شناسه خبر : 94232
چهارشنبه 27 مهر 1401 , 11:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در مورد کتاب: «فریاد چشم‌ها»

کتاب «فریاد چشم‌ها» مجموعه فیلم‌نامه دفاع مقدس به نویسندگی «احسان دلفانی» است که با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان منتشر شده است.

 

«فریاد چشم‌ها»

 کتاب «فریاد چشم‌ها» مجموعه فیلم‌نامه کوتاه دفاع‌مقدس است که به قلم «احسان دلفانی» به نگارش درآمده است.

«مجروح دشمن»، «آب و گلوله»، «قمقمه خالی»، «خاکزیز خون» و «فریاد چشم‌ها» از بخش‌های این کتاب است.

برشی از متن کتاب:

علی سریع دستش را روی سینه‌ی سربازدشمن می گذارد و با تعجب به احمد می‌گوید: «نفس می‌کشه هنوز زنده است.»

احمد که چند قدم از علی فاصله دارد، با سرعت به سمت علی و سرباز مجروح می‌آید.

احمد رو به روی علی می‌نشیند و به مجروح دشمن نگاهی می‌اندازد و سپس به علی نگاه می‌کند و قمقمه را از دست علی می‌گیرد و درب آن را باز می‌کند و با عجله آب را در دست‌های  خود می‌ریزد و سپس آب را به صورت مجروح دشمن می‌پاشد.

مجروح دشمن که از شدت جراحت بی حال افتاده است، با پاشیدن آب به صورتش کمی جان می‌گیرد. احمد به علی نگاهی می‌کند دوباره چند جرعه آب در دهان مجروح می ریزد. مجروح آرام آرام آب را می‌نوشد.

بعد از اینکه مجروح دشمن چند جرعه آب نوشید، احمد قمقه‌ی آب را به علی می دهد علی هم اندکی از آب را می‌نوشد  و او نیز مانند احمد چند جرعه آب به مجروح دشمن می دهد و آب قمقمه تمام می‌شود.

«احسان دلفانی» متولد 1373 شهرستان خرم آباد است که کتاب «تقدیر عشق« با موضوع داستان‌های اجتماعی از وی در سال 1399 به چاپ رسیده است و کتاب داستان «کوهستان» با محوریت نقش سپاه پاسداران در استان کردستان در دوران دفاع مقدس نیز از این نویسنده جوان لرستانی در حال ویراستاری است.

«فریاد چشم‌ها» در 37 صفحه‌ به قلم «احسان دلفانی» به نگارش درآمده توسط انتشارات «هاویر» و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان منتشر شده است.

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi