شناسه خبر : 80084
چهارشنبه 17 دي 1399 , 16:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نحوه دریافت کسری خدمت فرزندان ایثارگران

کسری خدمت سربازی ایثارگری در سال های اخیر تغییرات زیادی داشته است که بر اساس قانون افرادی که بیشترین امتیاز را دارند از خدمت آن ها کم و در برخی موارد معاف می شوند. در این مطلب به نحوه دریافت کسری خدمت ایثارگری می پردازیم...

فاش نیوز - نحوه دریافت کسری خدمت فرزندان ایثارگران و تجمیع کسری ها چگونه محاسبه می شود؟

کسری خدمت سربازی ایثارگری در سال های اخیر تغییرات زیادی داشته است  که بر اساس قانون افرادی که بیشترین امتیاز را دارند از خدمت آن ها کم و در برخی موارد معاف می شوند.  در این مطلب به نحوه دریافت کسری خدمت ایثارگری می پردازیم.

خدمت سربازی را می توان با استفاده از کسری خدمت کاهش داد. کسری خدمت بسته به نوع آن دارای شرایط خاصی است.

در این مطلب به شرایط و دریافت کسری خدمت ایثارگران پرداخته ایم. البته هر ساله قانون مراحل اخذ کسری خدمت تغییر می کند پس جهت راهنمایی های لازم تا آخر مطلب با ما باشید:

 

شرایط گرفتن کسری ایثارگری چگونه است؟

مراحل کسر خدمت سربازی در مرحله اول دارا بودن شرایط لازم و در مرحله دوم تهیه مدارک لازم است و بعد از آن با توجه به میزان حضور پدر در جبهه می توانید از میزان کسری خدمت بهره بگیرید.

کسری ایثارگری برای خانواده ایثارگران و خانواده های آن ها است. پس ابتدا باید برگه سوابق ایثارگری را ارائه دهید.

حضور در جبهه و عملیات یک ملاک برای کسر خدمت ایثارگری است. البته حضور در مناطق کوردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه تا مهر سال ۷۵ نیز شامل کسری خدمت می شوند.

 

چه کسانی می توانند از کسری ایثارگری استفاده کنند؟

تسهیلات کسری خدمت ایثارگری شامل فرزند و برادر ایثارگر می شود که البته برادر ایثارگر فقط در شرایط خاص می تواند از این تسهیلات استفاده کند. فرزند ایثارگر برای استفاده از کسری خدمت باید در حال خدمت باشد.

 

نحوه دریافت کسری نظام وظیفه چیست؟

مراحل و نحوه دریافت کسری خدمت سربازی متفاوت است و بسته به نوع خدمت سربازی باید مراحل و مدارک کسری خدمت را طی کنید.

البته برای گرفتن کسری ایثارگری شما نباید کاری انجام دهید بلکه پدرتان باید سوابق ایثارگری خود را تکمیل کند و آن را به ارگان مربوطه تحویل دهد. این مدارک پس از بررسی به یگان خدمتی ارسال می شود و طبق این مدارک از خدمت شما کم می شود.

 

مراحل و مدارک مورد نیاز برای کسری خدمت ایثارگران

مدارک مورد نیاز برای کسری خدمت شامل مدارک هویتی و تکمیل فرم الکتریکی است.

 

مراحل کسری خدمت به صورت زیر است:

در مرحله اول باید دفترچه راهنمای وظیفه عمومی را از سامانه وظیفه ناجا دریافت کنید.

مدارک لازم که شامل کپی کارت ملی و شناسنامه، دو قطعه عکس ۳ در ۴، کپی گواهی تحصیلی، کپی تمام صفحات شناسنامه پدر، کپی صفحه اول شناسنامه برادر، اصل معرفی نامه از سازمان مرتبط و تکمیل برگه برگه شماره ۸ دفترچه راهنما است را تهیه کنید.

علاوه بر تهیه مدارک باید هزینه ثبت نام را بر اساس مندرجات دفترچه پرداخت نمایید.

 

کسری خدمت فرزند ایثارگر چگونه است؟

کسری خدمت سربازی ایثارگری در سال های اخیر تغییرات زیادی داشته است و افرادی که بیشترین امتیاز را دارند از خدمت آن ها کم و در برخی موارد معاف می شوند. البته میزان کسری خدمت با توجه به میزان درصد جانبازی بستگی دارد.

در کسری خدمت ایثارگری می توانید از روش تجمیع نیز استفاده کنید یعنی با استفاده از مجموع درصد جانبازی ایثارگر، مدت زمان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان اسارت کسری گرفت.

 

میزان کسری خدمت سربازی بسته به زمان حضور پدر در جبهه به صورت زیر است:

۵ ماه حضور در جبهه: ۶۰ روز کسری از خدمت سربازی

۶ ماه اسارت: ۷۲ روز کسری از خدمت سربازی

۱۰ درصد جانبازی: ۱۲۰ روز کسری از خدمت سربازی

البته کسانی که طبق قانون قبلی کسری گرفته اند و در حال خدمت هستند می توانند از قانون جدید برای کسری استفاده کنند.

 

سوالات متداول

۱  -آیا کسری خدمت ایثارگری برای یک فرزند است؟

یکی از مدارکی که در مراحل اخذ کسری خدمت ارائه می دهید، تعیین آخرین وضعیت برادر و ارائه کارت پایان خدمت و یا وضعیت اشتغال به تحصیل وی است. با استفاده از این مدارک وضعیت مشمولین سایر افراد خانواده تعیین می شود.

۲ -در صورتی که از کسر خدمت استفاده کرده باشیم، شامل قانون جدید برای کسری می شویم؟

اگر از کسر خدمت بهرمند شده اید طبق قانون با مراجعه به یگان محل خدمت، می توانید کسر خدمت را اصلاح کنید.

۳- کسر خدمت ایثارگری شامل سربازان فراری می شود؟

در صورتی که سرباز فراری باشید به شرط رسیدگی به جرم فرار آنان توسط مراجع قضایی، می توانید از کسری خدمت بهرمند شوید.

 

به نقل از خبرگزاری آنا

اینستاگرام
با سلام اگر معافیت فرزندان ایثارگران یک حق قانونی است و این حق برای ایثارگران محفوظ است باید ایثارگر آزاده 9 سال اسارت و جانباز 50 درصد و 18 ماه جبهه که فرزند ذکور ندارد و برادری که بتواند از این حق استفاده نمایدراندارد باید این حق را که اختصاص به ایثارگران دارد بتوان حداقل به داماد ایثارگر داد تا ظلمی از این ناحیه به ایثارگران نشود با تشکر صداقت
سلام
بنده برای بچه ام معافی دادند خداوکیلی هم خیلی راحت بدون دردسرخدا خیرشون بدهد بخصوص بنیادشهیدهمدان تا حال بنده رادیدن گفتند توفقط روی صندلی بشین من نشستم یکی از کارمندان تمام کارهارا انجام داد خدا خیرش بدهد یک روزه تمام شد امیدوارم از خداوند مهربان عوض بگیرد همیشه موفق و عاقبت بخیرباشد الان چندسال ازاین ماجرا میگذرد خوبی ومردانگی آین کارمند عزیز خودش هم جانبازبود در ذهنم مانده هرگز هم پاک نمیشه همیشه هم دعاگویش هستم
سلام بالاخره این سهم ایثارگران آزاده 9ساله وجانباز 50 درصد و 18 ماه جبهه قابل استفاده برای داماد ایثارگر است یا خیر ممنونم اگر قابل استفاده نیست مطرح شود تا در مجامع قانونی تصویب گردد تا ایثارگران فاقد فرزند ذکور از این حق قانونی بهره مند گردند. با تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi