شناسه خبر : 109401
دوشنبه 06 فروردين 1403 , 17:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تعاون و اقتصاد جمهوری اسلامی

فاش نیوز - سلام و عرض تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات مخلصان درگاه الهی؛ می‌دانیم که وظیفه پیامبران ابلاغ اوامر الهی است؛ لیکن وظیفه اجرای اوامر الهی با امام جامعه است. لذا نمی توان گفت پیامبر اوامر الهی را ابلاغ کرد و خداوند کفیل اوامر است؛ بلکه امام جامعه کفیل جامعه است.

نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب با مشارکت مردمی در اقتصاد آغاز شد که آشکارترین نمونه مشارکت مردم در قرآن کریم همانا تعاون است که در جمهوری اسلامی با قانون تعاون و اقتصاد جمهوری اسلامی شناخته می شود.

چرا تعاونی ها در جمهوری اسلامی ایران موفق نبودند؟ چرا بانک‌ها با سرعت نور ثروتمند و بنگاهدار شدند؟ در بانک‌ها کلیه معاملات مردم دارای شکل حقوقی هستند لیکن قانون تجارت بر بانک‌ها و شرکت‌ها و شهرداری‌‌ها و غیره حاکم است یعنی نحوه مدیریت بانک‌ها در تمام دنیا یکسان است و ربطی به جمهوری اسلامی یا حکومت کافر ندارد. بنابراین هیات مدیره، فارغ از قوانین مجلس یا کشوری، هر طور بخواهد عمل می کند. فقط در جمهوری اسلامی یک کلاه شرعی کم دارد که بعضی علمای خودفروخته تولید کردند.

از سوی دیگر در قانون تعاون و اقتصاد جمهوری اسلامی برای مشارکت مردم ماده 15 وجود دارد؛ یعنی سپرده مردم یا میزان مشارکت مردم را محاسبه و سود متعلقه را به سپرده یا مشارکت مردم اضافه می کند؛ لیکن اکثریت تعاونی ها و بالاخص تعاونی‌های مسکن مهر که مردم مجبور بودند عضو شوند، ماده 15 قانون تعاون و اقتصاد جمهوری اسلامی که مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و جزو اسناد و قوانین بالادستی محسوب می‌گردد در اساسنامه تعاونی ها بطور کلی حذف شده است.

لذا هنگامی که مشارکت و سپرده‌گذاری مردم بدون هرگونه سود و آورده باشد، که در واقع شرکت تعاونی سود مردم را نوش جان کرده است، چرا مردم برای مشارکت به تعاونی‌ها مراجعه کنند؟ بنابراین طبق فرمان رهبر معظم انقلاب که در شعار و نام‌گذاری امسال تبلور پیدا کرده، از سال‌ها قبل تعاون و مشارکت مردمی در نظام اسلامی که براساس آیات قرآن کریم شکل گرفته با بدترین وضعیت به زمین گرم خورد تا دشمنان اسلام و مسلمین فریادهای ناکارآمدی نظام اسلامی را در جهان جار بزنند.

موجب کمال تاسف است که در جمهوری اسلامی بسیاری از عالمان دین نظارت و حضور دارند اما انگار متوجه نیستند با رها کردن حکومت به قانون تجارت و مدیریت توسط افرادی که فقط به منافع شخصی فکر می کنند، باعث شدند در این یک فقره اکثریت مردم ناراضی شوند و از اسلام فقط پوست نازکی بماند که هر لحظه امکان دارد پاره شود.

مولانا در مثنوی معنوی می‌گوید:

ما ز قرآن مغز را برداشتیم

پوست را بهر خران بگذاشتیم!

|| محسن ناطق

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi