شناسه خبر : 104012
شنبه 08 مهر 1402 , 10:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اوضاع و احوال نامزدهای اصلی انتخابات آمریکا بایدن در حال استیضاح، ترامپ در حال محاکمه

فاش نیوز - در حالی که 13 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا زمان باقی است، اوضاع و احوال «بایدن» و «ترامپ» به عنوان دو نامزد اصلی دو حزب اصلی آمریکا، چندان تعریفی ندارد. جمهوری‌خواهان روند استیضاح بایدن را در مجلس نمایندگان کلید زده‌اند و ترامپ نیز دوشنبه هفته جاری در نیویورک محاکمه می‌شود.

 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است سال آینده میلادی برگزار شود و این در شرایطی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم از نامزدهای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به شدت ناامید شده‌اند. آنها بایدن را به شدت پیر و ترامپ را به شدت فاسد می‌دانند. «یواس‌ای تودی» در گزارشی به عدم تمایل مردم آمریکا به هر دو حزب این کشور در انتخابات آینده پرداخته و در گزارشی نوشته است: «جدا از آن دسته از رای‌دهندگان موافق و مخالف حضور بایدن و ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، کسانی هستند که هیچ یک از این دو را نمی‌خواهند و به دنبال فرد دیگری هستند.» دلیل ناامیدی مردم آمریکا از بایدن و ترامپ در اوضاع و احوال این روزهای این دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه کاملاً روشن و عیان است. بایدن جدای از این که با مشکل پیری و زوال عقل دست و پنجه نرم می‌کند و روزی هم نیست که گاف تازه‌ای از وی در رسانه‌های آمریکایی منتشر نشود از سوی جمهوری‌خواهان به فساد اقتصادی متهم شده و به همین دلیل روند استیضاح وی در مجلس نمایندگان آمریکا به جریان افتاده است. در همین رابطه قانونگذاران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه اولین جلسه استماع درخصوص تحقیقات استیضاح جو بایدن، را برگزار کردند. رسانه‌های آمریکا در این زمینه گزارش داده‌اند در شرایطی که احتمال تعطیل شدن دولت فدرال ایالات متحده قوت گرفته قانونگذاران جمهوری‌‌خواه در جلسه روز پنج‌شنبه وعده دادند به کاوش عمیق درباره ادعاهای مطرح درباره فساد خانواده جو بایدن خواهند پرداخت. به گزارش فارس جلسه روز پنج‌شنبه برای تحقیقات استیضاح را «کمیته حسابرسی و نظارتی مجلس نمایندگان» آغاز کرد و در طی آن «جیمز کومر»، رئیس ‌این کمیته اعلام کرد تحقیقات انجام شده تا کنون «از مجموعه فراوانی از شواهد پرده برداشته‌اند که نشان می‌دهند جو بایدن چگونه از سمت خود برای رساندن منفعت مالی به خانواده‌اش استفاده کرده است» «کومر» با‌ اشاره به ادعاهایی که محور اکثر آنها را ارتباطات تجاری «هانتر بایدن»، پسر رئیس‌جمهور ایالات متحده تشکیل می‌دهد گفت: «سال‌هاست که رئیس‌جمهور بایدن درباره مطلع بودنش از معاملات تجاری مفسدانه خانواده‌اش و مشارکت در آنها به مردم آمریکا دروغ گفته است.» «کوین مک‌کارتی»، رئیس ‌مجلس نمایندگان آمریکا چند ماه پیش دستور آغاز روند تحقیقات استیضاح توسط کمیته‌های مقتضی در این مجلس را صادر کرد. او گفت که تحقیقات انجام ‌شده تا آن مقطع از وجود یک «فرهنگ فساد» اطراف خانواده بایدن پرده برداشته‌اند.«مک‌کارتی» روز 12 سپتامبر (21 شهریور )در جمع خبرنگاران گفت: «ادعاهایی درخصوص سوءاستفاده از قدرت، مانع‌ تراشی در اجرای عدالت و فساد  در این خصوص مطرح است که انجام تحقیقات بیشتر توسط مجلس نمایندگان را ایجاب می‌کند.» قانونگذاران جمهوری‌‌خواه بایدن را به کسب نفع شخصی و رساندن منفعت مالی به خانواده‌اش از طریق سیاست‌هایی متهم می‌کنند که او در دوران حضور به عنوان معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده بین سال‌های 2009 تا 2017 اتخاذ کرده است.«جیمز کومر» اردیبهشت‌ماه سال جاری با ارائه جزئیاتی جدید مدعی شد اعضای خانواده «جو بایدن»، از جمله پسر او «هانتر» میلیون‌ها دلار از شرکت‌های مستقر در چین و رومانی دریافت کرده‌اند.
ترامپ دوشنبه محاکمه می‌شود
در سوی مقابل، نماینده‌های دموکرات معتقدند هدف جمهوری‌خواهان از کلید زدن این تحقیقات منحرف کردن اذهان عمومی از پرونده‌های قضایی مطرح‌شده علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی بایدن و ضربه زدن به کارزار انتخاباتی بایدن است. ترامپ با ده‌ها اتهام در چهار پرونده جنایی مجزا مواجه است که علاوه ‌بر پرونده حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه، شامل تحقیق درباره نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده بعد از ترک کاخ سفید و پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم‌اکنون در جریان چهار پرونده کیفری با ۹۱ مورد اتهام جرم مواجه است که به گفته خودش می‌تواند تا ۵۶۰ سال زندان برای او همراه داشته باشد.
محاکمه ترامپ و پسران بزرگسالش در پرونده کلاهبرداری نیز قرار است از دوشنبه هفته جاری در نیویورک آغاز شود. هفته گذشته دادگاه، کلاهبرداری چندین ساله ترامپ و پسرانش را تایید کرد قاضی ایالت نیویورک حکم داد که رئیس‌جمهور سابق آمریکا و پسرانش برای سال‌ها در حین بنا کردن امپراتوری املاک و مستغلاتش مرتکب کلاهبرداری شده‌اند.
دیروز نیز رسانه‌ها اعلام کردند دادگاهی در نیویورک که پرونده کلاهبرداری دونالد ترامپ و دیگر متهمان را در پرونده ارزش‌گذاری دارایی‌های او بررسی می‌کند، درخواست ترامپ برای به تعویق ‌انداختن روز محاکمه‌اش را رد کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، هیئتی متشکل از پنج قاضی در دادگاه منهتن، درخواست ترامپ برای به تعویق ‌انداختن محاکمه را رد کردند.این هیئت همچنین دستور قاضی دیوید فریدمن در ۱۴ سپتامبر (23 شهریور )را برای متوقف کردن روند محاکمه در مدت بررسی درخواست ترامپ، رد کرد. شامگاه چهارشنبه دفتر دادستانی نیویورک و وکیل مدافعان فهرست شاهدانی را فاش کردند که تعدادشان به بیش از ۱۰۰ نفر می‌رسد و ممکن است برای شهادت در دادگاه فراخوانده شوند.
سرقت 60 هزار ایمیل وزارت خارجه
خبر دیگر از آمریکا این که در متن یک جلسه توجیهی سنا ادعا شده است که هکرهای وابسته به دولت چین اوایل تابستان امسال به ‌عنوان بخشی از عملیات بزرگ سایبری، حدود 60 هزار ایمیل را از صندوق‌های ورودی ناشناس ۱۰ نفر از کارکنان وزارت خارجه آمریکا را به سرقت بردند. پایگاه خبری پولیتیکو در این زمینه گزارش کرد که جزئیات جدید از این عملیات سایبری که در تابستان صورت گرفته است و «گینا ریموندو» وزیر بازرگانی نیز در این حمله هکری هدف گرفته شده است، احتمالاً تنها نگرانی‌های کنگره درباره اقدامات هکری چین علیه ایالات متحده را تشدید می‌کند. بر اساس این گزارش حساس‌ترین اطلاعات به سرقت رفته، برنامه سفر و مذاکرات دیپلماتیک افرادی بوده که مورد هدف قرار گرفته بودند.
خودکشی
در خبری دیگر وزارت دفاع آمریکا با اعلام اینکه 700 نظامی و خانواده آنها اقدام به خودکشی کرده‌اند از اجرای دستورالعمل‌هایی برای کاهش درصد خودکشی در ارتش خبر داد.
به گزارش العالم وزارت دفاع آمریکا روز پنج شنبه از اجرای 100 پروتکل برای کاهش موارد خودکشی در داخل ارتش این کشور به خصوص افزایش ایمنی اسلحه‌ها خبر داد.به گفته پنتاگون، بیش از 500 نظامی در ارتش آمریکا و 200 تن از نزدیکان آنها با سلاح گرم خودکشی کرده‌اند.لوید اوستن، وزیر دفاع آمریکا که این پروتکل‌ها را امضا کرده است گفته است: ما همه در وزارت دفاع آمریکا نیازمند تلاش بیشتر برای جلوگیری از این مشکلات هستیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi