شناسه خبر : 108387
دوشنبه 23 بهمن 1402 , 13:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید بوشهری که با ضرب و شتم ماموران شاه به شهادت رسید

شهید سلیمان شریفی

فاش نیوز - شهید سلیمان شریفی در سوم خرداد ماه ۱۳۲۷ در خانواده ای فقیر در روستای درواهی دیده به جهان گشود و تحصیل خود را در روستای درواهی شروع نمود. در همان روستا دوره ابتدایی  را به اتمام رسانید و در اثر جو حاکم بر خانواده نتوانست درس را ادامه دهد لذا دو سال درس خواند ولی در این دو سال هم  کار میکرد و هم بصورت آزاد کلاسهای اول و دوم متوسطه را خواند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

در این راستا حوزه نیوز قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدا و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید سلیمان شریفی

پیروزی انقلاب اسلامی احتیاج به فداکاری، از خود گذشتگی، جوانمردی، ایثار، شهادت، شجاعت، و تلاش زیادی لازم داشت بزرگترین کاری که می بایست قبل و بعد از پیروزی انقلاب در سر لوحه پیروان خط رهبری قرار گیرد اطاعت از فرمان امام بود زیرا اگر فرمان او را لبیک نگفته بودیم و نگوئیم انقلاب پیروز نمیشود یا پس از پیروزی به شکست میانجامد.

یکی از یاران امام که قبل از پیروزی انقلاب به ندایش لبیک گفت شهید شریفی بود او طبق فرمان امام در راهپیمایی ها و تظاهرات ضد رژیم شرکت می کرد تا با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر شاه تاج و تخت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را واژگون و حکومت اسلامی جایگزین آن گردد. شهید سلیمان شریفی در سوم خرداد ماه ۱۳۲۷ در خانواده ای فقیر در روستای درواهی دیده به جهان گشود و تحصیل خود را در روستای درواهی شروع نمود. در همان روستا دوره ابتدایی را به اتمام رسانید و در اثر جو حاکم بر خانواده نتوانست درس را ادامه دهد لذا دو سال درس خواند ولی در این دو سال هم کار میکرد و هم بصورت آزاد کلاسهای اول و دوم متوسطه را خواند.

برای سال سوم به برازجان رفت. بعد از اینکه دوره متوسطه را تمام کرد باز هم همراه با کار درس خود را ادامه داد و کلاس چهارم دبیرستان را در رشته طبیعی تمام کرد و برای ادامه تحصیل با مشکلاتی بیشتر به بوشهر رفت و موفق به اخذ دیپلم گردید بعد از دوره تحصیل به خدمت سربازی رفت و در سپاهی دانش سربازی خود را شروع نمود بعد از ۶ ماه دوره آموزشی برای تدریس به برازجان منتقل شد و در روستای بنه چاموشی مشغول به تدریس گردید

پس از پایان سربازی به استخدام آموزش و پرورش در آمد و برای ادامه کار به روستای قلایی رفت بعد از چند سال به درواهی منتقل شد و به آموزگاری که شغل پیامبران است ادامه داد تا اینکه سال ۵۶ با قبول شدن در امتحان ورودی دانشسرای تربیت معلم جهت تحصیل به دانشسرای شیراز رفت.

شهید شریفی طبق دستور امام همیشه در راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت میکرد لذا در گردهمایی که از طرف دبیران و آموزگاران آموزش و پرورش برازجان در تاریخ ۷ مهرماه ۵۷ بر پا شده بود شرکت کرد و در صف مقدم راهپیمایان قرار گرفت که از طرف مامورین شاه مورد ضرب و شتم زیاد که استخوان بینی وی شکست و بر اثر خونریزی زیاد به بیمارستان شیراز منتقل و بستری گردید لذا به علت صدمات وارده مداوا بروی اثر نگذاشت و بر اثر تاریخ ۱۳ آبان ۵۷ در بیمارستان به فیض شهادت نائل گردید.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi