شناسه خبر : 109147
دوشنبه 21 اسفند 1402 , 10:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس استان گیلان

فاش نیوز - سرهنگ پاسدار «حبیبی» با اشاره به رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس استان گیلان گفت: تبیین دستاوردها، معارف و مصادیق دفاع مقدس با زبان رسانه و هنر بسیار اثرگذار است.

 

 رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس استان گیلاندفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در گیلان امروز در آئین رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس و فراخوان پوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای و فعالان فضای مجازی در سالن جلسات صداوسیما مرکز گیلان با اشاره به خلق حماسه ملی در انتخابات ۱۱ اسفندماه، از رسانه ملی به خاطر ابتکار عمل در معرفی کاندیدا‌ها و برگزاری مناظرات تلویزیونی به صورت استانی و شهرستانی قدردانی کرد و اظهار داشت: تولیدات رسانه ملی به مردم در انتخاب افراد اصلح کمک کرد.

وی در ادامه به وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دوران دفاع مقدس یکی از مقاطع مهم و اثرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی است، زیرا ملت ما در دوران دفاع مقدس عزت پیدا کردند و انقلاب ما به اقتدار رسید و نظام ما تثبیت شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به رضایتمندی رهبر انقلاب در پیشرفت‌های حاصل شده در بخش‌های علمی و فناوری و دفاعی و پزشکی و...، عنوان کرد: رهبر انقلاب در دیدار با پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، ضمن قدردانی از کار‌های انجام شده، از متولیان امر خواستند که پرداختن به همه ابعاد دفاع مقدس را در دستور کار قرار دهند، زیرا دفاع مقدس هنوز جای کار دارد.

حبیبی با بیان اینکه دستاورد‌های دوران دفاع مقدس آنگونه که باید گفته نشده است، خاطرنشان کرد: اگرچه جنگ واژه نفرت برانگیزی است، اما تولیدات هنری و سینمایی ما در حوزه دفاع مقدس جزو پرمخاطب‌ترین آثار است.

وی سیره شهدا و خانواده‌های آنان را الگوی سبک زندگی ایرانی-اسلامی دانست و گفت: امروز ابزار هنر می‌تواند موجب مانایی فرهنگ دفاع مقدس شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه تا سال ۹۶ فقط ۷۰۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس کشور داشتیم، عنوان کرد: اکنون بیش از ۹ هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۵۰ عنوان آن در گیلان به چاپ رسیده است. تالیف کتب با محوریت شعر و رمان و تاریخ شفاهی و خاطرات نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به چاپ کتب ترجمه‌ای دفاع مقدس به دو زبان انگلیسی و عربی، ادامه داد: تولیدات هنری گیلان با محوریت دفاع مقدس به دلیل کیفیت بالا در سطح کشور زبانزد است.

حبیبی از برگزاری جشنواره‌های سراسری فضای مجازی و فانوس خبر داد و اضافه کرد: سه اثر از پنج اثر معرفی شده برای انتخاب کتاب سال دفاع مقدس، از تولیدات گیلان است.

وی با اشاره به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: امروز دشمنان به حوزه زنان هجمه فرهنگی وارد کرده اند؛ این در حالی است که انقلاب اسلامی به زنان هویت داد و عرصه را برای نقش آفرینی اجتماعی این قشر مهم از جامعه آماده کرد لذا باید به تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس بپردازیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه دایره المعارف دفاع مقدس با برش‌های استانی در قالب دانشنامه در حال تدوین است، گفت: دانشنامه دفاع مقدس گیلان در پنج جلد تا سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود. این دانشنامه در قالب سه کارگروه فرهنگی و اجتماعی، شهدا و اشخاص و جغرافیای دفاع مقدس نقش گیلانی‌ها در دوران دفاع مقدس را بازگو می‌کند، زیرا ۲۰ درصد جمعیت فعال گیلان در آن دوران، در جبهه‌ها حضور داشتند.

تقی ربانی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت سرعت انتقال و انتشار اخبار در جذب مخاطب، عنوان کرد: امروزه مردم فرصت مطالعه کتب به صورت نوشته را ندارند و لذا کتاب‌های صوتی می‌تواند بسیار پر مخاطب باشد.

وی یکی از راه‌های جذب مخاطب حوزه کتاب دفاع مقدس را تولید کتب صوتی دانست و اضافه کرد: صدا و سیمای مرکز گیلان هم در بخش صوتی و هم کار‌های نمایشی بسیار قوی بوده و تولیدات فاخری دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر استفاده از ابزار هنر برای مانا کردن فرهنگ دفاع مقدس، گفت: در آستانه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان هستیم و لذا بسیاری از تولیدات هنری استان با محوریت فرهنگ دفاع مقدس را رونمایی خواهیم کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi