شناسه خبر : 107881
یکشنبه 08 بهمن 1402 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«پشت چراغ قرمز» به دیدگاه‌ شهید سلیمانی نسبت‌ به جوانان می‌پردازد

فاش نیوز - سلیمانی فارسانی با بیان اینکه «پشت چراغ قرمز» ادای دین به شهید حاج قاسم سلیمانی است، گفت: این نمایش به دیدگاه‌ شهید سلیمانی نسبت‌ به جوانان می‌پردازد.

کد خبر: ۶۴۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۱ - 28January 2024
 

«محسن سلیمانی فارسانی» نویسنده و کارگردان تئاتر که با نمایش «پشت چراغ قرمز» به‌بخش هویت ملی چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر راه‌یافته است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اظهار داشت: نمایش «پشت چراغ قرمز» ادای دینی است به شهید سلیمانی است.

این نویسنده و کارگردان تصریح کرد: این نمایش تاکید بر اهمیت شناخت بیشتر این شهید و تبیین جایگاه و تاثیرگذاری جوانان در کشورمان دارد بخاطر اینکه ما در بسیاری از موارد که در این نمایش هم مشخصا وجود دارد ما به جوانان اهمیت نمی‌دهیم و بخاطر همین جوان‌ها گاهی دچار لغزش و دلخوش به ترفندها دشمن می‌شوند.

وی عنوان کرد: خیلی به دور از افراط و شعارگرایی دیدگاه‌های حاج قاسم سلیمانی نسبت به جوانان را برای این نمایش بررسی کردیم چون شهید سلیمانی هیچ وقت با دوقطبی شدن جامعه موافق نبود و همیشه دوست داشت با جوانان ارتباط داشته باشد و همواره از صاحب منصبان و متولیان می‌خواست تا جوانان را سرمایه اصلی کشور بدانند و نسبت به آن‌ها بی تفاوت نباشند.

«پشت چراغ قرمز» به دیدگاه‌ شهید سلیمانی نسبت‌به جوانان می‌پردازد

این کارگردان ریشه بسیاری از مشکلات جوانان را عدم شناخت از آن‌ها دانست و تاکید کرد: خیلی از اتفاقات امروز که در جامعه شاهد آن‌ها هستیم و گاهاً جوان‌ها را مقصر آن می‌دانیم، اگر موشکافانه با آن‌ها برخورد کنیم می‌بنیمی که عده‌ای در قالب دوست و مدافع کشور با جوان‌ها دوستی خاله خرسه می‌کنند و آن‌ها را از خودشان می‌رانند چراکه زبان و ارتباط با آن‌ها را بلد نیستند لذا با آن‌ها فهم مشترک ندارند؛ همین‌ها باعث می‌شوند تا جوانان ما فریفته وعده دشمن کشور شوند.

کارگردان نمایش «پشت چراغ قرمز» شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی مهم جوانان معرفی کرد و افزود: جوانان الگوهایی مثل شهید سلیمانی دارند که در ارتباط با آن‌ها در میدان عمل و دفاع، همیشه مدافع جوانانی بوده‌اند؛ ایشان می‌دانستند این جوانان از نسل پدرانی بودند که اجازه ندادند یک وجب از خاک این مملکت به یغما برود. ما در این نماش چالش‌هایی را تعمداً به وجود آورده‌ایم تا بیشتر گوش زد کنیم که به جوانان میدان بدهید لذا در نمایش جوانان و دیدگاه‌های شهید سلیمانی را در لابه لای نمایش داریم که تلنگری برای جوانان و متولیان کشور خواهد بود.

سلیمانی جدایی نسل جوان و صاحب‌منصبان را هدف دشمن دانست و گفت: اگر بدانیم افتراق و جدایی بین جوانان و صاحب منصبان در واقع آب به آسیاب دشمن ریختن است، هیچ‌گاه به این مسئله دامن نمی‌زدیم و هیچ‌گاه شهید سلیمانی این را نمی‌خواست و با متانت و صبوری و درایتی که داشت همواره مدافع جوانان بود و دوست داشت به آن ها بها داده شود. این نمایش عمدتا درباره جوانان و نقش شهید سلیمانی در تبلور و شکوفایی و دلبستگی جوان‌ها به وطن و مملکت خودشان است.

«پشت چراغ قرمز» به دیدگاه‌ شهید سلیمانی نسبت‌به جوانان می‌پردازد

عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: مصطفی وطنی؛ طراحی صحنه: محسن سلیمانی فارسانی؛ طراحی گریم: مژگان نصیرپور؛ طراحی پوستر: محمد بیاتی؛ طراحی نور: حسین کاظم رودباری؛ نور و افکت: فرهاد بابایی؛ منشی صحنه: عاطفه فتوره‌چی؛ دستیار صحنه: امیر ایرانی؛ آهنگساز: مهران نیکوزاده؛ روابط عمومی و تبلیغات: امین سلیمانی؛ بازیگران: محسن سلیمانی فارسانی: صافدل؛ مرضیه آقاسی: معروف؛ طاهره بهرامی نهادفر: مادر امیر؛ رضا محمدیان: امیر؛ عارف صیدلی: آرمین؛ عاطفه فتوره‌چی: نادی و محمد بیاتی: نظری.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi