شناسه خبر : 105112
چهارشنبه 10 آبان 1402 , 08:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خانواده‌های ایثارگران در اجر شهدا و جانبازان سهیم هستند

فاش نیوز - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره جانبازان ۷۰ درصد شهید که سه‌شنبه ۹ آبان‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی وزارت نفت برگزار شد، گفت: خانواده جانبازان شهید هم اجر صبوری در نگهداری جانبازان و هم اجر کار شهدا را می‌برند.
 
دکتر قاضی‌زاده هاشمی: خانواده‌های ایثارگران در اجر شهدا و جانبازان سهیم هستند
به گزارش ایثار، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این یادواره با گرامی‌داشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی گفت: خانواده جانبازان شهید هم اجر صبوری در نگهداری جانبازان و هم اجر کار شهدا را می‌برند. 

دکتر قاضی‌زاده هاشمی خطاب به خانواده  جانبازان ۷۰ درصد شهید، بیان کرد: اگر شهدای شما جانفشانی نمی‌کردند دین و مکتب ما به یغما می‌رفت. مقام معظم رهبری خطاب به خانواده جانبازان می‌فرمایند که بزرگی کاری که شما انجام می‌دهید مانند کار شهداست و شما در اجر شهدا سهیم هستید. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح‌کرد: در زمان انقلاب بسیاری از فرماندهان و امرای نظام فرار کردند و مستشاران آمریکایی رفته بودند. ما نمی‌توانستیم سلاح بخریم و نیروهای مسلح ما دوره و آموزش ندیده بودند اما در جنگ تحمیلی پیروز شدیم با وجود اینکه بیشتر شهدای ما ۱۵ تا ۱۸ سال سن داشتند؛ حتی شهید زیر ۱۵ سال هم  در آن دوران داریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به همراهی کشورهای منطقه با رژیم بعثی عراق گفت: با  وجود حمایت‌ برخی کشورها از بعثی‌ها، رزمندگان ما توانستند دشمن را از کشور بیرون و مقابل نیروی بعثی ایستادگی کنند. ما در جنگ تحمیلی از ده‌ها کشور اسیر داشتیم که همه آنها عراقی نبودند.  رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی مردم یک روستا را قتل عام کرد؛ همانند رژیم صهیونیستی که حتی کودک ۶ ماهه را به شهادت رساند.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به حمایت‌های مالی کشورهای غربی از رژیم اشغالگر صهیونیست عنوان‌ کرد: آمریکایی‌ها در میدان حمایت از صهیونیست‌ها هستند اما نمی‌توانند رزمندگان حماس را شکست دهند برای همین انگشت اشاره آن‌ها به سمت ایران است. بیداری که امام خمینی (ره) در بین مردم جهان ایجاد کرد نشان داد هر کشوری متکی به خدا شود قدرتمند است و  قدرت استکبار را به عقب می‌راند. 

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان این که وصیت‌نامه شهدای ما مثل این است که یک معلم عرفان این وصیت‌نامه را نوشته باشد، گفت: حکمت و دلیل این مسئله در این است که شهدای ما در محضر خدا بودند و به خدا در همه کارها توکل می‌کردند. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده مقتدری بود و قدرت رئیس جمهور چند کشور را داشت اما با این همه اقتدار، تشنه شهادت بود. شهادت مرگ عاشقانه است و شهدا با شهادت‌ پیام‌شان رساتر به مردم جامعه انتقال پیدا می‌کند. 

دکتر قاضی‌زاده هاشمی گفت: انقلاب و قیام‌های کشور ما و شهدایی که تقدیم اسلام شدند به خاطر یاد و نام امام حسین(ع) و حضرت علی‌اصغر است که ظلم آن دوران را نشان دادند. مقاومت مردم غزه هم امروز ظاهر پلید رژیم صهیونیستی را نشان داد. با وجود اعلام آتش‌بس و بیانیه سازمان ملل حتی این رژیم اشغالگر حفظ ظاهر هم نمی‌کند. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان‌ کرد: امروز قلب بشریت به درد آمده است و همه مردم کشورهای جهان شعار می‌دهند و اعتراض می‌کنند اما کشورهای غربی و آمریکا با وجود شعار ضد خشونت علیه زنان و کودکان در عمل مانند جلادها خشونت‌های فراوانی علیه کودکان مظلوم فلسطین  دارند. 

در پایان این مراسم کتاب «یاس‌هایی زیر تیغ داس»؛ گزارشی از سفر«محمدعلی آقا میرزایی» به عراق بعد از سقوط  صدام که از سوی «نشر شاهد» به چاپ رسیده است، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمایی شد.
اینستاگرام
پس جرا تا جانبازان هفتاد درصد شهید میشوند حق پرستاری آنها را قطع می کنید آیا سالها جواب زحمات آنها را به جانبازان وفرزندان آنها که با کوهی از مشکلات ناشی از عوارض روحیو روانی جانبازان دجار مشکل شدن انصافهایا پرستاران دولت استراحت دارن بازنشستگی دارن اما همسران شهدا اگر نبودن می دانید چقدر باید می دادین تا از آنها ممواظبت می کردن جانبازان شدیداً. در اثر عوارض جنگ و جبهه خیلی خیلی اعصاب و روانشان. داغون بود و این روی همسران و به ها اثر منفی گذاشته
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi