شناسه خبر : 108502
شنبه 28 بهمن 1402 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اولین قاطعانه محکومیت صدام با شکایت ایران در عملیات والفجر ۸

فاش نیوز - با شروع عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو مورخ بیستم بهمن ۱۳۶۴ و پیشروی اعجاب‌برانگیز رزمندگان اسلام و عقب‌نشینی مزدوران بعثی، رژیم عراق بار دیگر به سلاح‌های شیمیایی متوسل شد و آن را در سطحی وسیع به کار گرفت.

کد خبر: ۶۵۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۳ - 17February 2024
 

اولین محکومیت قاطعانه صدام با شکایت ایران در عملیات والفجر ۸به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با شروع عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو در بیستم بهمن ۱۳۶۴ و پیشروی اعجاب برانگیز رزمندگان اسلام و عقب‌نشینی مزدوران بعثی، رژیم عراق بار دیگر به سلاح‌های شیمیایی متوسل شد و آن را در سطحی وسیع به کار گرفت.

جمهوری اسلامی ایران با اعلام موضوع به دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست اعزام هیات کارشناسی به منطقه را مطرح کرد، با گسیل شدن هیات کارشناسی به ایران و بازدید از مصدومین حادثه، گزارشی تهیه و از دامنه گسترده کاربرد سلاح‌های شیمیایی به شدت اظهار نگرانی شد و به کارگیری این سلاح‌ها را تایید کردند.

شورای امنیت پس از استماع گزارش هیات کارشناسی اعزامی به منطقه طی بیانیه ۲۱ مارس ۱۹۸۶ برابر با اول فروردین ۱۳۶۵ استفاده گسترده عراق از سلاح‌های شیمیایی با اظهار نگرانی عمیق این عمل را به شدت محکوم کرد.

در بخش‌های دیگر این بیانیه با اشاره به بیانیه‌های قبلی رعایت قوانین مربوط به جنگ خواسته شده و ادامه جنگ محکوم شده است. در این بیانیه برای نخستین بار عراق با ذکر نام به عنوان به کار برنده سلاح‌های شیمیایی مورد خطاب قرار گرفت و نیز رابطه کاربرد سلاح‌های شیمیایی مورد خطاب قرار گرفت و نیز رابطه کاربرد سلاح‌های شیمیایی با کل مساله جنگ ضعیف‌تر و کم رنگ‌تر شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi