شناسه خبر : 105142
چهارشنبه 10 آبان 1402 , 17:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در محکویت حملات وحشیانه اسرائیل؛

تجمع خانواده ایثارگران درمقابل دفتر سازمان ملل

خانواده بزرگ ایثارگران دیروز سه شنبه درمقابل دفتر سازمان ملل در تهران در محکویت حملات وحشیانه اسراییل به نوارغزه تجمع کردند...

فاش نیوز - خانواده بزرگ ایثارگران دیروز سه شنبه 9 آبان ماه در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران در محکویت حملات وحشیانه اسراییل به نوار غزه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ما، صبح دیروز جمع کثیری از ایثارگران اعم از خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان با حضور درمقابل دفتر سازمان ملل در تهران، ضمن همدردی با مردم مظلوم فلسطین و با اعلام انزجار از رفتار وحشیانه اسرائیل غاصب، خواستار توقف حملات بر علیه مردم به ویژه کودکان و زنان مظلوم غزه شدند.

اگرچه قرار بود این مراسم در ساعت 9 و30 دقیقه صبح آغاز شود، اما بیشتر حاضرین زودتر از موعد مقرر خود را به این مکان رسانده و حضورشان را با شعارهای استکبارستیزی اعلام می کردند.

در این تجمع جانبازان ویلچری در کنار جانبازان قطع عضو و بصیر همچون ید واحده، با در دست داشتن پرچم کشورمان در کنار پرچم فلسطین، به نشانه حمایت مردم ایران از مردم مظلوم فلسطین و غزه، با شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" سعی در بیداری سران خفته سازمان ملل داشتند. حضور جانبازان ویلچری در صف اول این اجتماع، لنز دوربین عکاسان بسیاری از رسانه ها را به خود اختصاص داده بود.

 پیش از آغاز رسمی مراسم در کنار تجمع کنندگان مقابل دفتر سازمان ملل قرار گرفتیم تا علت حضورشان را در این مکان جویا شویم.

 جانباز بصیر "محمود عقیقی" عضو تشکل خانه نور اولین جانبازی بود که با او گفت و گو کردیم و وی علت حضور امروز خود در مقابل دفتر سازمان ملل را اینگونه بیان کرد: "متاسفانه بشریت به قدری سقوط کرده که در روز روشن زنان و کودکان بی دفاع غزه را به خاک و خون می کشند و آمریکا هم از آن حمایت می کند. ما هم به اینجا آمده ایم تا بگوییم حامی مردم مظلوم غزه وفلسطین هستیم.

جانباز ویلچری "عباسعلی اعظمی" نیز یکی دیگر از شرکت کنندکان در این تجمع بود. وی هدف از این تجمع را حمایت از مردم مظلوم فلسطین تا آزادی قدس شریف دانست و گفت: در کنار مردم فلسطین و غزه برای پیروزی رزمندگان محور مقاومت دعا می کنیم.

حضور بانوان فهیم و آگاه میهن اسلامیمان در کنار دیگر ایثارگران نیز در نوع خود تاثیرگذار و ستودنی بود. همسر آزاده سرافراز "رضا الهی" که به همراه همسرخود در این تجمع حضور یافته بود، معتقد بود: "ما امروز صدای مردم غزه هستیم و با فریادهای بلند می گوییم تا شاید سازمان ملل به خود بیاید و با قطعنامه ای، این فاجعه انسانی در غزه خاتمه بیابد." وی همچنین با اشاره به شکست های پی درپی اسراییل در نبرد رویارو با رزمندگان حماس نیز گفت: "اگر مردید، مردانه بجنگید نه با زن و کودک."

بانوی جانباز70درصد "منیژه صفیاری" که به همراه همسر خود با پلاکاردی در حمایت از عملیات های "طوفان الاقصی" در مقابل دفتر سازمان ملل حاضر شده بود علت شرکت در این تجمع را "حمایت از ملت مظلوم فلسطین دانست و گفت ما باید مقاومت را از مردم مظلوم غزه بیاموزیم با آن که سرزمینشان با خاک یکسان شده اما با چنگ و دندان از آن حفاظت می کنند. وی همچنین تاکید کرد: این جنگ یک جنگ نظامی است. کودکان و زنان نباید آزار ببینند.

در اثنای گفت وگویمان مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله نور آغاز شد.

سپس جانباز بصیر دوران دفاع مقدس "نظام اسلامی" در جمع تجمع کنندگان اظهار داشت: " رژیم جعلی اسراییل کودک کش، که به پشتوانه آمریکای جنایتکار و کشورهای استکباری اروپایی، بیش از بیست روز است که مردم بی دفاع و مظلوم غزه را به خاک و خون کشیده است. همان کشورهایی که دم از حقوق بشر می زنند، امروز کجا هستند تا ازمردم غزه و فلسطین دفاع کنند. امروز یا کور و یا کرند که اتفاقات امروز غزه و فلسطین را نمی بینند. این رزمنده و جانباز دفاع مقدس همچنین خاطرنشان کرد: اتفاقی که امروز در غزه و فلسطین افتاده، برای جانبازان و رزمندگانی که امروز در این مکان حضور دارند ناملموس نیست.

چرا که این رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس دیدند که تمام دنیا در مقابل جمهوری اسلامی ایران صف آرایی کرده بود، هرگاه رژیم بعثی در جبهه ها و مناطق عملیاتی شکست می خورد، همین قدرت های استکباری از آن حمایت می کردند و مردم بی دفاع شهرهای ما را مورد تهاجم قرار می دادند.

این جانبار بصیر همچنین اظهار کرد: اسراییل امروز تاب مقاومت در مقابل محور مقاومت و رزمندگان فلسطینی را ندارد که به بمباران مناطق مسکونی پرداخته. به اذعان رسانه های دنیا، شدیدترین حملات از بدو تاسیس رژیم جعلی خود را بر زنان و کودکان بی دفاع وارد کرده اما متاسفانه کشورهایی که داعیه حقوق بشر دارند، امروز کور و کر شده اند. وی در پایان اظهار داشت: خواست امروز رزمندگان 8 سال دفاع مقدس از دبیرکل سازمان ملل این است آتش بس را در سرزمین های اشغالی فلسطین و غزه اعلام و تحریم هایی را علیه اسراییل اعمال نماید.

جانباز " اکبر حسین زاده" نیز یکی دیگر از حاضرین در این مراسم بود. وی علت حضور خود را در این تجمع، پشتیبانی از مردم مظلوم غزه خواند و گفت: ما آمده ایم تا آمادگی خود را هم در جبهه های رزم و دیگر کمک های موردنیاز چه در تهران و چه غزه در حمایت از محور مقاومت اعلام کنیم.

"داوود همراهی" جانباز 50 درصد و آزاده 8 سال دفاع مقدس نیز که به همراه تعدادی از آزادگان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه به این مکان آمده بود، در این باره گفت: این گونه تجمعات، با توجه به حضور مردم در اقصی نقاط ایران و جهان شاید اثرات آنی و لحظه ای نداشته باشد اما در درازمدت اثرات این حضور را در رساندن پیام مردم فلسطین به گوش مسئولان سازمان ملل خواهد داشت.

پایان بخش این مراسم، قرائت قطعنامه در 9 بند بود که در پایان هر بند آن، با "الله اکبر" حاضرین تایید می شد. آنچه حائز اهمیت بود، انضباط مثال زدنی و خودجوش تشکل های ایثارگری بود و همچنین برقراری نظم با حضور یگان های حفاظت در کنار تجمع کنندگان که مسیر رفت اتومبیل ها را با کمترین ترافیک هموار ساخته بود.

 

گزارش از: صنوبر محمدی

عکس از حسین مرادی

اینستاگرام
این تجمعات رو به نام مسئولین بنیاد ثبت نکنید.
انتخابات نزدیک است.
مردم و بخصوص ایثارگران چشم و گوش خود را باز کنند.
مجلس دوازدهم = انتخابات حساس
کاش انجمن نخاعی تجمع برای حق و حقوق بعداز شهادت جانبازان نخاعی برقراری حق پرستاری اقدام میکردند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi