلام برادران اونی سیگار کشیده ویا... زمانی 16 ساله بوده جبهه بوده همرزم بوده ولو سیاهی لشگر دولت چه کمک کرد که ایشان سالم بماند همانطور دیگر عزیزان... این تهمت ها به جانبازان نمیاد همانطور که گفتید مشخص هم کردید که عامل حیله وکلک بنیاد بوده نه فرد جانباز . اگه هم درصد گرفته حقش بوده که بنیاد ..اول نداده ... به این طریق گرفته...من دانشگاه مشهد پایان نامه در مورد تمارض جانبازان بود که درب دانشکده قفل کردم ...تنهایی دفاع کرد خیلی هم دوست داشت وقتی ریس دانشگاه شد منو ببینه ... حالا میگه کارم ... اگه هم بررسی بشه اول فرماندهان سپاه وارتش بررسی بشه چه بلایی به سر ما اوردن که جانباز دنبال قرص وعصا و... باشه
شما با این صحبت هایت به دهها هزار جانباز زیر 25 درصد توهین کرده اید!! مرد حسابی، تمامی جانبازان زیر 25 درصد ابتدا در کمیسیون های پزشکی نیروهای مسلح و یگانهای رزم زمان دفاع مقدس ابتدا بررسی کامل شده و پس از احراز جانبازی از کمیسیون نیروهای مسلح(مانند سپاه، ارتش، ودجا، ناجا) آنگاه برای تعیین درصد به بنیاد شهید معرفی میشوند.این چه طرز حرف زدنیه؟؟ واحد پذیرش بنیاد شهید نیز بدقت مدارک افراد را ببرسی میکند و سپس احراز جانبازی می کند بعدا برای تعیین درصد به کمیسیون معرفی میشوند. اتفاقاً فرآیند تعیین درصد بسیار دقیق و سخت گیرانه است. مشکل اصلی این هست که کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید به بهانه بار مالی دولت، حقوق جانبازان را پامیال می کنند و درصد کم می دهند. در واقع چون یک عدد نحسی بنام 25 درصدئ قبلا مشخص شده است سعی میکنند 99 درصد جانبازان را زیر 25 درصد بدهند تا از هیچ امتیازی برخوردار نباشند. اصلا باید اولا درصدهای جانبازان زیر 25 درصد به بالای 25 درصد افزایش داده شود و دوما طرح تسری امتیارات جانبازان بالای 25 درصد و زیر 25 درصد نیز تصویب و درصد جانبازی برای همیشه از بین برود. این عدد بیخود 25 باید برداشته شود. آخه ایثارگری که عدد نداره!! چه کسی غیر از خدا میدونه که میزان ایثارگری ایثارگران چقدر بوده است؟.
سلام و عرض ادب و احترام به محضر جناب آقای قنبری وفا بافرمایش جنابعالی موافقم وبنده خودبه عینه شاهدبودم که مدارک فرد دیگری را کپی گرفته برابر با اصل کردن وسپس هم کمسیون پزشکی، حضراتی که فرامایش کرده وبالحن تندی به جناب قنبری وفا تهمت زده که بسیارکارناپسندی میباشد لطفاً در روز کمسیون پزشکی درهرجای وطن هستین به کمسیون پزشکی مراجعه بفرمایید وخودبه عینه شاهد جانباز نماها خواهیدبودالبته این دسته از به اصطلاح جانبازان باعث شده جانبازان واقعی نیز...خود دانید.

برادران من شما درست می فرمائید ، ما که دعوا نداریم ، هر فردی نظر خودش را می دهد ، ما هم آنچه به عقل ناقص خودمان آمد گفتیم . هر فحش و ناسزائی که می دهید حق بنده است ، چون کاسه داغ تر آش شده ام .
دیگر خودتان می دانید و بنیاد و دولت ، بنده چرا یقه پاره کنم ! با عرض پوزش از تمام مخاطبان با سواد و فهیم این سایت . وقتی خودتان راضی هستید ، بنده چه کاره ام !
والسلام
باسلام. درود بر جناب قنبری وفا. آره خیلی جانباز نما هست اگه ارگان یا مجموعه تخصصي دوباره مدارک وسابقه همه را ارزیابی کنه خیلها کنار میرند وحق وحقوق جانبازان واقعی را بهتر رسیدگی میشه
برادر من ، بررسی بشه ، نشه دیگه خودتان می دانید !
بنده زیر 25 در صد نیستم ، صرفا" برای حق کشی و اجحاف به حق و حقوق جانبازان واقعی ، اعتراض کردم . ضمنا" آنکه حسابش پاک است ، از محاکمه چه باک است !
عده ای که ریگی به کفش دارند ، باید نگران عواقبش باشند !
شخص بنده دیگر در این موضوع ، هیچ حرف و حدیثی نخواهم زد و این آخرین بار بود که به این مورد پرداختم . بگذارید عده ای مفت و مسلم ، در سلامتی و عافیت از جیب دولت و بنیاد ، حقوق بگیرند و عده ای رنجور از زخم و درد جنگ ، در پیله تنهائی خود و خانواده خود ، با نداری کنار بیایند و بسوزند . بنده سهم خود را با فریاد اداء کردم تا در روز جزاء ، شرمنده این عزیزان مظلوم نباشم .
والسلام ، نامه تمام
ماشاا...عمو مرتضی گل خوب فرمودی خوب برقرارباشی
حسن جان عزیز دلم ، سرت سلامت !
روح پدر عزیزت شاد ! امیدوارم اون دنیا ، شرمنده روح پاک و مطهر پدرتان نباشم !
خاطراتی که در جبهه با شهدائی مانند پدر بزرگوار و بانجابتت داشتم ، تا آخرین روز حیاتم قابل تکرار و فراموشی نیست !
خودم ، تمام وجود و هستی ام را مدیون ، خون مقدس شهدا می دانم !
خیلی برایم عزیزی ، تا باشد لیاقت احترام شما عزیزان را داشته باشم ...!
سپاس و درود
سلام نوکرم عمو مرتضی. بله اگه حداقل 5 سال یک بار راستی آزمایی شود مشخص می‌شود بعضی زیرآبی رفتند وقتی بعضی از همین دوستان خودشان تعریف میکنن که فلان سال در مشهد با مختصر هدیه ای 15درصد را 25 درصد کردند وبه بعضی دیگر هم پیشنهاد می‌دادند که با یک هدیه ناچیز یا معذرت میخوام با یک گوسفند درصد می‌گیرند دیگه حرفی باقی نمی‌ماند البته که اکثر عزیزان دلمان جانبازان عزیزمان اهل این صحبت ها نیستند حتی کسانی را می‌شناسیم که از گرفتن درصد وحقوق خوداری کردند یا گرفتن ودارند با آن مبلغ کار خیر می‌کنند که فراوان هم هستند سوء تفاهم نشود جانبازان عزیز و مظلوم ومحجوب ما شهدای زنده هستند چراغ راه والگوی ادب ونجابتند اما عده‌ای کمی جانباز نما هم هستند که اگر شناسایی شوند اول برای عزیزان جانباز بهتر است چون بیشتر می‌شود به مشکلات این عزیزان بخصوص کم درصدها که جناب برادر عزیزمان حاج مرتضی خاکپور چندین سال است درد دل می‌کنند رسیدگی می‌شود به قول عمومرتضی قنبری وفا آنان که ریگ به کفش دارند باید هم بترسند ورنه آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است. شرمنده سرتان را درد آوردم یاعلی
حسن جان ، عزیز دلم ، هر چند که قرار گذاشته بودم دیگر در این بحث ورود پیدا نکنم ، فقط یک نکته می گویم و تمام .
هنگامی که در نوشته هایم ، به جانبازنمائی شیمیائی ، اشاره کردم که از عکس یک پیرمرد که دچار برونشیت حاد بود استفاده کرده بود ، نام بردم ، برادری آمد کلی نازسا بارمان کرد و گفت : مرد حسابی ، اصلا" جانبازنما نداریم و شما دارید به جانبازان دیگر توهین می کنید ، سکوت کردم ، ولی فقط همین را بگویم آن پیرمرد ، پدر همسرم بود که بر اثر همین برونشیت حاد ، چند سال پیش به رحمت خدا رفتند و یکی از همین اسناد پزشکی در صد ، اون هم درصد بالا گرفت.
حالا اگر خیلی به حرف خود اطمینان دارند ، بنده نام آن جانبازنما و کد ملی اش را هم اینجا نه ، جائی دیگر قید کنم . حالا ما خدای نکرده نمی خواهیم نان خانواده ای را آجر کنیم ، چون این نامردی محسوب می شود ، ولی سکوت ما را ناشی از بی اطلاعی نگذارند ، دیگر آن بنده خدا می ماند و خدای خودش ، دیگر کاسه داغ تر از آش نیستم. حسن جان سپاس و تشکر از لطف و ابراز محبت شما و عزیزان دیگر.
بزرگان و عزیزان جناب قنبری خدای نکرده به هیچ جانبازی با هر درصدی توهین نکردند و حرف حق رو زدند لااقل اونی که با جعل مدارک اومده درصد بالا گرفته مشخص بشه . درود بر شرف آقا مرتضی قنبری
پیشنهاد بسیار خوب و بجاییست من با مجروحیت ترکش از ناحیه سر ، کمر و موج انفجار که همگی دارای مدارک پزشکی همزمان در بیمارستانهای شهیدبقایی ،امام خمینی ره بوده در صورتجلسه ماده 3 موج انفجار را رد کرده و با ترکش سر و کمر به کمیسیون معرفی شدم که کمیسیون مذکور در کمال ناباوری کلا" ۵ درصد برایم منظور کرده این در حالیست که فردی که خود کارمند بنیاد بوده و از زمان دفاع مقدس وی را کاملا" می‌شناختم با مجروحیت موج انفجار که بینایی وی را تحت تاثیر قرار داده در کمیسیون ۵۰ درصد از کار افتادگی گرفته ایشان از همان دوران سالهای 60 مشکل بینایی داشته و تنها از روی رابطه این درصد برای وی زده شده. مورد دیگر که خود شاهد بودم فردی که بر اثر تصادف با موتور قبل از شروع جنگ و با پای مصنوعی به منطقه اعزام که پس از دوران دفاع مقدس و با جعل مدارک پزشکی قطع پای خود را بر اثر اصابت ترکش به کمیسیون معرفی که متاسفانه با 35 درصد از کارافتادگی جانبازی گرفته و همه این موارد در حال حاضر موجود و قابل پیگیریست لذا این پیشنهاد بسیار خوب و منطقیست که سره از ناسره مشخص میشود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi