شناسه خبر : 108540
دوشنبه 30 بهمن 1402 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون‌شکنی بنیاد چه بود؟

فاش نیوز - پیامبر اسلام ص:۰مَنْ اَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مَنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادى یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛۰.

هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همّت نورزد، از آنان نیست و هر کس فریاد کمک خواهى کسى را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست.

خدمت آقای دکتر ابوطالبی، رئیس انجمن جانبازان نخاعی کشور؛ با سلام و تحیات الهی، به نمایندگی از تمامی جانبازان محروم از واردات خودرو مطالبی را خدمت شما سرور گرامی عرض می‌کنم، در اسفندماه سال 1401 بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور طی یک عملیات فریب و با استفاده از شرایط اجبار و اضطرار جانبازان 70 درصد کشور، اعم از قطع‌نخاع و قطع‌عضو شروع به فرستادن پیامکی برای خرید خودروی پژو 207 نمود.

از آنجا که همه‌ی جانبازان نیاز به خودرو داشتند، لذا برخی از جانبازان که سال‌ها فاقد خودرو بودند و بشدت مشکل ایاب و ذهاب داشتند، با قرض و وام و ... اقدام به تهیه این خودرو بصورت نقدی مانند دیگر افراد عادی جامعه بدون هیچ تسهیلاتی نمودند.

بنیاد شهید بعد از این عملیات فریب با بی‌مسئولیتی و بی‌رحمی 2 گروه از جانبازان را از امتیاز واردات محروم کرد. قانون‌شکنی بنیاد چه بود؟ قانون‌شکنی برای گروه اول:

1- طبق ماده ۴۵ قرار بود خودرو اتوماتیک مناسب تحویل جانبازان ۷۰ درصد شود. آیا خودرو پژو ۲۰۷ بدون صندوق مناسب جانبازان بود؟

۲- براساس ماده۶ آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور کدام تسهیلات در اختیار جانباز ۷۰ درصد قرار گرفت. مگر نه آنکه مثل اشخاص عادی، مبلغ خودرو را نقدی دریافت کردند. یعنی بنیاد شرایط ماده ۴۵ را نقض و برخلاف آن عمل کرد.

۳- آیا وقتی در روزهای پایانی سال گذشته پیامک خودرو ارسال شد، اصولا آیین‌نامه واردات خودرو تنظیم و به اطلاع جانبازان رسیده بود تا آنان بتوانند تصمیم مقتضی را اخذ کنند؟

۴- با لغو ماده ۲۰ در واردات خودرو خارجی یعنی آن دسته از جانبازان می‌توانند با فروش امتیاز خودرو خارجی هم‌‌طراز ۲۰۷ را خریداری نموده و باقی سود دریافتی را اخذ نمایند. آیا یک نفر حقوق‌دان در بنیاد نبود که مبنای نادرست این تصمیم‌گیری را به مسئولین بنیاد تذکر دهد؟

۵- این چه نوع تصمیم‌گیری و عدالتی است که براساس آن معافیت ۳۵ هزار یورویی برای عده‌ای منظور شود و جانبازان هم‌طراز آنان محروم گردند؟

قانون‌شکنی دوم؛ عده‌ای از جانبازان طبق قانون که بر اساس بند دوم ماده 17 تصویب‌نامه، مشمولینی که ظرف(10) سال گذشته از هیچ‌گونه تسهیلات، اعم از واردات و خرید خودرو استفاده نکرده‌اند، در اولویت بهره‌مندی از طرح ابلاغی معرفی شده‌اند. متاسفانه بعضی‌ها 10 و عده‌ای 11 سال از دریافت خودرویشان گذشته و اما از واردات محروم شده‌اند.

لذا ما جانبازان محروم از واردات خودرو از شما برادر گرامی و جانباز معزز که در طول مسئولیتتان در این سال‌ها تلاش بی‌وقفه‌ای در رابطه با معوقات و سنوات و بهداشت و درمان و واردات خودرو داشته‌اید انتظار داریم الان که روند اداری واردات برای دیگر عزیزان رو به اتمام است، به ما محرومین کمک نموده و وظیفه شرعی و قانونی خود را به عنوان نماینده و فریاد و صدای ما جانبازان که مورد ظلم بنیاد شهید قرار گرفته‌ایم انجام بدهید و با پیگیری از بنیاد و دیگر دستگاه‌های مربوطه حق از دست رفته ما را از آنها طلب نمایید؛ چون تنها و آخرین امتیاز خوبی که شاید 90 درصد مشکلات مالی جانبازان را حل می کند همین امتیاز است.

چون فرصتی از عمرمان باقی نمانده است، اگر در پیگیری حقوق از دست رفته ما خدای ناکرده سهل‌انگاری کنید، بدانید گناه حق‌الناس بر گردن شما و دیگر مسئولان خواهد بود و هیچ یک از ما محرومین از این امر، دست اندرکارانی که باعث ضایع شدن حق ما شدند را نخواهیم بخشید و در روز جزا و پیشگاه عدل الهی که خیلی نزدیک است از شما شکایت خواهیم نمود.

پیامبر اسلام(ص) خداى عزوجل مى فرماید: به عزّت و جلالم سوگند که از ظالم در دنیا و آخرت انتقام مى‌گیرم و از کسى هم که مظلومى را ببیند و بتواند یاریش کند و نکند بى‌گمان انتقام مى‌گیرم. [کنزالاعمال، ج۳، ص ۵۰۵، ح ۷۶۴۱]

با تشکر از شما و دیگر اعضای زحمتکش انجمن جانبازان نخاعی کشور.


|| حسن اکبری(جانباز قطع نخاعی گردنی و نماینده جانبازان محروم از واردات خودرو)

اینستاگرام
سلام .برادر من هر ایثارگری که از عدم اجرای قوانین مربوط به ایثارگران متضرر شده و شکایتی داشته باشد باید از مجرای قانونی یعنی طرح شکایت از بنیاد در کمیسیون ماده ۱۶ بنیاد اقدام نماید.حکم صادره از کمیسیون از اعتبار قانونی همانند حکم دیوان عدالت اداری برخودار است . از دست ایثارگران کاری ساخته نیست .محرومین از خودرو باید از راه قانونی و اثبات‌ موضوع در مرجع قانونی نسبت به احقاق حق خود اقدام نمایند
سلام جناب آقای زارعیان جانبازان حتماً بایستی روی ویلچر یا عصا زنان ازاین اداره به اون اداره رفته تاظلمی که برحقشان شده رابازپس بگیرندپس انجمن جانبازان نخاعی وانجمن جانبازان راست قامتان کارش ومسئولیتش چی هست، لطفاً شماعزیز برای مانسخه نپچید ازطرفی پرفاضح هست که درحق جانبازانی که درمورخ01/12/27ازطرف ایران خودرو پیامکی اومدمبنی بر اینکه 72ساعت فرصت دارین تا مبلغی حدوداً 340میلیون تومان دروجه ایران خودرو واریز کننددراینجا بنیاد شهید و امور ایثارگران چکاره حسنه باتوجه به اینکه به دیگر هموطنان عزیز مان نیزازایندست پیامک ها اومده تکمیل وجه کرده وپس از90روز خودروی انتخابی خودرا دریافت کنندحال آنکه برای جانبازان خودروی تحمیلی همراه با ضرب العجل تعریف کرده که همانا خودروی207اتومات اونم بدترین نوع رنگ یعنی سفید و قرمز که همونم 180روزه تحویل دادندخب بازم تأکید داریم این وسط چکاربرای جانبازان کرده، حال پرتغال فروش را پیدا کنیدحال باتوجه به مختصر توضیحاتی که ارائه دادیم ازهمه کسانیکه کاری ازدستشان برای دادن حقمان میخواهیم که قدمی بردارندکه اگربرندارندحال به روزرستاخیز روزحساب وکتاب کاری نداریم ولی به این باندیشیدکه تاریخ درباره اتان چه خواهدنوشت وآیندگان چگونه قضاوتتان خواهند کرد، امیدواریم کلاه خودراقاضی کنید، باتشكر جمعی از جانبازان 70 درصد
مطابق تصویب نامه دولت بیمه عمرجانبازان مابین سال86الی1392تنفیذشده یعنی جانبازان فوق بیمه عمرشاملشان می شود
بنده پدرجانبازم سال86فوت کردندکه طبق این تصویبنامه دولت بیمه عمربه ان تعلق می گیرد اما بنیادقبول نمی کند
حتی مادرجانبازم که درسال 1390به بهانه مشمول مرورزمان شدن تعلق نمی گیرد حتی 3موردکمک هزینه کفن ودفن ومراسم فوت جانبازان فوق و+برادرجانبازم راپرداخت نکردندواخرین درخواستم مربوط به دوماه پیش مبنی بررسیدگی مبنی برپرداخت کفن ودفن پدرومادروبرادرجانبازم توسط بنیادمسجدسلیمان ردشدوبیمه عمرپدرومادرم طبق تصویبنامه دولت قابل پرداخت بوده پرداخت نمی کندحتی جزودیون هم قرارندادند
ازتحویل خودروجانبازان جسمی وحرکتی خبری نیست سهمیه بنزین اعتباری جانبازان قطع شده، شارژکارت حکمت توسط بنیاداعلام می شودولی اتکا فقط هما ن شارژ10میلیون اولیه قبول دارد
ازسهمیه های مسکن مهرجانبازان وبه شرط تملیک وخانه های سازمانی که بایدبه جانبازان واکذارشودخبری نیست
مواردثبت مواردکذب بلاعوض درخلاصه پرونده درج شده که با صورت حساب بانکی که به بنیادتحویل دادیم هنوزحل وفصل نشده،
بدینوسیله ازازریاست کل بنیادخوزستان جناب نورانی وریاست بنیادمسجدسلیمان جناب عسکری
به جهت کمک بلاعوض 1/5میلیونی وارایه1- کمک خدمات مناسب سازی و2-وکمک خدمات نگهداری وکمک به تعمیرات مسکن و3-قول مساعدمبنی برتعمیرات اساسی مسکن وتهسیلات مبلغ بالا بانکی و4-تهسیلات بانکی 4%بانک دی
بسیارتشکر وسپاسگذاری می نمایم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi