شناسه خبر : 85190
شنبه 27 شهريور 1400 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انجمن جانبازان نخاعی با صدور اطلاعیه ای خبر داد:

مراکز جامع توانبخشی ایثارگران در سراسر کشور آماده خدمات‌دهی شد

در تاریخ ۱۴ شهریور آیین نامه با عنوان (دستورالعمل بهره برداری جانبازان، والدین معظم شهدا و ایثارگران ) با امضای دکتر عباسپور معاون بهداشت و درمان، امانی مدیرعامل موسسه ایثار، گرجی زاده مشاور حقوقی رئیس بنیاد و صمیمی مشاور رئیس بنیاد، تقدیم رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران شد...

  فاش نیوز - در آستانه تحّول مدیریتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران و پس از سال ها حرف و حدیث درباره مراکز جامع خدماتی و توانبخش ایثارگران، با توجه به آماده سازی نهایی مرکز توانبخشی بقیةالله تهران که جدیدا به"دهکده آرامش ولیعصر (عج) تغییر نام یافته، انجمن جانبازان نخاعی که از سال ها پیش طرحی را درباب احداث چنین مراکزی به منظور بهره مندی و ارائه خدمات به جانبازان و ایثارگران به بنیادشهید ارائه کرده بود، با صدور اطلاعیه ای آخرین اطلاعات و اقدامات انجام شده را در این زمینه جهت اطلاع جامعه معزز ایثارگران اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، متن این اطلاعیه به این شرح است:

بسمه تعالی
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت جامعه بزرگ و گرانقدر ایثارگران خصوصاً جانبازان عزیز قطع نخاع کشور؛

 به استحضار می رساند به دلیل مشکلات جسمی، عوارض ناشی از مجروحیت، بیماری‌هاو صدمات ناشی از ضایعه نخاعی از دهه ۸۰ آقای ابوطالبی و اینجانب اسرافیلی با تعدادی از دوستان با آینده نگری برای دوران سالمندی، به دنبال احداث مراکز جامع توانبخشی در استان های کشور از طریق بنیاد بودیم. در دولت نهم با ارائه طرح و پیگیری های انجمن جانبازان نخاعی از بنیاد جانبازان، احداث مراکز جامع توانبخشی به عنوان یک طرح ملی در هیئت دولت به تصویب رسید که هر ساله بودجه لازم برای تکمیل این پروژه ها اختصاص یابد.

به لطف خداوند متعال در تعدادی از استان ها این مراکز در حال ساخت ولی متاسفانه نیمه کاره رها شده، در تعدادی از استان ها پروژه تکمیل ولی تجهیز نشده و در تعدادی از استان ها تکمیل و تجهیز ولی بهره‌برداری نشده است که نیاز به پیگیری از طرف جانبازان نخاعی و ایثارگران و اقدامات لازم برای تامین بودجه و مجوزهای لازم از طرف بنیاد برای موسسه ایثار می‌باشد.

 نظر به اینکه جامعه ایثارگری در شرف ورود به سالخوردگی و دوران پیری است، ونیز به دلیل عدم برخورداری گروه کثیری از جانبازان نخاعی از خدمات آسایشگاهی و اینکه مراکز جامع توانبخشی تقریباً در تعدادی از استان های کشور آماده ارائه خدمات می باشد، انجمن جانبازان نخاعی از چندین سال قبل  اقدام به تدوین آیین‌نامه‌ نحوه بهره‌مندی جانبازان و ایثارگران از خدمات مراکز جامع توانبخشی نموده و طرح و برنامه خود را به ریاست بنیاد شهید وامور ایثارگران وقت مرحوم حاج آقای شهیدی ارائه نمود.

 ایشان دستور تشکیل  کمیته‌ای برای بررسی آیین نامه پیشنهادی را صادر نمودند که متعاقب آن رییس هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن به نمایندگی از هیئت مدیره و جانبازان نخاعی چندین جلسه با معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت بررسی این آیین نامه منعقد نمودند و نهایتاً منجر به تنظیم تفاهم نامه ای میان انجمن جانبازان نخاعی و بنیاد شهید گردید.

 متعاقب آن این تفاهم نامه با امضای رئیس بنیاد شهید ابلاغ گردید لکن متاسفانه به دلیل کوتاهی و عدم وجود انگیزه لازم در مدیر وقت موسسه ایثار، تفاهم نامه عملیاتی نگردید.
(تصویر این تفاهم نامه به پیوست تقدیم می گردد.)
 مجدداً با تغییر مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران آیین نامه بهره برداری از مراکز جامع توانبخشی به رئیس محترم جدید بنیاد تقدیم شد و پس از جلسات متعددبا مدیر عامل موسسه ایثار و تعدادی از معاونین مربوطه بنیاد شهید و مشاور حقوقی ریاست بنیاد نهایتاً در جلسه کارشناسی مورخه یکم شهریور ۱۴۰۰ این آیین نامه با حضور رئیس هیئت مدیره انجمن آقای دکتر ابوطالبی و مدیر عامل موسسه ایثار آقای امانی، معاون بهداشت ودرمان آقای دکتر عباسپور، آقای حسامی مسئول حراست موسسه و آقای سید صدر کارشناس موسسه نهایی گردید و پیگیری های مستمر هر روزه طی دو هفته گذشته توسط مدیر عامل انجمن به جهت امضا و ابلاغ آیین نامه به ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه گردید.

خوشبختانه در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ این آیین نامه با عنوان (دستورالعمل بهره برداری جانبازان، والدین معظم شهداء و ایثارگران) با امضای  دکتر عباسپور، معاون بهداشت و درمان، امانی مدیرعامل موسسه ایثار، گرجی زاده، مشاور حقوقی رئیس بنیاد و صمیمی، مشاور رئیس بنیاد، تقدیم رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.
در این زمینه برادر ارجمند آقای امانی مدیرعامل موسسه ایثار زحمات و تلاش های زیادی را انجام دادند.
الحمدلله ریاست عالی بنیاد، برادر بزرگوار و آزاده سرافراز، آقای مهندس اوحدی دستور اجرای آیین نامه را ابلاغ فرمودند که یکی دیگر از خدمات ارزشمند و ماندگار ایشان برای ایثارگران می‌باشد.
به لطف خدا پس از سال‌ها تلاش و پیگیری انجمن جانبازان نخاعی، تعدادی از این مراکز مورد بهره‌برداری و بهره‌مندی ایثارگران قرار می‌گیرد.
 لذا مقتضی است مدیران و دبیران محترم گروه‌های پیگیری انجمن در استان‌ها بر اساس مفاد دستورالعمل مذکور، از مراکز جامع توانبخشی استان خود و یا استان های همجوار، خدمات موجود را مطالبه و بهره برداری نمایند.

 دبیران و مدیران محترم، هرگونه ناهماهنگی و عدم ارائه خدمات مطلوب در این مراکز را به انجمن جانبازان نخاعی کشور جهت پیگیری بصورت مکتوب اعلام فرمایید.
روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان ۱۴۰۰/۶/۱۵

اینستاگرام
تعداد و امکانات
مراکزجامع توانبخشی
و خانه سالمندان
و مراکز نگهداری شبانه روزی
برای جانبازان عزیز
باید بسیار زیاد بشود .
با سلام
عذر خواهی می کنم این مراکز توانبخشی فقط مخصوص جانبازان محترم قطع نخاعی می باشد یا شامل گروهای دیگری از جانبازان هم می گردد ؟
اگر شامل گروه‌های دیکر جانبازی می گردد و در استان‌ها جانبازان نخاعی قادر به پیگیری مراکز توانبخشی نمی باشند جانبازان غیر نخاعی می توانند از مدیران کل استانها درخواست و پیگیر باشند تا هرچه زودتر به بهره برداری برسد

در روز همایش مانع زدایی فرزند محترم شهید حرفهای در مورد آقای حیدری زد که بی جواب ماند در صورتی که رئیس بنیاد و معاونین ایشان به همراه مدیر عامل ایثار و رئیس کل حراست بنیاد هم بود ولی از طرف هیچکدام از آنها تکذیب نشد انتظار است یا از طرف بنیاد و یا خود جناب حیدری طی بیانیه ای حرفها و مدارک انتشار شده را روشنگری کنند
فرهنگ ایثار و شهادت یعنی :
هر محله یک خانه ایثار داشته باشد که
از جانبازان عزیز و از والدین کهنسال شهدای عزیز نگهداری بشود .
نه اینکه یک مرکز احداث بشود :
دور و فقط برای عده ای خاص برای عکس گرفتن .
یک مسجد .
یک خانه ایثار.
جانباز ۵ % را حقوق ندادند که فرهنگ ایثار و شهادت را تعطیل کنند .
و گرنه ۸ ملیون تومان حقوق چیزی نیست که به زیر ۲۵ % بدهند .
بلکه با خانه ایثار مخالفند .
یک راز که می گویم .
وقتی جنگ شد .
من رفتم جنگ و خوزستان را .
و نفت را .
نجات دادم .
و جان ها کشتم .
و مجروح جنگ شدم .
و شدم ۵ % .
ولی حقوق را :
دیگران می گیرند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi