شناسه خبر : 30772
سه شنبه 23 دي 1393 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کسب درجه عالی دکترای جانباز 70%

جانباز احمد مرودشتی، توانست پایان‌نامه خود در را با کسب درجه عالی ارائه کرده و با تأیید اساتید داور در رشته دکترای علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شود.
کسب درجه عالی برای پایان‌نامه دکتری جانباز 70 درصد با موضوع ولایت‌فقیه
 

به گزارش «ایثار» دوشنبه 22 دی ماه جلسه دفاعیه پایان‌نامه دکترای جانباز نابینای 70 درصدی احمد مرودشتی در رشته علوم سیاسی و با موضوع «بررسی مبانی فقهی اصل ولایت‌فقیه در قانون اساسی» برگزار شد و وی توانست با کسب نمره عالی به درجه دکترای علوم سیاسی نائل شود.

در این نشست که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور اساتید داور، راهنما و مشاور برگزار شد، پس از خطابه اساتید و دفاعیه احمد مرودشتی جانباز نابینای 70 درصدی، اساتید به‌اتفاق آراء با اعلام نمره 19 این جانباز معزز را شایسته عنوان دکترای علوم سیاسی اعلام کردند.

احمد مرودشتی در حاشیه این نشست به پایگاه خبری «ایثار» در رابطه با موضوع پایان‌نامه خود (بررسی مبانی فقهی اصل ولایت‌فقیه در قانون اساسی) و ضرورت نقش این اصل اساسی در نظام گفت: استکبار جهانی همواره تلاش کرده است با استفاده از ثروت و قدرت خود و توسعه جهل در جهان، الگویی دوقطبی را در دنیا پیاده کند اما امام راحل (ره) با تعریف بعد معنوی زندگی در مقابل ابعاد مادی آن، در مقابل رویکرد استکبار جهانی ایستاد.

وی ادامه داد: بعد از رنسانس، دین در حکومت‌های مختلف غرب و شرق دفن شده بود اما امام خمینی (ره) نظریه حاکمیت دینی را با طرح ولایت‌فقیه در جمهوری اسلامی و تسری آن در قانون اساسی و سایر مناسبات اجتماعی این اصل را ثابت کرد و به رخ جهانیان کشید.

این جانباز 70 درصد ضمن بیان این مطلب که انقلاب ما با تکیه بر این اصل پیروز شده و برقرار خواهد ماند، افزود: دشمنان ما از ابتدای انقلاب اسلامی و در دوره‌های مختلف با حربه‌هایی نظیر جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی سعی در حذف اصل ولایت‌فقیه و از بین بردن ایمان مردم ایران به آن داشته‌اند زیرا می‌دانند این اصل در حکومت دینی ما هم باعث قدرت و پیشرفت ما می‌شود و هم بر سایر ملت‌ها، ازجمله کشورهای عربی که انقلاب‌هایی به تأسی از انقلاب ما را تجربه کردند، تأثیرگذار خواهد بود اما در دشمنان همواره در رسیدن به این هدف شکست خورده‌اند.

گفتنی است در پایان این جلسه، حسن شهرکی‌پور مشاور آموزشی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از بنیاد، لوح تقدیری را به احمد مرودشتی، جانباز 70 درصد اعطا و کسب درجه دکترا علوم سیاسی را به وی تبریک گفت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi