شناسه خبر : 108461
پنجشنبه 26 بهمن 1402 , 11:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استاندار بوشهر:

سپاه بخشی از ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی بوشهر را می‌سازد

فاش نیوز - استاندار بوشهر با بیان اینکه بخشی از ساخت ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی بوشهر توسط سپاه پاسداران اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این تحولات و اتفاقات بزرگ به‌ برکت انقلاب اسلامی به‌وقوع پیوسته است.
احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر صبح چهارشنبه در همایش ملی «شناورهای تندرو» که با حضور فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر برگزار شد، با اشاره به اقتدار سپاه پاسداران در همه عرصه‌های علمی، دانشی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی و دانش‌بنیان اظهار داشت: امروز سپاه پاسداران در ابعاد گوناگون در اوج اقتدار و توانمندی قرار دارد.
استاندار بوشهر راجع به برگزاری همایش ملی «شناورهای تندرو» در دانشگاه خلیج‌فارس گفت: از همه دست‌اندرکاران برگزاری این همایش مهم و علمی از جمله سازمان خودکفایی سپاه، نیروی دریایی سپاه، دانشگاه خلیج‌فارس، استادان و متخصصان قدردانی
می‌شود. وی در ادامه به گوشه‌ای از خاطرات گذشته و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر متخصصان همه کشورهای غربی فعالیت‌ها می‌کردند و تنها ایرانی‌ها حضور و مشارکت نداشتند. محمدی‌زاده با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی تحولی مهم و شگرف در همه ابعاد ایجاد کرد، افزود: اکنون ساخت 2 نیروگاه اتمی جدید هر کدام با ظرفیت تولید 1080 مگاوات برق توسط متخصصان داخلی در حال ساخت است و در همه مراحل طراحی، تهیه نقشه، اجرا و دیگر حوزه‌ها ایرانی‌ها هستند که نشان از اقتدار علمی است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه بخشی از ساخت 2 واحد جدید نیروگاه اتمی بوشهر توسط سپاه پاسداران اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این تحولات و اتفاقات بزرگ به ‌برکت انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است.
وی در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت‌های نیروی دریایی سپاه و سیر تکاملی این نیرو بیان داشت: سیر تکاملی نیروی دریایی سپاه در سه مقطع تاریخی محقق شده که شامل دوران دفاع مقدس، مقابله با آمریکای جنایتکار در خلیج‌فارس و دوران ساخت تجهیزات نظامی و شناورهای پیشرفته است.
محمدی‌زاده با ابراز اینکه اکنون شناورهای مدرن و پیشرفته در نیروی دریایی سپاه با مشارکت جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته می‌شود، تصریح کرد: بخشی از تجهیزات و شناورها در مؤسسه صنعتی شهید محلاتی بوشهر طراحی و ساخته می‌شود.
استاندار بوشهر وضعیت کنونی را مقطع شکوفایی نیروی دریایی سپاه نام برد و خاطرنشان کرد: این نیرو یک کارنامه درخشان از تجربیات و آموزه‌های بزرگ دارد.
همکاری دانشگاه خلیج‌فارس با سپاه در عرصه علمی و پژوهشی
محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نیز با اعلام اینکه این دانشگاه از سال 1371 فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: دانشگاه خلیج‌فارس مولود انقلاب است و عمر بیش از 30ساله دارد و به دستور و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی تأسیس شد.
وی با بیان اینکه این دانشگاه در دهه چهارم به بلوغ رسیده است گفت: اکنون این دانشگاه افتخار میزبانی افسران، فرماندهان و سبزپوشان سپاه پاسداران را در برگزاری همایش ملی «شناورهای تندرو» دارد.
رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به همکاری این مرکز آموزش عالی با سپاه در عرصه علمی و پژوهشی، تصریح کرد: طرح‌های حوزه دریا یکی از اولویت‌های این دانشگاه است و با دستگاه‌های مرتبط با خلیج‌فارس همکاری مستمری می‌شود. به گزارش تسنیم، مدرسی با اظهار اینکه دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در 2 سال گذشته سیر رشد خوبی داشته است، گفت: این دانشگاه از حیث علمی، فرهنگی، اجتماعی، مسئولیت‌پذیری در سطح استان بوشهر موفق به کسب رتبه‌های برتر شده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi