شناسه خبر : 48170
پنجشنبه 14 مرداد 1395 , 13:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار خبرنگاران بروجرد با خانواده شهید صارمی

خبرنگاران بروجرد با خانواده شهید محمود صارمی دیدار کردند

بروجرد - ایرنا - در آستانه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، جمعی از خبرنگاران و مسئولان شهرستان بروجرد با خانواده این شهید عرصه قلم دیدار کردند.

 

به گزارش ایرنا امام جمعه بروجرد در این دیدار حیات، عزت، عظمت و سرافرازی کشور را مرهون خون شهدا دانست و گفت: اگر شهادت شهدا، جانبازی جانبازان، ایثار ایثارگران و اسارت آزادگان نبود کشور ما امنیت نداشت و در مسیر موفقیت همه جانبه قرار نمی گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی افزود: شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی الگوی خبرنگاران و باعث افتخار شهرستان بروجرد و ایران شده است.
وی احترام به خانواده شهدا را واجب دانست و اظهار کرد: امروز مسئولان و خبرنگاران با این دیدار بخشی از دین شهدا و شهید صارمی را ادا می کنند.
امام جمعه بروجرد افزود: با حمایت و پشتیبانی خانواده شهدا، نظام می تواند به اهداف خود دست یابد.
برادر شهید محمود صارمی نیز با تقدیر از حضور مسئولان و خبرنگاران گفت: با این اقدام ارزشمند یاد و خاطره شهدا زنده نگه داشته می شود.
رشید صارمی افزود: خانواده شهید صارمی با پشتیبانی از ولایت فقیه و قرار گرفتن در مسیر ولایت قسم خورده است که اجازه ندهد مرکب قلم شهید محمود صارمی خشک شود.
به گزارش ایرنا آیین گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار 16 مردادماه در شهرستان بروجرد برگزار می شود.
۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان به همراه هشت تن از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.
تا مدتها از سرنوشت این ۹ تن گزارشی منتشر نشد، تا این که پیکرهای آنان در یک گور جمعی در خرابه های پشت کنسولگری به دست آمد.
پیکر آنان ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ به تهران منتقل و به خاک سپرده شد.
شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد این رخداد، 17 مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.
3031/3022

انتهای پیام /*

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi