شناسه خبر : 109219
چهارشنبه 23 اسفند 1402 , 13:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جایزه اسکار سال ۲۰۲۴ میلادی ، در دست مقاومت مردم غزه در فلسطین

فاش نیوز - نود و ششمین دوره جایزه اسکار، بالاترین رویداد جهانی سینما، که درشب 11 مارس برابر با بامداد ۲1 اسفند، در شهر لس‌آنجلس ایالت کالفرنیا  برگزار شد، اما بر خلاف انتظار مدیران هالیوود تقریبا" تمامی هنرمندان، به تجلیل از مقاومت مردم فلسطین و محکوم کردن حملات وحشیانه اسرائیل به غزه پرداختند.

الجزیره نوشت: «جاناتان گلیزر» در سخنرانی خود در مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۴ به جنگ اسرائیل علیه غزه پرداخت. او که خود یک فیلمساز مشهوریهودی است، در طول سخنرانی خود گفت: در حال حاضر، ما به عنوان مردمانی که یهودی بودن‌ مان و هولوکاست ما توسط قدرت اشغالگری که باعث بروز درگیری برای بسیاری از مردم بی گناه شده بود و به گروگان گرفته شده بودیم، این موضوع (کشتار مردم غزه) را رد می‌کنیم.

او در حالی که تماشاگران در سالن تشویقش می کردند اضافه کرد: چه قربانیان ۷ اکتبر در اسرائیل و چه حمله مداوم به غزه، همه قربانیان «غیرانسان‌سازی» هستند، پس ما برای چه باید مقاومت کنیم؟

 ستاره‌های هالیوود با نشان (سنجاق قرمز) نماد «آتش بس غزه» در نود و ششمین مراسم جایزه اسکار حاضر شدند.
براساس گزارش نشریه انگلیسی گاردین، افراد مشهوری همچون بیلی آیلیش، آوا دوورنی، مارک رافلو، رامی یوسف و افراد بیشمار دیگری با به سینه زدن نماد (سنجاق قرمز) «آتش بس برای غزه» در مراسم فرش قرمز اسکار حضور پیدا کردند.
یوسف در مصاحبه‌ای گفت: ما خواستار آتش بس دائمی و فوری در غزه هستیم. ما همچنین خواستار امنیت، عدالت و صلح برای فلسطینی‌ها هستیم. تنها خواست ما از این اقدام این است که بگوییم « از کشتار کودکان دست بکشید»، اقدامات بسیاری باید اتخاذ شوند و تنها راه برای گفتمان، زمانی است که بمباران‌های اسرائیل متوقف شوند.
در نامه ای دیگر بسیاری از هنرمندان، همچون مارک رافلو، کریستین استوآورت، جنیفر لوپز، آوا دوورنی، بیلی آیشلی، رامی یوسف، یووجین لی یانگ و افراد متعدد دیگری به جو بایدن نوشتند: ورای درد و غم ما برای عزیزان همگان در سراسر دنیا، ما با اراده‌ای استوار از انسانیت مشترکمان دفاع خواهیم کرد. ما در کنار آزادی، عدالت، شرافت و صلح برای همه مردم دنیا و توقف فوری کشتار و قتل عام غزه ایستاده‌ایم.
اما پیش از شروع مراسم فرش قرمز، معترضان حامی فلسطین با بستن خیابان‌های نزدیک محل برگزاری مراسم، خواستار آتش بس و آزادی فلسطین شدند.
نیویورک تایمز نیز در گزارشی نوشت: صدها معترض حامی فلسطین با اعتراضات خود مانع حضور به موقع ستارگان در مراسم فرش قرمز شدند.

نزدیک به ۴۰۰ هنرمند نامه‌ای سرگشاده در حمایت از گروه طرفدار برقراری آتش‌بس را امضاء کرده‌اند.

در واقع اسکار امسال نشان داده که دیگر حتی هالیوود، مرکز انتشار افکار صهیونیست‌ها  دیگر از دست آنان خارج و دیگر حتی هنرمندان هالیوودی با دریافت دستمزدهای چند میلیونی دیگر حاضر نیستند زیر بلیط این کمپانی‌های فراملیتی قرار بگیرند و افکار خود را آزادانه بیان می‌دارند. هالیوود به عنوان حیات خلوت  آنان بزرگترین پایگاه فکری، هنری صهیونیست‌ها بوده، که با سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در سال، افکار نژادپرستانه خود را در قالب فیلمهای پر زرق و برق تبلیغ می کرد، اما این دوره نشان داده این پایگاه فکری، دیگر هیچ مقاومتی در برابر آزاد اندیشان ندارد و پایه‌های پوسیده آن در حال اضمحلال و فروپاشی می ‌باشد و اسکار اصلی قهرمانی، در دستان مقاومت مشروع مردم فلسطین و غزه می باشد. درود به مردم و مقاومت فلسطین که با دست خالی خود را ثابت نمود و شرم بر کشور جعلی اسرائیل، که با پشتیبانی همه جانبه دنیای غرب بر کوس رسوایی، به نام شکست ناپذیری خود بیهوده می کوبد.

|| مرتضی قنبری وفا - 22 اسفند 1402

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi