شناسه خبر : 109327
دوشنبه 28 اسفند 1402 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عصبانیت صهیونیست‌ها از افول توان آمریکا در مقابل ایران

فاش نیوز - با گذشت دو سال از آغاز جنگ اوکراین و همچنین درگیری در نوار غزه، آمریکایی‌ها احساس می‌کنند از فشار به ایران غافل شده‌اند و نمی‌توانند همزمان در چند جبهه فعالیت کنند. این مسئله نگرانی صهیونیست‌ها را نیز برانگیخته است.
آمریکایی‌ها دیگر مانند قبل نمی‌توانند همزمان در چند جبهه فعالیت مؤثر داشته باشند. حضور کشورهای غربی در جنگ اوکراین و به دنبال آن، حمایت از اسرائیل در جنگ غزه باعث شد، آمریکا و متحدینش تا حد زیادی از پرداختن به برنامه هسته‌ای ایران فاصله بگیرند.
در همین خصوص چند روزی است مراکز فکری و نخبگان غربی و صهیونیستی در اقدامی مشترک، در تلاش برای فضاسازی جهت افزایش فشار روی ایران، به بهانه برنامه هسته‌ای کشورمان هستند.
عدم وجود برنامه مشخص دولت بایدن در قبال ایران و همچنین اقدامات غیرمنتظره ترامپ در صورت پیروزی احتمالی او در انتخابات، باعث شده است مؤسسات غربی و صهیونیستی به تکاپو افتاده تا اقدامات به باور خودشان نسنجیده رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، باعث کاهش یا از دست رفتن اهرم فشار غرب علیه ایران نشود.
سرهنگ «اران لرمن»، نایب‌رئیس مؤسسه «اورشلیم برای استراتژی و امنیت» در گزارشی می‌نویسد: ایران ذخایر اورانیوم خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است. در چنین شرایطی اسرائیل، جامعه اطلاعاتی، تشکیلات دفاعی و سیاست خارجی کشورها، موظفند زنگ خطر را به صدا درآورده و دوباره به چالش‌های ناشی از برنامه هسته‌ای ایران توجه کنند. البته اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل متحد برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران همراهی نکنند، تل‌آویو می‌تواند از نگرانی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه، در راستای اقدامات ضدایرانی خود استفاده کند و تغییر نگرش ایالات متحده و اروپا نسبت به تهران را افزایش دهد. در حال حاضر نشانه‌های قابل توجه از چنین تغییری، در بیانیه ماه مارس و نوامبر سال ۲۰۲۳ کشورهای اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه مشاهده می‌شود.
در ادامه این گزارش آمده است: حمایت ایران از روسیه، باعث تشدید تنش‌ها در اوکراین شد؛ اما دولت بایدن به تلاش‌های خود برای رسیدن به یک برنامه جامع اقدام مشترک جدید ادامه داد. ایالات متحده با آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران، در ازای آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در تهران موافقت کرد. این موضع آشتی‌جویانه ممکن است دیگر قابل دفاع نباشد؛ تنش‌ها در حال افزایش است. حملات علیه نیروهای آمریکا در عراق و سوریه با واکنش نظامی این کشور، علیه اهداف سپاه پاسداران و شبه نظامیان مرتبط با آن مواجه شد. ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در ۴ دسامبر، حملات ارتش یمن به کشتیرانی بین‌المللی را به طور مستقیم به ایران نسبت داد و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا، در چندین عملیات برای مقابله با این حملات شرکت کردند.
در ادامه این ادعا آمده است: علاوه‌بر این تنش‌ها، هشدار اسرائیل مبنی بر خطر برنامه هسته‌ای ایران هم افزایش یافت. این یک تهدید است که باید با ترکیبی از تحریم‌های تهاجمی و تهدیدهای نظامی معتبر با آن برخورد کرد.
این کارشناس صهیونیست در انتهای گزارش خود می‌نویسد: اسرائیل باید در ایجاد مشروعیت لازم برای اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران، از طریق ارتباط با سایر کشورهای ذی‌نفع فعالیت کند. اما در صورت عدم همراهی کشورها، باید این کار را به تنهائی انجام دهد.
در حالی صهیونیست‌ها مدعی نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران هستند که در چند ماه گذشته بارها مردم غزه را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرده‌اند. در چنین شرایطی که رژیم صهیونیستی با بحران مشروعیت روبه‌روست تلاش دارد تا با طرح ادعاهای ضدایرانی، اذهان جهانی را منحرف کند. هر چند از پیش مشخص است که این سناریو محکوم به شکست است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi