شناسه خبر : 107979
سه شنبه 10 بهمن 1402 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همه مردم ایران در پیروزی‌های دفاع مقدس سهیم هستند

فاش نیوز - رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه، برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت هوای تهران را شهدایی کرده است، گفت: همه مردم ایران در پیروزی‌های دفاع مقدس سهیم هستند.

کد خبر: ۶۴۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ - 29January 2024
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم رونمایی از ۴۲ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس و مقاومت، صبح امروز (دوشنبه) و همزمان با ایام برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت و گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر شهید «حسن باقری»، با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، نویسندگان و شعرای دفاع مقدس و همچنین خانواده معزز شهدای دفاع مقدس و مقاومت در باغ کتاب تهران برگزار شد.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دفاع مقدس و مقاومت و نیز سالروز شهادت سردار حسن باقری، از دست‌اندرکاران کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت به‌ویژه استاندار تهران و فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ قدردانی کرد و با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره هوای شهر را شهدایی کرده است، اظهار داشت: اقتدار، عزت و امنیت امروز کشور به برکت خون شهدا حاصل شده است؛ که اگر جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران نبود، این عزت، اقتدار و امنیت را نداشتیم.

سردار کارگر با ادای احترام به ساحت قدسی شهیدان والامقام و خاصه شهیدان «چمران»، «بروجردی»، «متوسلیان»، «ستاری»، «اردستانی»، «فخری‌زاده» «نامجو»، «صیادشیرازی»، «وزوایی»، «موحدی‌دانش»، «کریمی»، «همت»، «ابوالفتحی»، «حاج خداکرم»، «بهمنی»، «ابراهیم‌هادی»، «همدانی»، «سوداگر»، «کریمی» و دیگر شهدایی که از اقصی‌نقاط کشور حق فرماندهی بر یگان‌های تهران در دوران دفاع مقدس را داشتند، گفت: همه مردم ایران، از هر قشر، قوم، زبان، دین و مذهب در پیروزی‌های دفاع مقدس سهیم هستند.

سردار کارگر: دفاع مقدس منحصر به جناح خاصی نیست/ دفاع مقدس متعلق به همه مردم است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به اهمیت و حضور موثر زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه نقش زنان در دفاع مقدس اگر از مردان بیشتر نباشد، کمتر نیست، گفت: امروز ما مدیون مادران، همسران شهدا هستیم؛ چراکه آن‌ها با گذشت از عزیزان خود در راه دفاع از وطن، حق بزرگی بر گردن ما دارند.

سردار کارگر تاکید کرد: متاسفانه تاکنون آنطور که باید به موضوع مهم نقش موثر زنان در دفاع مقدس پرداخته نشده است که باید برای تبیین این موضوع از ابراز فرهنگی و هنری مانند کتاب و فیلم بهره ببریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ویژه پایتخت و رزمندگان تهرانی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان تهرانی علاوه بر اینکه در جبهه مقابل دشمن بعثی می‌جنگیدند، تامین امنیت و مقابله با منافقین را در تهران نیز برعهده داشتند و در قالب گشت‌های ثارالله با آن‌ها مقابله می‌کردند و برهمین اساس برخی از شهدا در تهران ترور شدند.

سردار کارگر با اشاره به دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۶ و بیانات معظم‌له در این دیدار گفت: فرمانده معظم کل قوا در این دیدار بیانات ارزشمندی فرمودند بدین مضمون که اگر دفاع مقدس نبود ما نمی‌توانستیم تنفس بکنیم و دفاع مقدس برای ما این تنفس را به‌وجود آورد و این به برکت خون شهدا است که ما باید قدردان شهدا و جانبازان باشیم.

وی دفاع مقدس را متعلق به همه ملت ایران دانست و با تاکید بر اینکه نباید دفاع مقدس را انحصاری کنیم، اظهار داشت: در دفاع مقدس ارتش پیروز، سپاه قهرمان، بسیج، جهادسازندگی، معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و همه اقشار نقش داشتند.

 

سردار کارگر با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر انتقال درست علوم و مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوانان گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همواره آماده حمایت از هنرمندان و نویسندگان در راستای انتقال فرهنگ ناب دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از گلعلی بابایی گفت: در دیدارهایی که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم، معظم‌له دو مرتبه از قلم و نوشتار این برادر بزرگوار تعریف کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi