شناسه خبر : 103959
چهارشنبه 05 مهر 1402 , 19:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه جمعیت جانبازان به مناسبت هفته دفاع مقدس

روایت صحیح و هنرمندانه از استقامت و مقاومت ملت ایران در عرصه های سخت می تواند قهرمانان واقعی برآمده از فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان معرفی کند تا بدانند نسل جوان...

فاش نیوز - بسم الله الرحمن الرحیم؛ إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ. چگونه می توان واژه «افتخار» و «سربلندی» را به معنای واقعی کلمه نادیده گرفت و از «اخلاص» و «میدان داری» امتی سخن به میان نیاورد که برتر از امت زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) دل به حادثه زدند و تمامی سرمایه های مادی و معنوی خود را مقابل تجاوز وحشیانه رژیم افلقی صدام و حامیان شرقی و غربی اش، به صحنه کشیدند. چه کسی می توانست باور کند که امروز ما با شجاعت و اقتدار در اجلاس عمومی سازمان ملل بر سر نظام سلطه و هم پیمانان مکتب لیبرال دموکراسی فریاد بکشیم که: «شما گذشته هستید و ما آینده»

تاریخ بشر مملو از روایت دودمان ها، جنگ افروزی و تجاوز حاکمیت های کوچک و بزرگی است که متولد شدند و مردند و در تاریخ گم شدند. انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما با شعار حیات طیبه و دفع تجاوز، با تکیه بر جوهره تفکر الهی توانست بماند و در سخت ترین شرایطِ تحمیلی دشمن، پدیده امت سازی، جامعه سازی و در افکندن تمدن را با هوشمندی دنبال کند.

اعتماد به وعده های الهی، باورمندی نسبت به جایگاه امامت جامعه به عنوان ذخیره ولایت علوی و تنها حبل متین در استمرار حرکت انبیاء و معصومین، صراط مستقیمی بود که جوانان در دفاع مقدس و دفاع از حرم آن را برگزیدند.

انرژی متراکم قیام عاشورایی مردم، نهضت آغازین را به جنبشی عمومی و انقلابی بی بدیل ارتقاء داد که در گذر زمان در سخت ترین شرایط هجوم و فتنه های رنگارنگ دشمن وحدت و انسجام خود را حفظ کرد. بی تردید صبوری و اعتقاد به «احدی الحسنین» با وجود ریزش ها و رویش ها نه تنها ضرب آهنگ غلبه بر موانع را کم نکرد بلکه راه های نو در طراحی عملیات و آزادسازی مناطق را پیش روی رزمندگان قرار داد.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بر این باور است که از میلاد پیامبر خوبی ها حضرت عبدالله اعظم(ص) تا امروز آنچنان پدیده درخشش اندیشه دینی در فراز و فرود حوادث خود را به نقطه امروز رساند که می توان از شعب ابی طالب تا دفع تجاوز از کشور و منطقه، نصرت الهی را در این گام های بلند زمانی به عینه شاهد بود.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی نقاط عطفی چون پیروزی انقلاب، اشغال لانه جاسوسی، دفاع مقدس هشت ساله، بیرون کشیدن منطقه از شر داعش، رقم زدن مقاومت منطقه علیه نظام سلطه و صهیونیزم را نشانه های آشکار از تجلی تحقق وعده های الهی بر مبنای « اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم »(محمد7) می داند و تحقق وحدت جهان اسلام و مستضعفین را ادامه این کلام الهی می یابد که « وَ رَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْواجاً »(نصر 2).

روایت صحیح و هنرمندانه از استقامت و مقاومت ملت ایران در عرصه های سخت می تواند قهرمانان واقعی برآمده از فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان معرفی کند تا بدانند نسل جوان روزگار ما چگونه در پناه پرچمِ ولایت به دفاع از حقیقت برخواست؟ چگونه تهدیدها و تحریم ها و شیطنت های فلج کننده دشمن را به فرصت های بی نظیر تبدیل کرد؟ چگونه آیه آیه قرآن را چراغ راه خود قرار داد و در عظمت قدرت الهی و فریادهای الله اکبر قدرت های تهی از واقعیت و انسان نماهای مدعی را به هیچ انگاشت و چگونه باور به «و لاتهِنوا و لاتحزنوا و أنتُمُ الأعلون إِنْ کنتُم مُؤمِنین»(آل عمران 139) را پیامی انرژی ساز پیش روی نسل های آینده به یادگار گذاشت؟

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در واکاوی رمز و رازهای دفاع مقدس، توجه به درس ها و عبرت های آن را تضمین کننده شکست ناپذیری انقلاب می داند. نباید از خاطر برد اجماع قدرت های بین المللی و هم پیمانانشان انزوای مطلق ما در کسب درآمد و حتی خرید تجهیزات ضروری بود. ممنوعیت خرید سیم خاردار و کاهش قیمت نفت به زیر پنج دلار برای ما در هربشکه جایی برای نفس کشیدن باقی نمی گذارد ولی آنان امروز دغدغه بازار فروش موشک ها و پهبادهای ما را دارند. اکنون دوست و دشمن سرگشته و حیران شکوه و شگفت انگیزی های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آن هستند. دوستانی که به شتاب، مرزهای عقیدتی و سیاسی انقلاب اسلامی را تا عمق کشور خود به پیش می برند در مقابل نظام سلطه آرایش جنگی میگیرند و دشمنانی که بغض و کینه شان شعله ور تر از پیش در ادامه جنگ سخت، نرم، جنگ های شناختی و ترکیبی به دنبال راهی جدیدی برای نفوذ، استحاله و فروپاشی نظام می گردند.

هفته بزرگداشت دفاع مقدس نو به نو ما را به بازخوانی اسرار این گنجینه بزرگ می خواند. جهادی به عظمت میدان نبرد که تبیین کننده روایت صحیح انقلاب، مردم، امامت جامعه، میدان داران خط مقدم و پرده برداری از هزار چهره دشمنان است که پیش روی همگان بویژه جامعه ایثارگری است.

تجربه 45 ساله انقلاب به ما آموخته است که تضاد ذاتی ما با نظام سلطه جایی برای اعتماد به آنان و فریب خوردن های مجدد باقی نمی گذارد. ایجاد قرارگاه جنگی در فضای مجازی و گردهم آوردن طیف نیروهای ضد انقلاب و شبکه سازی از نفوذی ها در لایه لایه نظام پدیده ای نیست که بتوان سهل انگارانه از آن گذشت.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی عمیقا تاکید دارد که همه باورمندان به ایران، انقلاب اسلامی و حاکمیت قرآن باید پیوسته ردپای نفوذ،کج اندیشی و سرگشتگان جهل مرکب را بشناسند. بدون اشراف خبری، اطلاعاتی، تحلیلی نمی توان در خط مقدم، به مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل پرداخت.

«ان کید الشیطان کان ضعیفاً»(76 نساء)

افق های روشن آینده پیش روی ماست.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی

هفته دفاع مقدس 1402

اینستاگرام
سلام ، تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارای مفاخر و عملیات پیروز فراوانی در ارتباط با مبارزات نظامی سیاسی اقتصادی اجتماعی و غیره است که اغلب در قله پیروزیها با اقداماتی از جانب دشمن شکست خورده مواجه شدیم که با کمک ستون پنجم نفوذی در حکومت زیر میز زدند.
قطعنامه پایانی دفاع مقدس سرتاسر افتخار و پیروزی ملت ایران بود اما تصمیمات نسنجیده مسئولان نفوذی و بی توجه بودن به فرامین امام راحل (ره) موجب شد در عین پیروزی کام ملت را تلخ کنند تا پیروزی روی کاغذ بماند. برای مثال هنگامی که رزمندگان غیور با محاصره بصره و مجنون و فاو رژیم بعث را مجبور به پذیرش قطعنامه کرد متاسفانه مسئولان نفوذی موجب شدند تا با صدور دستور عقب نشینی و بازگشت نیروها به مرزهای بین المللی قبل از انجام تعهدات رژیم بعثی مجددا رفع محاصره موجب حمله شود و تعداد زیادی از بهترین جوانان پس از پذیرش قطعنامه به شهادت برسند و در ادامه منافقین نیز جسارت کرده و عملیات مرصاد را انجام دادند.
در موضوع هسته ای نیز همین خیانت تکرار شد هنگامی پیشرفت هسته ای به جایی رسید که مجبور شدند برجام را تایید کنند اما قبل از انجام تعهدات برجام متاسفانه همان مسئولان خیانتکار راکتور را بتن ریزی و سانتریفوژها را از مدار خارج کردند و همان خسران در عین پیروزی تکرار شد.
عجیب اینکه آن خیانتکاران هیچوقت محاکمه نشدند بلکه توانستند همچنان نفوذ در ارکان حکومت را ادامه بدهند و در موضوعات مختلفی خیانت ها را تکرار کنند لذا آنچه مردم تقاضا دارند محاکمه خیانتکاران به نظام و ملت است که میبایست هر مقامی در هر پست و مسئولیتی در اسرع وقت محاکمه و به اشد مجازات برسند زیرا ادامه این روند موجب دلسردی مردم شده که عواقب منفی بسیاری بدنبال خواهد داشت.
سلام وعرض احترام ازمحترمین جمعیت جانبازان به عنوان جانبازاعصاب وروان وجفت گوشها نیروی عملیاتی زمان بروالفجر9سال64کردستان باقیدموج انفجارتقاضای رسیدگی به حق درمجموعه عدل وعدالت رادارم بیکارمحروم ازدرصدواقعی محروم ازهرامکان ممکن حتی درتهیه داروه های جنگ تقاضامندودرانتظاراجرای عادلانه عدالت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi