شناسه خبر : 80343
چهارشنبه 08 بهمن 1399 , 12:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

از غرفه‌ی مجازی ما دیدن کنید

در این نمایشگاه که امسال به دلیل شرایط کرونایی از یکم تا ششم بهمن‌ماه، برای نخستین بار به صورت مجازی برگزار می شود، با هفت عنوان کتاب حضور یافته است که هر هفت مورد...

فاش نیوز -  انتشارات فتح‌الفتوح که همراه با پایگاه خبری‌تحلیلی «فاش‌نیوز» و موسسه‌ی فرهنگی‌هنری فتح‌الفتوح ایمان، در حوزه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت دارد، برای نخستین بار در نمایشگاه مجازی کتاب تهران حضور می‌یابد.

بر پایه‌ی این گزارش، انتشارات نوپای ما(نشر فتح‌الفتوح) در این نمایشگاه که امسال به دلیل شرایط کرونایی از یکم تا ششم بهمن‌ماه، برای نخستین بار به صورت مجازی برگزار می‌شود، با هفت عنوان کتاب حضور یافته است که هر هفت مورد ظرف سه سال اخیر به چاپ رسیده است.

علاقمندان می‌توانند برای حضور در غرفه‌ی مجازی ما در این نمایشگاه و بازدید و خرید کتاب از آن، به سایت  www.book.icfi.ir یا  www.tehranbookfair.ir  مراجعه فرمایند.

کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه مجازی کتاب تهران در اولین دوره‌ی برگزاری با تخفیف 20 درصدی خواهند بود و خریداران بابت ارسال کتاب هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد. سفارش و خرید کتاب به صورت ۲۴ ساعته در ایام نمایشگاه قابل انجام است.

رادیو فرهنگ نخستین نمایشگاه مجازی کتاب را پوشش رسانه‌ای می‌دهد و همراه ناشران و برگزارکنندگان نمایشگاه، برای مردم رویدادهای مهم را اطلاع رسانی می‌کند. رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگا هرتز  و ای ام ۵۸۵ کیلو هرتز بشنوید.

لیست کتاب‌های منتشر شده در انتشارات فتح‌الفتوح به این شرح است:

1. «عاشقانه های یک نسل سومی» در قالب داستان، شامل تعداد زیادی داستان کوتاه از مسایل و مشکلات واقعی زندگی اقشار مختلف ایثارگران در 350 صفحه که به چاپ دوم رسیده است. این اثر همانطور که اشاره شد، مجموعه داستان‌های کوتاه از همان مسایل و مشکلات واقعی زندگی اقشار مختلف ایثارگران، خصوصاً جانبازان است که خود آنان به مرور با فاش نیوز مطرح کرده‌اند و این موارد به همت یکی از همکاران داستان‌نویس در این موسسه به صورت داستان‌های کوتاه نگاشته شده است.

2. منظومه‌ی «عشق هاواسیندا» با موضوع دفاع‌مقدس، در قالب شعر و به زبان ترکی و با ترجمه‌ی فارسی و برگردان به حروف لاتین رسم‌الخط جمهوری آذربایجان که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد، منتشر شده است.

3. «چشم، چشمه، چکامه» شامل مجموعه داستان، دل‌نوشته و شعر در باب زندگی ایثارگران است. این اثر با ارزش از سه بخش داستان‌های برگرفته از حقایق زندگی ایثارگران، دل‌نوشته‌هایی در این باب و بخش سوم شامل اشعاری با مضامین ارزشی تشکیل شده است.  کتاب «چشم، چشمه، چکامه» به زبانی روان و سلیس، خودمانی و صمیمی با خواننده روبه‌رو می‌شود.

4. کتاب «جانبازان شهید آسایشگاه امام خمینی(ره)» شامل مطالبی از جانبازان شهید این مرکز توان‌بخشی، به همت موسسه فرهنگی هنری فتح الفتوح چاپ و منتشر شد.  مجموعه جانبازان شهید آسایشگاه امام خمینی(ره) شامل مطالبی از زندگی 43 تن از جانبازانی است که مدتی را در این مرکز پرخاطره بستری بوده‌اند و در کنار دیگر هم‌رزمان هم‌درد خود، به‌سر برده‌اند. 

گفتنی است آسایشگاه امام خمینی که با نام رهبر کبیر انقلاب اسلامی متبرک و با یاد آن یگانه‌ی دوران ماندنی شده است، به دلیل حضور دردمندانه‌ی نزدیک به چهار دهه فرزندان معنوی حضرت امام خمینی و پیروان و مریدان راستین او، مکانی است مقدس که وجهه‌ی ارزشی و فرهنگی عمیقی به خود گرفته است و جا دارد در زمره‌ی اماکن تاریخی دفاع مقدس و میراث فرهنگی این دوره‌ی باشکوه و بی بدیل ثبت و محافظت گردد. این یادنامه به منظور حفظ و نگهداری نام، یاد و بخشی از آثار و خاطرات جانبازان شهید این مرکز توانبخشی و آسایشگاه ویژه جانبازان نخاعی و ویلچری دفاع مقدس گردآوری، انتشار یافته است.

5.  کتاب «جانبازان نخاعی شهید»، شامل خلاصه‌ای از زندگینامه‌ی اغلب جانبازان قطع نخاعی و آسیب نخاعی از زمان دفاع مقدس تاکنون است که فتح الفتوح آن را چاپ و منتشر کرده است. این کتاب شامل خلاصه‌ای از زندگینامه و شرح حال 185 نفر از جانبازان قطع نخاعی می‌باشد. این اثر با ارزش که با نیت حفظ نام و یاد گروهی از دردمندترین، مظلوم ترین و در عین حال، صبورترین جانبازان و اکثراً جانبازان دفاع مقدس ترتیب یافته است، چکیده‌ای از شرح حال از زندگی دلدادگانی است که در چشمه‌ی زلال اخلاص و معرفت شنا کردند و دل را به دریای بیکران عشق الهی زدند.

6. مقالات این مجموعه، طی سالیان و هر یک به مناسبتی نوشته شده است. اکثر مطالب، مربوط به مشاهداتم از حوادث قبل و بعد نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی است که با دوران پر شور و حال نوجوانی‌ام مصادف بوده و با بیانی احساسی، عاطفی و البته تحلیلی کلی، به ثبت صاحب این قلم، رقم خورده است.

مجموعه «تنها در برابر شیطان» مشتمل بر چند بخش با موضوعات آیینی و انقلاب اسلامی، توسط انتشارات فتح‌الفتوح منتشر گردید. این کتاب در 128 صفحه به چاپ رسیده است.

7. تفنگ، قلم، خون، مرکب؛... و تاریخ انقلاب اسلامی، دفتر زرین و پر برگی شد که یاد و خاطره‌ی رشادت‌ها، شهادت‌ها و جانبازی‌های دلاوران بسیجی در آن نگاشته و ثبت شد. آنان که با سهل‌انگاری و بی‌توجهی به کسب معرفت و کمال، در مجتمع فرهنگی بسیج همت نگماشته و پرسه‌ زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های بی‌خیالی و بی‌دردی را ترجیح داده‌اند، در وادی عشق، کوران و کران‌اند، گمشدگانی هستند که سواد خواندن نشانی کوی معشوق را ندارند و پلاک منزل مقصود را نمی‌دانند.

مجموعه «مرامنامه نسل ما» مشتمل بر چند بخش با موضوعات دفاع مقدس و مقاومت، توسط انتشارات فتح‌الفتوح منتشر گردید. این کتاب در 144 صفحه به چاپ رسیده است.

و کتاب‌های در دست تجدید چاپ این انتشارات

8. همچنین این موسسه تجدید چاپ مجموعه شعر «خم می نی» در قالب شعر و با موضوع امام، انقلاب و دفاع مقدس را که برای اولین بار انتشارات «تکا» آن را منتشر کرده و مجوز باز نشر و تجدید چاپ آن را به این موسسه واگذار کرده است، در دست اقدام دارد.

9. کتاب «گلستان آتش» سروده‌هایی در موضوع دفاع‌مقدس، شهید و شهادت است.

10. مجموعه شعر آیینی «در ردیف باران» درباره‌ی ائمه و معصومین می‌باشد.

اینستاگرام
سلام لینک درست شد؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi