شناسه خبر : 102678
شنبه 21 مرداد 1402 , 11:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس ‌توتال: زمستان سختی داریم آمریکا در تجارت دوست اروپا نیست

فاش نیوز - رئیس ‌شرکت فرانسوی توتال هشدار داد زمستان سختی پیش روی اروپایی‌ها و فرانسوی‌هاست و آمریکایی‌ها در تجارت، دیگر دوست اروپا نیستند.
به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، پاتریک پویانه، مدیر شرکت توتال، در مورد خطرات افزایش قیمت‌های انرژی در زمستان هشدار داد.
ژان میشل بوزه، روزنامه نگار اقتصادی لوموند تحلیل می‌کند که سناریوی رقابت شدید بین ایالات متحده آمریکا، اروپا و آسیا برای دسترسی به گاز مایع در راه است. پاتریک پویانه معتقد است که باید به تقاضای مشتریان  نفت، گاز و برق از منابع تجدیدپذیر پاسخ داد. مدیرشرکت توتال به دولت و افکار عمومی در مورد خطرات عدم تعادل در بازار انرژی که به افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود، هشدار داد.
پس از کاهش 60 درصدی واردات گاز از روسیه، اروپا مجبور شد تامین‌کنندگان خود را تغییر دهد و بیشتر از الجزایر، قطر، نروژ و به ویژه آمریکا خریداری کند. پویانه گفت که ذخیره‌‌سازی در ماه اکتبر «کامل» خواهد بود، اما در صورت زمستان بسیار سرد کافی نیست. پس از آن اروپا باید حجم‌های اضافی را با قیمت‌های بسیار بالا خریداری کند.
مدیرعامل شرکت توتال انرژی یادآور شد: قیمت‌های دوستانه در بازار عرضه و تقاضا کار نمی‌‌کند. در تجارت، آمریکایی‌ها دیگر دوست ما نیستند. دلیل آن، قانون کاهش تورم است. آمریکا که به لطف بحران اوکراین به صادرکنندگان پیشرو گاز مایع در جهان تبدیل شده، پیش از قطر و استرالیا، قدرت بازار قابل توجهی دارد.
نگرانی دیگر مدیر توتال این است که با انتخاب یک جمهوری‌خواه در کاخ سفید در نوامبر 2024‌، رئیس‌جمهور آمریکا سعی می‌کند برای پایین آوردن قیمت‌ها به بازار داخلی بازگردد. تصور این‌که غول‌هایی مانند چنبر انرژی یا شورون از دستور رئیس‌جمهور پیروی کنند، دشوار است. و در دوران ترامپ، جمهوری‌خواهان منتخب قوی‌ترین حامیان صادرات گاز مایع  به اروپا بوده‌اند و به هر طریقی درصدد نابودی خط لوله گاز روسیه – آلمان نورد استریم 2 بوده‌اند. جنگ بین اروپا، آمریکا و آسیا برای دسترسی به منبع ارزشمند شدت خواهد یافت.
یادآور می‌شود پیش از این رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد فرانسه با ناخرسندی اعلام کرده بودند که آمریکا گاز را پنج برابر گران‌تر به اروپا و فرانسه می‌فروشد.
قیمت گزاف حامل‌های انرژی موجب توقف رشد و وقوع رکود اقتصادی در بسیاری از اقتصاد‌های اروپا شده است.
بنا بر گزارش مجله اکونومیست و شبکه سی‌ان‌ان، در زمستان و تابستان پارسال مجموعا 130 هزار نفر در اثر سرما و گرما، بحران آب و هوایی و عدم امکان تامین هزینه‌های زندگی به‌ویژه هزینه‌های زندگی، جان باختند.
آمریکا در حالی از اروپا در زمینه گاز باج می‌گیرد که اروپا را بازیچه خود در تحمیل جنگ اوکراین به روسیه قرار داده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi