شناسه خبر : 108480
شنبه 28 بهمن 1402 , 09:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردرگمی ایثارگران در موضوعات مختلف ادامه دارد

سردرگمی ایثارگران در موضوعات مختلف ادامه دارد / این بار آزمون استخدامی!

فاش نیوز - این روزها موضوعات زیادی در رابطه با تسهیلات اختصاص یافته به برخی از ایثارگران در جامعه مطرح می شود. اما واقعا چند درصد آنها به مرحله اجرا در می آید و اگر هم اجرا شده، بدون مشکل بوده است؟

خبرگزاری تسنیم-گروه فرهنگی-زهرا بختیاری: در حالی که قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران 29 آذر سال جاری در حاشیه نشست هیأت دولت اعلام کرده بود: «آزمون (استخدامی فرزندان ایثارگران) قبل از پایان سال برگزار می‌شود.» 18 بهمن، محمد میرزابیگی معاون وی در نشست خبری خود اعلام کرد: «آزمون استخدامی ابتدای سال آینده برگزار می شود.»

همچنین قاضی زاده هاشمی ضمن اینکه در صحبت های خود اعلام کرده بود: «به ما قول داده‌اند که پیش از پایان سال فراخوان و آزمون اتفاق بی‌افتد، منتها زمان آن کاملاً مشخص نشده است؛ هرچند مجوزها کامل گرفته شده و تمام است.» از عدم همکاری دو دستگاه برای انجام آزمون هم صحبت کرده بود. 

با این وصف که امروز میرزابیگی با اعلام یک زمان جدید برای برگزاری آزمون، نگفت آیا این عدم همکاری مشکلش رفع شده یا نه. 

به این ترتیب و با درنظر گرفتن ابهام اخیر بد نیست توجه داشته باشیم که این روزها موضوعات زیادی در رابطه با تسهیلات اختصاص یافته به برخی از ایثارگران در جامعه مطرح می‌شود. اما واقعا چند درصد آنها به مرحله اجرا در می‌آید و اگر هم اجرا شده، بدون مشکل بوده است؟

از جمله مواردی که  در سال های اخیر بیشترین اهمیت را برای جامعه هدف داشته که یا اجرا نشده و یا بعد از رد شدن از هفت خان رستم نصفه و نیمه انجام شده است می توان به تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران، دریافت خودرو داخلی، دریافت خودرو خارجی، تهیه دارو، پرداخت شهریه دانشگاه و آزمون استخدامی ایثارگران اشاره کرد.  

بیشتر بخوانید

در ادامه به عاقبت هر کدام از این موارد، تا کنون، اشاره کوتاهی خواهیم داشت:

تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران: این قانون با فراز و فرودهای فراوان پس از 10 سال که تصمیم گرفته شد اجرا شود، عمرش از ابتدای سال 1400 آغاز و سال 1401 پایان یافت. در همین مدت کوتاه نیز بسیاری از دستگاهها مثل وزارت نفت، آموزش  پرورش و ... از اجرای قانون برای مشمولان سرباز زدند تا جایی که در پایان سال 1402 تعدادی از افراد هنوز تبدیل وضعیت نشده اند.   

تخصیص خودرو داخلی: این قانون نیز اگر چه در ماه های پایانی سال در حال اجراست،  اما موضوعی بود که تا اجرا شود هزار اما و اگر برایش پیش آمد، تا جایی که سال های قبل با پاسکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت صمت یک لیست واحد تأیید نشد که البته مقصر اصلی قانون گذار بود. زیرا بنیاد شهید طبق قانونی که برایش معین کرده بودند به لیستی 260 هزار نفره رسیده بود اما وزارت صمت هم می گفت طبق قانون، من موظم تنها به 10 هزار نفر خودرو بدهم! که در آخر دودش در چشم ایثارگران رفت و کسی خودرو نگرفت تا اینکه پایان سال 1041 با پیگیری بنیاد شهید در یک اقدام شتابزده و عدم همکاری بانک ها شرایط سختی اعلام شد که با عدم استقبال مشمولان مواجه شد. اما همانطور که اشاره شد امسال با اینکه بانک ها نیز در اجرا مشکلاتی داشتند، بالاخره قانون به سختی در حال اجراست!

شهریه دانشگاه ایثارگران: در حالی که در قانون 66 جامع ایثارگران به صراحت آمده که 100 درصد هزینه شهریه دانشگاه های بر عهده بنیاد شهید است اما علی رغم شکایت و پیگیری ایثارگران در خصوص اجرا نشدن این قانون آن هم بدون هیچ گونه اطلاعی، صابریان مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران 10 آبان سال جاری در پاسخ به این سوال تسنیم که مگر طبق قانون 100 درصد هزینه تحصیل مشمولان جامعه ایثارگری بر عهده بنیاد نیست، گفت: «به هیچ وجه اینطور نیست!»

بیشتر بخوانید

تهیه دارو: این موضوع نیز از جمله نیازهای مهم و البته بعضا حیاتی یک جانباز و ایثارگر محسوب می شود. با اینکه محمد مخبر معاون رئیس جمهور در 2 مهر سال جاری هنگام بازدید از آسایشگاه جانبازان دستور رسیدگی فوری به 62 قلم داروی کمیاب جانبازان را داده بود اما دو ماه بعد یعنی در ابتدای ماه آذر وزیر بهداشت در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به پیگیری یک خبرنگار مبنی بر حل مشکل دارو این عزیزان، از خبرنگار درخواست کرد لیست این داروها را به روابط عمومی وزارتخانه بفرستد!» البته موضوع تهیه دارو در ابعاد وسیع تری هم دچار مشکل است.

تخصیص خودرو وارداتی: این قانون هم که اگرچه نمای جذابی برای خیلی از مردم جامعه دارد و تسهیلاتی است که به جانبازان 70 درصد و 45 درصد به بالا با شرایطی، تخصیص داده می شود اما در زمان مقرر برای ثبت نام تعداد زیادی از مشمولان با خرابی سایت مواجه بودند و با اینکه زمان ثبت نام هم به پایان رسیده، عده زیادی نتوانستند نامشان را ثبت کنند. البته اعلام شده که مجدد زمانی را برای آن دسته از افراد فاقد ثبت نام در نظر میگیرند که از این هم فعلا خبری نیست!

این ها مواردی است که شاید با یک قانون محکم و کارشناسی و نیز هماهنگی دستگاه ها به راحتی قابل اجراست و دیگر ایثارگری دچار سردرگمی و استیصال در رسیدن به حقوق حقه‌خودشان نخواهد شد. 

اینستاگرام
حالا مجلس چه جوابی داره به ایثارگران بدهد؟ خصوصا برای تبدیل وضعیت ایثارگران چه برنامه ای دارند؟ چرا سکوت کردند؟ احتمالا تبدیل ایثارگرا وابسته به غیرایثارگران شده و تا شورای نگهبان حرفش را نزده باید همه منتظر باشند ولی شورای نگهبان چرا حرف نمیزنند؟ چرا تصمیم گیری ندارند ؟ انگار شرکتها و کله گنده ها زورشان زیاد هست که شورای نگهبان هم ساکت مانده ؟!!!! چرا تکلیفمان را مشخص نمیکنید؟؟ ما ایثارگران ابدا تبعیض ها را قبول نداریم اگر قانونی هست و اجرا شده برای تمام ایثارگران باید ادامه پیدا کند سرگردان کردن ایثارگران خیانت است فاش نیوز به مسئولان پیام ما را برسانید لطفا
مجلس ما را خون جگر کرده به فریادمان برسید دارند بین ایثارگرها فرق می گذارند همین الان برای طرحی های بهداشت و درمان هیچ برنامه ای ندارند چطور شد که قبلی ها تبدیل به رسمی شدند اما جدیدها هیچ !!!!! خدا شاهده فرزندان ما را بازی میدهند این توهین به ایثارگران است مگر قانون شانسی و موقت هم داریم؟ این حرکت مجلس عقلانی نیست تبعیض ها را بردارید تبدیل وضعیت هم باید ادامه پیدا کند تا حقی ضایع نشود فاش نیوز یک مقاله بلند بالا از مشکل تبدیل وضعیت بنویسید به خدا که واجبه
به جز شرکتی و قرار دادی ها طرحی ها هم هستند که در سیستم درمان هر چند سال وارد میشوند هوای این ها را ندارید؟ پس چرا دو سال قبل را تبدیل کردند و حالا برای پرسنل جدید جا کم شده؟ تفرقه راه نیندازید همه باید تبدیل بشوند مجلس اگر انقلابی است حرکتی در شان ایثارگران انجام دهد نه بر ضد ایثارگران .. . . تمام ایثارگران حق تبدیل وضعیت دارند پس برای سالهای آینده به فکر چاره باشید
تبدیل وضعیت باید به شکل یک قانون مصوب و دائم در بیاید --- ایثارگران مخالف تبعیض ظالمانه اند## ادامه ی تبدیل ایثارگران در سالهای ۱۴۰۰ و بعد از آن را خواستاریم ، . مجلس و شورای نگهبان حق ندارند فرقی قائل شوند اگر قانونی هم هست برای همه هست نه منحصر به یک عده و یک سال مشخص ما قبول نداریم و ساکت نمی مانیم
برداشتن مصوب تبدیل وضعیت خیانت بزرگی در حق ایثا رگران است اجازه نمید هیم آ ینده فرزندان ما ن را تباه کنید قانون کشکی به درد ما نمیخورد قانون با ثبات تصویب کنید آقا یان مجلسی نه اینکه فقط به فکر سواستفاده از مصوبات به نفع خود و بچه هاتان باشید حاج آقای نوروزی و امیر آبادی چرا پیگیر نیستن ما انتظار داریم تبدیل وضعیت برای همه ی ایثارگرا عا دلانه اجرا شود نه که هر چند سا ل اجرا شد تمامش کنید این که نشد عدالت انسانیت کجا رفته
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi