شناسه خبر : 108328
شنبه 21 بهمن 1402 , 11:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لزوم زنده نگه داشتن یاد شهدای ۱۳ دی کرمان

فاش نیوز - حجت‌الاسلام «میرزامحمدی» گفت: شهدای انفجار تروریستی سربازان راه شهید سلیمانی بودند و دشمن نتوانست این عظمت را ببیند و دست به اقدام تروریستی زد به همین دلیل زنده نگه داشتن شهدای این فاجعه امری ضروری است.

کد خبر: ۶۵۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ - 10February 2024
 

لزوم زنده نگه داشتن یاد شهدای ۱۳ دی کرمان/شهدای انفجار تروریستی کرمان «هجرت الی الله» داشتند

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان،حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد میرزامحمدی» شب گذشته، در اجتماع هیئت‌های مذهبی استان کرمان که در آستانه اربعین شهدای انفجار تروریستی کرمان در حسینیه ثارالله برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهیدان جبهه مقاومت و شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همچنین شهدای انفجار تروریستی کرمان، اظهار داشت: موضوع هجرت و مهاجرت فی سبیل الله یکی از موضوعاتی است که در سیره عملی انبیا و حجج الهی وجود دارد و در قرآن کریم کنار جهاد و شهادت در راه خدا آمده است.

وی با بیان اینکه وجود ملکوتی حضرت پیامبر(ص) 13 سال در سرزمین مکه بودند و توسط مشرکین در تحریم اقتصادی و مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و یاران ممتاز آن حضرت را به شهادت رساندند، خاطرنشان کرد: مهاجرت یاران پیامبر(ص) از مکه به حبشه باعث شد اسلام به آن منطقه از دنیا نیز برسد.

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه مهاجرانی که به‌دستور پیامبر(ص) به حبشه هجرت کردند تا سال هفتم هجری در آن منطقه باقی ماندند و ندای اسلام را به آنجا رساندند، گفت: حضرت محمد(ص) بعد از رحلت حضرت ابوطالب(ع) و حضرت خدیجه(س) نیز به‌دستور پروردگار به‌سمت مدینه هجرت کرد.

وی با بیان اینکه حضرت امام علی(ع) شب اول ربیع‌الاول سال 13 هجری به‌سمت مدینه هجرت کرد و منشأ یک تحول عظیم برای توسعه اسلام شد و توسط پیامبر(ص) حکومت اسلامی تشکیل شد، افزود: پیامبر(ص) در طول ده سالی که در مدینه بودند بیش از 80 مرتبه با مشرکین و کفار جنگیدند و دین اسلام را توسعه دادند.

میرزامحمدی با یادآوری اینکه امام علی(ع) نیز از مدینه به‌سمت کوفه هجرت کردند و در آنجا برای توسعه دین و مبارزه با خارج‌شدگان از دین و منافقین تلاش کردند، ادامه داد: هجرت حضرت اباعبدالله(ع) از مکه به‌سمت کوفه و کربلا نیز دستاوردهای بزرگی برای اسلام داشت و امروز عالم از نور امام حسین(ع) پر شده است و بطلان خاندان اموی بر همگان روشن شد.

وی با ابراز اینکه وجود نورانی حضرت معصومه(س) نیز که از مدینه به‌سمت ایران هجرت کردند و همچنین اقدامات مبارکی که توسط امامزادگان انجام شده، برکاتی برای اسلام به‌همراه داشته است، اضافه کرد: این هجرت هم طاغوت زمان را رسوا کرد و هم منشأ تحول و برکاتی شد که امروز ایران اسلامی از آن فیض می‌برد.

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه 400 نفر حضرت معصومه(س) را همراهی کردند، گفت: آن حضرت در این مسیر ضمن دعوت مردم به معارف اسلامی در بصیرت‌افزایی جامعه نسبت به دشمنان اسلام بسیار نقش مهمی داشتند و مایه رسوایی حکومت طاغوت مأمون شدند.

وی با ابراز اینکه یکی از مواردی که هجرت انجام می‌شود، هجرت از خانه برای زیارت امامان و اولیای الهی است، ادامه داد: شهیدان انفجار تروریستی کرمان به‌نیت زیارت یکی از اولیای الهی از خانه خارج شدند و چون در این مسیر جان خود را از دست می‌دهند خداوند در سوره نساء آیه 100 می‌فرماید؛ اجر حسنه به آنها می‌دهیم و آن اجر و مزد شهادت است.

میرزامحمدی با بیان اینکه کاری که این شهدا کردند مصداق هجرت الی الله است، خاطرنشان کرد: این شهدا باعث تعظیم شعائر الهی و امر اهل‌بیت(ع) شدند و در یک اقدام وحشیانه تروریستی به خون خود غلطیدند.

وی با یادآوری اینکه حاج قاسم با اخلاص و شجاعت خود دنیا را تکان داد و عقربه همه دل‌ها را به‌سمت دین خدا و جمهوری اسلامی ایران برگرداند، اظهار داشت: شهدای انفجار تروریستی سربازان راه شهید سلیمانی بودند و دشمن نتوانست این عظمت را ببیند و دست به اقدام تروریستی زد.

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه دشمن با ایجاد رعب و وحشت به‌دنبال جدایی مردم از دین است اما مردم دست رد به سینه او زدند، گفت: دشمن نمی‌خواهد مظاهر عزت و اقتدار در دنیا معرفی شود و مردم به‌سمت دین خدا در حرکت باشند؛ دشمن از عدم وابستگی ایران اسلامی به شرق و غرب ضربه خورده است و نمی‌خواهد انقلاب اسلامی ایران در دنیا الگو‌ شود.

وی با تأکید به اینکه "دشمن بداند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و ما راه شهدا را تا آخرین قطره خون ادامه می‌دهیم"، افزود: مردم ما نشان دادند که پرچم جمهوری اسلامی ایران برافراشته است و پایین‌آمدنی نیست؛ دشمن ما همان دشمن اموی است که روبه‌روی امام حسین(ع) ایستاد و می‌خواست نور الهی را خاموش کند، اما نتوانست.

میرزامحمدی با تصریح به اینکه داعش نماد اسرائیل در منطقه بود و بنا داشتند اسرائیل دومی را به منطقه بیاورند و دشمن برای تشکیل داعش با چندین کشور دنیا قرارداد بین‌المللی بست و حاج قاسم مقابل این دشمنان ایستاد، گفت: دشمن فکر کرد با ترور حاج قاسم، این شهید عزیز فراموش می‌شود اما این نور نیز خاموش نشد و رهبر معظم انقلاب اسلامی از این شهید به مکتب شهید سلیمانی سخن گفتند؛ مکتب هیچ‌وقت فراموش‌شدنی نیست.

وی با ابراز اینکه بین شهدای انفجار تروریستی کرمان از اهل‌سنت هم بودند که از کشوری دیگر و مذهبی دیگر به زیارت حاج قاسم آمدند و این از اخلاص شهید سلیمانی است و دشمن از همین نگران و هراسان است، ادامه داد: یکی دیگر از مصادیق هجرت حرکت از خانه به‌سمت صندوق‌های رأی است که دشمن از آن می‌ترسد.

این سخنران مذهبی با تأکید به اینکه هر اقدامی را که باعث نگرانی دشمن بشود، باید با قدرت انجام داد، اضافه کرد: امروز ایران اسلامی به یک الگوی بزرگ در جهان تبدیل شده که با همه تحریم‌هایی که علیه آن وجود دارد، پیشرفت‌های بزرگی داشته است.

وی با اظهار اینکه "امروز جوانان کشورهای مختلف در جبهه مقاومت حاضر شدند و یک ضرب‌شست جبهه مقاومت طوفان الاقصی است"، گفت: در یمن شاهد هستیم که کشتی‌های جنگی آمریکا را مورد حمله قرار دادند.

میرزامحمدی با تصریح به اینکه دشمن با این‌همه کودک‌کشی و نسل‌کشی بعد از طوفان الاقصی هنوز نتوانسته است یک نفر از اسرای خود را آزاد کند و این یعنی شکست، افزود: ما اگر مشکلی هم در کشور داریم باید درون کشور و به‌دست خودمان آن را حل کنیم نه آنکه نقطه‌ضعف به دست دشمن بدهیم.

وی با ابراز اینکه «ما در مسیر رضایت شهدا حرکت می‌کنیم و پای صندوق‌های رأی می‌رویم،» ادامه داد: ببینید امشب اگر حاج قاسم سخنران این اجتماع بود از ما چه می‌خواست؛ شهید سلیمانی حتماً ما را به حضور باشکوه پای صندوق‌های رأی دعوت می‌کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi