شناسه خبر : 106472
یکشنبه 19 آذر 1402 , 09:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شکایت آمریکا از افزایش حملات به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه

فاش نیوز - وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که حملات علیه ارتش این کشور در سوریه و عراق [که توسط مقاومت و در حمایت از مردم غزه صورت می‌گیرد] طی سه هفته اخیر به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

با آغاز جنایات کم‌سابقه رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه و حمایت همه‌جانبه آمریکا از این جنایات، نظامیان این دو رژیم به اهداف مشروع برای نیروهای مقاومت تبدیل شدند. البته باید توجه کرد که اسرائیل انتقام شکست خود را از کودکان و مردم بی‌دفاع غزه می‌گیرد و مقاومت ضربات خود را به نظامیان اشغالگر وارد می‌کند. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از پنتاگون اعلام کرد، حملات علیه پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق طی سه هفته اخیر ۴۵درصد افزایش یافته است. منابعی به المیادین گزارش دادند، گروه‌های مقاومت طی ساعات گذشته چهار پایگاه آمریکا را در سوریه هدف گرفته‌اند. این منابع گفتند، نیروهای مقاومت دو پایگاه العمر و کونیکو را در حومه دیرالزور و دو پایگاه خراب الجیر و الشدادی را در حومه استان حسکه با موشک مورد حمله قرار دادند که اکثر آنها علی‌رغم تدابیر دفاعی واشنگتن در سوریه به هدف اصابت کرده‌اند. آن‌طور که ایسنا گزارش کرده‌ است، این منابع گفتند که این اولین‌بار است که این تعداد پایگاه در مدت زمان کوتاهی مورد حمله قرار می‌گیرد.
پدافند هوائی ناتوان آمریکا در مقابله با حملات
یک منبع در عراق روز شنبه اعلام کرد که تمامی سامانه‌های پدافند هوائی آمریکا در پایگاه عین‌الاسد در مقابله با پهپادها و موشک‌های مقاومت عراق در حملات اخیر ناکام مانده‌اند. یک منبع امنیتی در استان الانبار دیروز به خبرگزاری المعلومه عراق گفت: «دو موشک از سامانه‌های پدافند هوائی آمریکا در پایگاه هوائی عین‌الاسد در منطقه البغدادی شهر هیت واقع در غرب الانبار عبور کردند که در نتیجه آن صدای انفجارهای مهیبی از داخل این پایگاه به گوش رسید اما گزارشی از میزان خسارات مالی و تلفات انسانی احتمالی آن منتشر نشد.» 
این منبع امنیتی در ادامه اظهار کرد: «زبانه‌های آتش از داخل پایگاه عین‌الاسد به آسمان برخاست اما محل مورد اصابت مشخص نیست.» همچنین منبع یادشده گفت: «پدافندهای هوائی آمریکا در مقابله با حمله دو فروند پهپاد که از استحکامات امنیتی ساختمان پایگاه عبور کرده بودند، نیز ناموفق بودند.» او افزود: «پدافندهای هوائی آمریکا پس از این حمله پهپادی و موشکی به شدت شروع به شلیک گلوله‌هایی کردند اما نتوانستند اهداف خود را مورد اصابت قرار دهند.» نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه عین‌الاسد روز جمعه هدف حمله‌ای موشکی و پهپادی قرار گرفتند اما گزارشی از میزان تلفات انسانی و خسارات مالی واردشده به پایگاه منتشر نشد.
4 پایگاه آمریکا در سوریه هدف حمله قرار گرفتند
به گزارش فارس از شبکه المیادین، شامگاه روز جمعه به نقل از منابع خود گزارش داد، گروه‌های مقاومت ۴ پایگاه آمریکا را طی ۲ ساعت گذشته در سوریه هدف حمله قرار داده‌اند. براساس این گزارش، این حمله با تعداد زیادی راکت انجام شده که اکثر آنها با اهداف برخورد داشته‌اند. در این حملات، پایگاه‌های العمر و کونیکو در استان دیرالزور و پایگاه‌های خراب الجیر و الشدادی در استان الحسکه هدف قرار گرفته‌اند. به گفته منابع مذکور، این اولین‌بار است که طی مدت‌زمان کوتاهی ۴ پایگاه آمریکایی در سوریه هدف قرار می‌گیرند. المیادین در پایان نوشت که علی‌رغم تمام تدابیر دفاعی‌ای که آمریکا در سوریه اتخاذ کرده است، راکت‌ها به اهداف برخورد کرده‌اند.
عزم کتائب سیدالشهدا برای ادامه حملات
خبر دیگر آن‌که دبیرکل کتائب سیدالشهدای عراق در واکنش به میانجی‌گری‌ها برای توقف حملات به پایگاه‌های آمریکا گفت که صحبت در این مورد را مردود می‌داند. «ابوالاء الولائی»، دبیرکل کتائب سیدالشهدای عراق، شامگاه جمعه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که وساطت طرف‌های عراقی برای توقف عملیات‌ها علیه مواضع آمریکا را نمی‌پذیرد. او نوشت: «به تمامی واسطه‌های عراقی احترام می‌گذاریم و صحبت درخصوص توقف عملیات‌ها یا کاهش آن مادامی که جنایات صهیونیسم در غزه ادامه دارد و اشغالگری آمریکا در عراق پابرجاست را مردود می‌دانیم.» الولائی افزود: «متوجه انگیزه‌ها هستیم و تنوع نقش‌ها و تعدد انگیزه‌ها را درک می‌کنیم، اما با توکل به نصرت الهی، اشغالگری از بین می‌رود، اما مقاومت جزوی از فرهنگ مردم است و مردم نمی‌میرند.»
پنتاگون: ۷ گلوله خمپاره در سفارت آمریکا فرود آمد!
همچنین خبر می‌رسد که یک مقام ارتش آمریکا مدعی شد ۷ گلوله خمپاره در سفارت آمریکا در بغداد فرود آمده است. یک مقام ارتش آمریکا بامداد شنبه به خبرگزاری رویترز گفت: تقریباً ۷ گلوله خمپاره بامداد روز جمعه در مجموعه سفارت آمریکا در بغداد فرود آمده است. یک مقام دیگر پنتاگون هم گفت که نیروهای آمریکا در عراق و سوریه دست‌کم ۵ بار در روز جمعه هدف قرار گرفتند که ۳ مورد آن در پایگاه‌های آمریکا در سوریه و ۲ بار در پایگاه عین‌الاسد در غرب بغداد اتفاق افتاد. 
حملات بی‌پایان حزب‌الله لبنان به مواضع صهیونیستی
از طرف دیگر مقاومت لبنان نیز دست از حملات خود علیه مواضع صهیونیست‌ها برنداشته است. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از ۹ حمله به مواضع و استحکامات ارتش رژیم صهیونیستی در بخش‌های شرقی و غربی مرز لبنان خبر داد. حزب‌الله در این بیانیه‌ها اعلام کرد که حملات مذکور در حمایت از ملت قهرمان فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت قهرمانانه آنها صورت می‌گیرد. 
نیروهای مقاومت در بخش شرقی لبنان و سرزمین‌های اشغالی مواضع صهیونیست‌ها در مسکاف‌عام را هدف قرار دادند. همچنین رادار اسرائیل در مزارع اشغالی شبعا هدف حمله قرار گرفت که تعدادی از نیروهای دشمن در این حمله کشته یا زخمی شدند. حزب‌الله موقعیت رویسات العلم را نیز در مناطق اشغالی کفرشوبا و العباد مورد حمله مستقیم خود قرار داد. در بخش غربی نیز نیروهای مقاومت منطقه خربهًْ‌ماعر و موقعیت الراهب و پادگان نظامی میتات واقع در مقابل منطقه رمیش را هدف حملات خود قرار دادند که به دقت این مواضع مورد اصابت قرار گرفت. آن‌طور که مهر نوشته است، رسانه‌های جنگی وابسته به مقاومت لبنان، تصاویری از حمله به پادگان متات رژیم صهیونیستی را منتشر کرده و نشان می‌داد، این پادگان پس از حمله با موشک‌های رهگیر و شعله‌ور شدن آتش در آن از کار افتاده است. حزب‌الله لبنان همچنین از حمله به موقعیت نظامی رامیا با سلاح‌های مناسب خبر داد که باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از صهیونیست‌ها در این عملیات شد. رسانه‌های عبری همچنین اعلام کردند، پس از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در مقر نظامی المالکیه در الجلیل علیا شلیک پنج موشک از لبنان رصد شد.
شهادت 3 نیروی حزب‌الله
توپخانه رژیم صهیونیستی روز شنبه حملاتی را به اطراف شهرک‌های کفرشوبا و الوزانی در جنوب لبنان انجام داد. منابع لبنانی اعلام کردند که انبار سلاح ارتش لبنان در نزدیکی بیمارستان میدانی نظامی در شهرک «عین ابل» هدف قرار گرفت. همچنین صلیب‌سرخ لبنان یک زن مجروح را از شهرک ام‌التوت به بیمارستان منتقل کرد. همچنین خبر می‌رسد که در حملات هوائی رژیم صهیونیستی به لبنان ۳ تن از جوانان حزب‌الله به شهادت رسیدند. این سه نفر به نام‌های «حسن علی دقدوق»، «علی ادریس سلمان» و «حسین عصام طه» بودند.
یمن: به اهداف متعدد در عمق اسرائیل حمله کردیم
اما مقاومت یمن نیز بیانیه‌ای منتشر کرده است. به گزارش خبرگزاری‌های چون مهر و تسنیم، در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: «با تعداد زیادی پهپاد طی ساعات گذشته به اهداف متعدد در عمق اشغالگران اسرائیلی حمله کردیم. همچنان به این عملیات در راستای حمایت از نوار غزه تا توقف تجاوزات رژیم اسرائیل ادامه خواهیم داد.» گفتنی است، نیروهای مسلح یمن هفته گذشته نیز از حمله موشکی به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در بندر ایلات خبر داد و تأکید کرد: این عملیات تا توقف تجاوزات اشغالگران به نوار غزه ادامه خواهد یافت. نیروهای مسلح یمن همچنین تأکید کردند که همچنان به تصمیم جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی در دریای عرب و دریای سرخ ادامه خواهند داد.
کشتی در مقابل کشتی!
دیروز نیروهای مسلح یمن نیز بیانیه‌ای جدا صادر کردند که طبق آن، از این پس تنها در صورتی اجازه تردد کشتی‌های متعلق به صهیونیست‌ها در دریای سرخ داده می‌شود که اجازه تردد به کشتی‌های حامل کمک به مردم غزه داده شود.
در بخشی از این بیانیه آمده: «پس از موفقیت نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال در تحمیل تصمیم خود مبنی بر جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و عرب و در نتیجه تداوم دشمن صهیونیستی به کشتارهای هولناک، جنگ نسل‌کشی، و محاصره برادران ما در غزه، نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که در صورت عدم نیاز به غذا و دارو از عبور کشتی‌هایی که به سمت رژیم صهیونیستی از هر ملیتی در حرکت باشند، جلوگیری می‌کنند و این کشتی به هدف قانونی برای نیروهای مسلح ما تبدیل می‌شود. به دلیل نگرانی در مورد ایمنی ناوبری دریایی، به همه کشتی‌ها و شرکت‌ها نسبت به معامله با بنادر اسرائیل هشدار می‌دهیم. نیروهای مسلح یمن تعهد کامل خود را به ادامه حرکت تجارت جهانی از طریق دریای سرخ و عربی برای همه کشتی‌ها و همه کشورها به جز کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا حمل کالا به بنادر اسرائیل تأیید می‌کنند. نیروهای مسلح یمن این تصمیم را از لحظه اعلام این بیانیه اجرا خواهند کرد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi