شناسه خبر : 106652
چهارشنبه 22 آذر 1402 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آئین اختتامیه ایده روایت «زن شهید» برگزار شد

فاش نیوز - آئین اختتامیه ایده روایت «زن شهید» با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
 
آئین اختتامیه ایده روایت «زن شهید» برگزار شد

به گزارش «ایثار»، مهدی متین‌پور، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی مناسبت‌ها و آئین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: جایگاه زن در انقلاب اسلامی موضوعی ریشه‌دار در تمام دوران هاست، اولین حامیان امام راحل(ره)، جریان بانوان انقلابی بودند.
وی ادامه داد: اما در غرب شاهدیم که جریان‌هایی وجود دارد که صرفا به عنوان زن بودن از بانوان استفاده ابزاری می‌کند، اما طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی زن ایرانی مسلمان الگوی خوبی به جهان معرفی کرد که در عین عفیف بودن، جریان ساز بوده است.
متین پور ادامه داد: نقش زنان در اسلام در طول تاریخ نیز همواره این‌گونه بوده است، یکی از آنان حضرت فاطمه زهرا (س) است که جریان ساز بود و در حال حاضر مزار حضرت زهرا (س) با گمنامی، چراغ اسلام را با این پرسش که قبر ایشان کجاست؛ روشن نگاه داشته است.
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی مناسبت‌ها و آئین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بهترین و در قله‌ترین زنان موثر، زن شهید است، ادامه داد: امروز در این اختتامیه طریقه روایت این قله‌ها بیان می‌شود، امروزه ظرفیت‌های ایثارگرانه زنان ظرفیت ویژه‌ای است و می‌توان با بیان هنر به شکلی هنرمندانه آن را به جامعه معرفی کرد.
وی با تاکید بر اینکه زن مسلمان تراز خود را در بیرون کشور معرفی می‌کند، یادآور شد: کاری که زنان و همسران شهدا در انقلاب اسلامی انجام دادند، بی بدیل بود و امروز حماسه غزه در ادامه آن شکل گرفته و زنی که به تازگی فرزندان و همسر خود را از دست داده، محکم می‌ایستد و مقاومت می‌کند، در واقع جریان فکری او از انقلاب اسلامی شکل گرفته است و به عنوان مثال شهید نسرین افضل کسی بود که هم در میدان جهاد و هم در اطلاع رسانی و آگاهی رسانی نفر اول بوده است. 
گفتنی است، آیین اختتامیه ایده روایت «زن شهید» با همکاری معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تشکل بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار علیرضا افشار رئیس اندیشکده دانشگاه عالی دفاع ملی، مینو اصلانی رئیس اندیشکده زنان و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع)، فاطمه رحمانی مشاور امور زنان و خانواده فرمانداری تهران و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.
همچنین معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران با همکاری تشکل بنیاد آیه های ایثار و تلاش ایده روایت زن شهید را در موضوع های فیلم، هنرهای تجسمی، کتاب، رسانه‌های مجازی جمع آوری کرده است.

عکاس: علی سلطانی‌محمدی
 
 
 
 
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi