شناسه خبر : 105708
یکشنبه 28 آبان 1402 , 09:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معرفی دستگاه‌هایی که از اجرای قوانین ایثارگران خودداری کردند به نهادهای نظارتی

معرفی دستگاه‌هایی که از اجرای قوانین ایثارگران خودداری کردند به نهادهای نظارتی

فاش نیوز - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اجرا نشدن برخی از قوانین ایثارگری گفت: دستگاه‌هایی که قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران را انجام ندادند به مقامات نظارتی معرفی کردیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اجرا نشدن برخی از قوانین ایثارگری گفت: دستگاه‌هایی که قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران را انجام ندادند به مقامات نظارتی معرفی کردیم.

وی افزود: برخی از دستگاهها متاسفانه اقدام لازم را انجام ندادند و در گزارش نظارتی هم که مطابق ماده 74 قانون جامع ایثارگران است آنها را به مقامات نظارتی معرفی کردیم. 

رئیس بنیاد شهید خاطر نشان کرد: امیدواریم با پیگیری نهاد‌های نظارتی دستگاه‌ها به تکلیف قانونی خود عمل کنند. ما موظفیم که این موارد را به سران سه قوه اطلاع دهیم و این کار را انجام دادیم. دستگاه نظارتی و دستگاه‌های قضاوتی هرکدام از مسیر خود این اقدامات را جلو خواهند برد.

گفتنی است قانون تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران پس از ده سال سال 1400 بالاخره به مرحله اجرایی در آمد اما مجدد از سال 1401 متوقف شد. طی مدتی هم که اجرا شدن آن به همه دستگاه ها ابلاغ شد بسیاری از آنها مثل وزارت نفت و وزارت آموزش و پرورش از انجام خودداری کردند که موجب نارضایتی در میان مشمولان شد. 

بیشتر بخوانید

همچنین طی گمانه زنی هایی در مجلس شورای اسلامی، صحبت هایی مبنی بر تبدیل وضعیت شاغلان مشمول پس از سال 1401 نیز به گوش میرسد که البته هنوز نتیجه مشخصی نداشته است. 

بنا بر بند «و» ماده «44» برنامه پنجم توسعه در این خصوص آمده است: «دستگاه‌های اجرایی موظفند حداقل بیست و پنج درصد (25%) نیاز استخدامی خود را از میان فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان پنجاه درصد (50%) و بالاتر و فرزندان آزادگانی که حداقل پنج سال سابقه اسارت دارند، بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمونی تأمین و از ابتدا آنان را به صورت رسمی استخدام کنند. پنج درصد (5%) سهمیه استخدامی به سایر جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص می‎‌یابد. در مواردی که نیاز به تخصص دارد شرایط علمی لازم‎الرعایه است.»

همچنین در قانون بودجه 1400 نمایندگان تصویب کردند شاغلین ایثارگری که در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کارند، با هر وضعیتی، اعم از شرکتی و پیمانی، باید تبدیل وضعیت شوند.

اینستاگرام
اول باید خود بنیاد رو معرفی کنند ....
خنننننننننننننندیدمممممم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi