شناسه خبر : 102941
شنبه 28 مرداد 1402 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ترامپ: سقوط جایگاه دلار بزرگ تر از شکست در هر جنگی برای آمریکا است

فاش نیوز - دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز تاکید کرد که وضعیت اقتصادی کشورش بسیار شکننده است و آمریکا با از دست دادن مرجعیت دلار در حال تبدیل شده به کشوری جهان سومی است و این وضعیت بدتر از هر شکستی در جنگ‌ها برای آمریکا است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا که آماده حضور در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا شده، از همین حالا از هر فرصتی استفاده می‌کند تا در مصاحبه‌های انتخاباتی حاضر شود و نقطه ضعف حکمرانی دولت بایدن را بازگو کند تا شاید بتواند ناکامی خودش را در انتخابات ریاست جمهوری گذشته جبران کند. اظهاراتی که هرچند در فضای رقابت داخلی بیان می‌شود اما بسیاری از حقایق آمریکا که شاید فردی دیگر انگیزه و جرات بیان آن را نداشته باشد، بازگو کند. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در تازه‌ترین مصاحبه خود به وضعیت نامطلوب و شکننده اقتصادی در کشورش پرداخته و خاطرنشان کرده که آمریکا مسیری منتهی به جهنم را طی می‌کند و دلار با سرعت بسیار زیادی در حال افول است. 
ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «کشورمان دارد به جهنم می‌رود و ما کدخدا نخواهیم بود. قدرت آمریکا رو به افول است. در واقع، از نظر ارزی قدرتمان در حال افت کردن است و صحبتم فقط درباره ارزش ارزمان نیست، بلکه حرفم درباره کاهش استفاده از این ارز در سراسر دنیا است.» ترامپ در این مصاحبه تصریح کرد که سقوط جایگاه دلار به عنوان ارز ذخیره‌ای جهان اتفاقی بزرگ‌تر از شکست در هر جنگی است.» رئیس‌جمهور سابق آمریکا اضافه کرد: «آدم به فرودگاه‌ها نگاه می‌کند، به پایانه‌ها نگاه می‌کند، به جاده‌های کثیفمان و به هر چیزی دیگری نگاه می‌کند می‌بیند مثل یک کشور جهان سوم هستیم.» دونالد ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه اضافه کرد: «ما یک ابزار خیلی قدرتمند داریم و آن هم دلارمان است. اما می‌بینیم چه بر سرش می‌آید و کشورهای دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. چین می‌خواهد یوان را جایگزین آن کند. این برایمان قابل تصور نبود. هیچ‌وقت قرار نبود اتفاق بیفتد ولی الان مردم دارند به آن فکر می‌کنند.» دونالد ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه به افزایش هزینه‌های زندگی در آمریکا و وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن پرداخت و سیاست‌های اقتصادی او را در این مسئله موثر دانست. ترامپ تاکید کرد که سیاست‌های بایدن در حوزه انرژی معیوب است و اینکه همین سیاست‌های موجب شوک به ارز دلار شده است.
محاکمه ترامپ
 خبر دیگر از آمریکا این که تیم حقوقی دونالد ترامپ همزمان با صدور 5 کیفرخواست و تفهیم اتهامات متعدد، اکنون خواستار به تعویق افتادن محاکمه دادگاهی در واشنگتن تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ شده‌اند. این وکلا تاکید کرده‌اند که دولت جو بایدن اقدام به غرض‌ورزی‌ سیاسی کرده و در چارچوب سیاسی کاری اقدام به تشکیل پرونده‌های قضایی متعدد برای ترامپ به عنوان جدی‌ترین رقیب انتخاباتی‌اش کرده است. در ادامه قید شده است: «این دولت، ده‌ها میلیون دلار صرف این اقدام کرده و دفتری برای یک دادستان ویژه با ده‌ها کارمند باز کرده است که بسیاری از آنها در حال حاضر همه وقت کاریشان را به این مورد و تنها این مورد اختصاص داده‌اند.» گفتنی است، دونالد ترامپ به ارتکاب 37 مورد جرم از جمله پرداخت حق‌السکوت در پی رفتار غیراخلاقی، خارج کردن اسناد محرمانه از محل کار و نادیده گرفتن روند انتخابات در کشور محکوم شده است.
شورش علیه کنگره
واشنگتن پست نیز در گزارشی فاش کرد که 33 سال حبس برای رهبران شورشی در جریان حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 درخواست شده است. اخیرا هم وزارت دادگستری آمریکا محکومیت چهار عضو این گروه افراط‌گرا را بابت نقش‌آفرینی در شورش به کنگره تایید کرد. وکلای این افراد می‌گویند که هرگز برنامه‌ای برای حمله و یورش به کنگره وجود نداشته و به صورت اتفاقی این حوادث رخ داده است. گفتنی است، در ششم ژانویه ۲۰۲۱، حامیان رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری به ساختمان کنگره در واشنگتن حمله کردند. در این شورش، یک معترض به ضرب گلوله پلیس کشته و یک افسر پلیس نیز زخمی شد. حدود 5 مامور تامین امنیت کنگره هم تا یک سال بعد از این ماجرا و در پی فشار روانی این حادثه اقدام به خودکشی کردند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi