شناسه خبر : 109191
چهارشنبه 23 اسفند 1402 , 08:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد شهید: تسهیلات مسکن، بعد از نوروز به ایثارگران پرداخت می‌شود

فاش نیوز - مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید از آغاز فرآیند ارائه تسهیلات مسکن به ایثارگران خبر داد و گفت: امیدواریم بعد از نوروز، مبلغ این وام به دست ایثارگران برسد.

میثم اروز، مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز فرآیند تسهیلات مسکن ایثارگران خبر داد. او توضیح داد: بانک مرکزی ارائه تسهیلات مسکن ایثارگران را منوط به تضمین‌نامه بنیاد شهید کرده بود که ۲۱ بهمن‌ماه صادر شد. به همین دلیل ما از بانک‌ مرکزی خواستیم به بانک‌های عامل دستور دهد هم فرآیند تسریع شود هم تشکیل پرونده آغاز شود. بانک مرکزی هم به دلیل طولانی شدن فرآیند تسهیلات مسکن، درخواست ما را پذیرفت و به بانک‌های عامل نامه زد که با ما همکاری کنند. اروز بانک‌های عامل را مسکن، تجارت، صادرات، ملی، سپه و ملت برشمرد و گفت: تا الان بانک ملت به خوبی با ما همکاری کرده و سپه هم جزو بانک‌های پیشرو بوده است. بانک رفاه هم به استان‌ها ابلاغیه صادر کرده. با این حال بانک ملی هنوز فرآیند را آغاز نکرده است. مدیرکل دفتر مسکن روند دریافت تسهیلات توسط ایثارگران را این طور توضیح داد: ایثارگرانی که درخواست وام دارند به سامانه «ایثار من» رفته و درخواستشان را ثبت کنند. سپس به بنیاد شهید منطقه خودشان مراجعه کنند تا معرفی‌نامه آن‌ها به بانک عامل صادر شود. او با تأکید بر اینکه فرآیند ارائه تسهیلات آغاز شده، خبر داد: حتی در برخی استان‌ها مثل قم، معرفی‌نامه ایثارگران هم به بانک صادر شده. اروز از معتبر بودن پرونده تسهیلاتی ایثارگران در بانک‌ها تا خردادماه سال آینده خبر داد و تأکید کرد: با این حال معمولاً بانک‌ها تا مرداد یا شهریور هم پرونده‌ها را معتبر دانسته و کار را ادامه می‌دهند.

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید با بیان اینکه بعضی از ایثارگران روی حساب این وام خانه پیش‌خرید کرده‌اند، گفت: نگران نباشید و با خاطر جمع پیش بروید. ان‌شاءالله حتی بعد از عید مبلغ این وام به دستتان برسد. طبق مصوبه هیأت وزیران تسهیلات مسکن برای شهرهای با بیش از یک میلیون نفر جمعیت ۶۰۰ میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها ۵۰۰ میلیون تومان، برای شهرستان‌ها ۴۰۰ میلیون تومان و برای روستاها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این وام‌ها اقساط ۲۰ ساله و با کارمز ۴ درصد به جانبازان ۲۵ درصد به بالا، آزداگان، همسران و فرزندان شهدا تعلق می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
بسمه تعالی
با سلام
سوالی دارم که مسئول مربوط دربنیادمحل پرونده جواب واضحی نداد.
لطفا بفرمایید برای دریافت وام شرط سنی مانندحداکثر تا 60 سالگی جانباز از طرف بانک وجود دارد یا خیر
با تشکر
سلام برادر مهرداد عزیز
در قانون، چنین شرطی وجود ندارد.
در آیین نامه بنیاد هم، چنین شرطی ندارد.
به سایت ایثار من مراجعه کنید، شرایط، قید شده است.
اگر منظورتان سن بنا است!!!
خیر،،، چنین شرطی هم ندارد.
سن بنا در وام مسکن ایثارگران وجود ندارد.
حتی می‌توانید که خانه کلنگی بخرید.
موفق باشید.
باسلام
باتشکر از پاسختان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi