شناسه خبر : 108464
پنجشنبه 26 بهمن 1402 , 11:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تازه‌ترین خبرها از فعالیت انتخاباتی احزاب

فاش نیوز - 11 اسفند موعد برگزاری انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان و دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی است و دستگا‌ه‌های مسئول این روزها در حال تدارک امور برای برگزاری پرشور انتخابات و احزاب سیاسی مشغول بستن فهرست‌های انتخاباتی هستند. در این گزارش تازه‌ترین خبرها در این زمینه را مرور می‌کنیم.
اسامی داوطلبان مجلس خبرگان اعلام شد
ستاد انتخابات کشور، اسامی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.
آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری
به گفته محسن اسلامی، دبیر ستاد انتخابات کشور، فعالیت تبلیغاتی نامزدهای خبرگان رهبری از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه آغاز می‌شود و در روز ۹ اسفند ماه به پایان می‌رسد.
لیست جامعه روحانیت مبارز برای خبرگان تهران مشخص شد
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز کشور لیست این تشکل برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران را معرفی کرد.
وی درباره نحوه ارائه لیست مشترک با جامعه مدرسین برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نشست هماهنگی که با هم داشتند، پیشنهادات خود را برای ترکیب لیست خبرگان دوره ششم با هم مبادله کردند. در اکثر موارد ما با هم اشتراک نظر داشتیم البته پیشنهاداتی که ما به عنوان جامعه روحانیت مبارز مطرح کردیم، بر اساس شاخص‌هایی بود که آنها را لحاظ کردیم. ما تمام همت‌مان این بوده که به لیست واحد برسیم.
حجت‌الاسلام مصباحی مقدم همچنین افزود: در شاخص‌هایی چون داشتن شم سیاسی، فقیه بودن، برخورداری از عدالت، مدیر و مدبر بودن و ترجیحات دیگری که مورد نظر ما بود مثلا مردمی بودن و سایر امتیازات دیگر که با جامعه مدرسین آنها را بررسی کردیم توانستیم در استان‌ها در اکثر موارد نامزدهای مشترک ارائه دهیم.
به گزارش ایرنا، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز کشور تصریح کرد: درباره تهران نیز گفت‌و‌گوهای ما با هیئت‌رئیسه جامعه مدرسین انجام شد و در اکثر موارد اشتراک داشتیم اما در مواردی جامعه روحانیت با آشنایی نسبت به فضای سیاسی و اجتماعی تهران و با لحاظ سوابق نامزدها، افرادی را به صورت اختصاصی معرفی کرد.
آغاز فرآیند ۳ روزه مصاحبه با نامزدهای شورای ائتلاف در تهران
پرویز سروری، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم از آغاز مصاحبه‌های تخصصی حوزه قانونگذاری، حکمرانی و سیاست‌گذاری با داوطلبان حضور در لیست نهائی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خبر داد.
وی با بیان اینکه فرآیند مصاحبه‌ 3 روز به طول می‌انجامد، گفت: از حدود 250 نامزد معرفی شده‌ توسط کانون‌های تخصصی، افراد شاخص جبهه انقلاب و احزاب و جریانات سیاسی که شاخص‌های اولیه حضور در لیست تهران را دارند، سؤالات تخصصی در حوزه قانونگذاری، حکمرانی و سیاست‌گذاری پرسیده خواهد شد و نامزدها از این جنبه ارزیابی می‌شوند.
سروری افزود: روند شایسته‌گزینی شورای ائتلاف برای رسیدن به لیست واحد، بر اساس روش‌های علمی طراحی شده و با دقت تمام مرحله به مرحله، پیاده سازی خواهد شد.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهر تهران تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با رفع نواقص مجلس یازدهم و تقویت نقاط قوت آن، نامزدهایی را به همشهریان عزیزمان معرفی کنیم که بتوانند با تکیه بر رای مردم،‌ در شکل‌گیری مجلسی کارآمدتر نقش مؤثر ایفا کنند.
وی همچنین با اشاره به برخی تلاش‌های رسانه‌ای برای اختلاف‌افکنی میان گروه‌ها و افراد حاضر در ائتلاف، تصریح کرد: هیچ اختلاف نظر مبنایی میان هیچ‌یک از جریانات سیاسی ِ داخل ائتلاف وجود ندارد و تلاش‌ها برای دوگانه‌سازی‌ها مذموم است.
سروری افزود: فلسفه وجود شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) ایجاد وفاق در میان گروه‌های مختلف ِ جبهه انقلاب است. ما به اختلاف سلیقه‌ها احترام می‌گذاریم اما هیچ‌کس نباید اجازه دهد، اختلاف سلیقه به اختلاف نظر و انشقاق در وفاق، تبدیل شود.
لیست‌های نهائی شورای وحدت به زودی منتشر می‌شود
به گزارش تسنیم، منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان اعلام کرد: لیست شورای وحدت چه برای حوزه انتخابیه تهران و چه سایر شهرستان‌ها به زودی منتشر می‌شود.
محمدرضا باهنر حوزه انتخابیه خود را از تهران به کرمان تغییر داد
محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با صدور بیانیه‌ای از تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران به کرمان خبر داد.
لیست ۳۰ نفره اعتدال و توسعه در تهران به زودی اعلام می‌شود
جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: تصمیم شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب این است که نیروهای خودمان را در تهران در قالب لیست ۳۰ نفره سازماندهی کنیم و اگر سایر احزاب اصولگرای اعتدالی و هم اصلاح‌طلبان معتدل همراهی کنند لیست ۳۰ نفره تهران را به زودی اعلام می‌کنیم.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi