شناسه خبر : 108504
شنبه 28 بهمن 1402 , 11:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت ارادت شهید سلیمانی به عارف شهید

فاش نیوز - شهید حسین یوسف‌الهی از جمله رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله (ع) کرمان بود که به واسطه روح ملکوتی و عرفانی که داشت، مورد علاقه و ارادت شهید قاسم سلیمانی بود.

کد خبر: ۶۵۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳ - 17February 2024
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ارتباط حاج قاسم با شهید «حسین یوسف الهی» به دوران دفاع مقدس و در لشکر ۴۱ ثارالله باز می‌گردد. علاقه حاج قاسم به این شهید به خصوصیات و ویژگی‌های او برمی‌گشت، حسین عارفی بود که یک شبه ره صد ساله را طی کرد و در مقامی جایگاه گرفت که عرفا و سالکان راه حق می‎بایست سال‌ها برای رسیدن به مقصود آن را طی کنند. انس و الفت حاج قاسم به او بعد از شهادت نیز ادامه داشت و تا جایی بود که به خصوص شب‌ها با حضور در گلزار شهدا در کنار مزار شهید یوسف الهی زیارت عاشورا می‌خواند و در وصیتنامه‌اش قید کرده بود که او را در کنار شهید یوسف الهی دفن کنند.

روایتی از ارادت شهید سلیمانی به یک عارف شهید+ فیلم

شهید عارف «محمدحسین یوسف الهی» در اسفند ۱۳۳۹ در شهر کرمان به دنیا آمد. پدر حسین فرهنگی و مادر بزرگوارش خانه‌دار بود. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و راهنمایی، در دبیرستان شریعتی در رشته تجربی مشغول تحصیل شد.

در روز‌های انقلاب، محمدحسین حضوری فعال داشت و با شروع جنگ عراق علیه ایران، به عنوان نیروی داوطلب بسیجی به جبهه‌های نبرد شتافت.

وی در واحد اطلاعات و عملیات لشکر ۴۱ ثارالله مشغول فعالیت شد و بعد‌ها به عنوان جانشین واحد انتخاب شد. در طول جنگ، پنج نوبت در مناطق شلمچه، جزایر مجنون، میمک، اروندکنار، قبل از عملیات و حین عملیات والفجر ۸ مجروح شد. سرانجام بعد از عملیات والفجر ۸ به دلیل مصدومیت ناشی از بمباران شیمیایی در بهمن ۱۳۶۴ در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران به لقاء الله پیوست.

سخن ماندگار او که بر سنگ قبرش حک شده، مؤید روح بلند و وارسته اوست، «اجر جهاد، شهادت است و من خیال ندارم از راهی که انتخاب کرده و می‌روم برای خود مظاهر مادی دنیای فانی را تدارک ببینم.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi