شناسه خبر : 108982
دوشنبه 21 اسفند 1402 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وعده‌مان سر پل صراط!

فاش نیوز - وقتی قانون‌‌گذاران کشور خودشان درد، و آن هم درد ایثارگری را ندارند، قطعا از میزان رنج ایثارگران هم اطلاع چندانی ندارند تا قوانین متناسب با درد و رنج ایثارگر را تصویب کنند.

مطلبی از یک ایثارگر "تحت عنوان در گروه توپ‌خانه 44 چه می‌گذرد" در فاش‌نیوز منتشر شده بود را خواندم. مطلب این رزمنده ایثارگر دردی است از هزاران درد که ایثارگران به صور مختلف با آن مواجه هستند و به قول معروف امدادگری هم نیست به داد ایثارگران دردمند برسد.
بنده خودم ایثارگرم و جبهه‌دیده و ترکش‌خورده و موج گرفته هستم و می‌خواهم عرض کنم که ریشه این مشکلات که رزمنده ایثارگر به آن اشاره کرده فراوان است؛ ولی به چند نکته قابل توجه اشاره می‌کنم.


از قدیم گفته‌اند: قدر(اندازه) درد را دردمند می‌داند. خوب وقتی قانون‌گذاران مملکت، خودشان درد و آن هم درد ایثارگری ندارند، قطعا از میزان رنج ایثارگران هم اطلاع چندانی ندارند و به قولی آن را لمس نکرده‌اند تا قوانین متناسب با درد و رنج ایثارگر را تصویب کنند.
آیا کسی که موج گرفته است مسئولان و دست‌اندر کاران امر می‌توانند با دستگاهی طول و شدت موج را بعد از سال‌ها روی او بسنجند‌!؟ چرا که اثر موج در روح‌ و روان فرد چنان مخفی رسوخ کرده است که فقط در شرایط بسیار حاد می‌شود گوشه‌ای از آن را لمس کرد.

در این مورد یک مثال می‌زنم؛ حقیر در طول سال‌های دوران دفاع‌مقدس مثل سایر رزمندگان بارها و بارها در معرض موج انواع انفجارها قرار گرفتم؛ بگذریم که هنوز هم صداهایی در درون مغز دارم و ماهی چند خواب وحشتناک می‌بینم.

تا اینکه یکبار خمپاره کنارم منفجر شد و حسابی مجروح شدم و مدت‌ها در بیمارستان بستری شدم. در صورت سانحه علاوه بر صدمات عمده سوختگی، شکستگی و... موج انفجار و مشکلات شنوایی هم ذکر شده و مستند شده است. اما با این توصیف که حالا که سنی از ما گذشته است و شنوایی نسبت به آن ایام افت بیشتری دارد و البته مشکلات بدنی و روحی بیشتر شده است درد خود را نمی‌توانیم اثبات کنیم.
با این اوصاف به کمیسیون پزشکی، آن هم با خواهش و تمنا و سفارش رفتیم و پزشکان کمیسیون بدوی ارتقاء درصد مرا تایید کردند اما در کمیسیون عالی پس از 10ماه انتظار اعلام کردند، افت شنوایی می‌تواند ناشی از افزایش سن باشد!

ولی این حضرات متخصص نگفتند یا به اینها گفته شده که نگویند آیا صدمه ناشی از موج انفجار که مستند در پرونده جانبازی هست، تاثیری در این افت داشته است یا نه؟

سخن آخر اینکه مسئولان محترم، ما که به آخر عمر نزدیکیم؛ ولی اگر به پل صراط اعتقاد دارید ما هرگز شما را نخواهیم بخشید و وعده‌مان سر پل صراط است.

|| جانباز 45 درصد

اینستاگرام
سلام
ای کاش فاش نیوزفقط منتشرکننده پیامهانبودحداقل پیگیرمشکلات ایثارگران هم بود
ماکه دستمان به جایی بندنیست تااحقاق حق کنیم یقیناخیلی ازایثارگران عزیزازدنیارفتندونتوانستندبه خواسته های خودشان برسند
سلام .این اقایان پل صراط را نمی شناسند و قبول هم ندارن خدا از ظلم این اقایان نمی گذرد و ما هم نخواهیم گذشت
سلام... این اقا راست گفته عکسر مسولان یا نمایندها درد جانباز نمدانند ان جانباز ی که الان چندین سال است که ترکش توی ستونه فقراتش داره دردمکشه وبعد پیش زنه بچه شرمنده
نشده بفمن من جانباز جنگ هستم سال ۶۵ازناحیه
کتف وستونه فقرات زخمی شدم نمی دونم توی
این ۴۰سال.یک بار کومسیون رفتم.هر موقه می رفتم
به بنیاد به من جواب می.داد به تو چیزی نمرسه.
من هم بر مکشدم. خدا ازش نگزره.الان پروندی
من احراز شده یک نیم سال نوبت هستم که به ما
حقوق بدهند اول می گفتن دهک تو (۵)الان شده
(۱)پس چرااااااااا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi