شناسه خبر : 89637
یکشنبه 28 فروردين 1401 , 12:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کرم نیمه رمضان با میلاد کریم اهل بیت(ع)

جبهه مهدویت در برابر تمامی نظام باطل استکباری قرار گرفته و در این نبرد دشمنان مهدویت بصورت جنگ ترکیبی وهمه جانبه با استفاده از همه روش ها و ابزارها؛ توسط جریان انحراف و به شیوه تحریف، به دنبال...

فاش نیوز - در میانه ماه پربرکت، شکوفه دومین نور امامت، فرزند دومعصوم و نوه پیامبر معصوم الهی و برادر مظلوم کربلا و سید شباب اهل بهشت پا به عرصه گیتی گذاشت و یکی از 14 انسان کامل خلقت، متجلی همه صفات الهی گشت. وگرچه همه ائمه هدی دارای صفات کمال بوده اند ولی هرامامی در برخی صفات بیشتر مشهور بوده؛ و امام حسن(ع) نیز درحسن خلق و سخاوتش؛ سبب گردیده که به کریم اهل بیت(ع) نامیده میشوند. آن امام معصوم؛ بعد از شهادت امام علی(ع) در 21 رمضان سال 40 هجری، امامتی که ده سال به طول انجامید و خلافت جامعه اسلامی که شش ماهه شد؛ به مشیت الهی بر عهده ایشان نهاده شد.

شرایط تلخ جامعه زمینه ساز پذیرش صلح امام حسن(ع)

معاویه حکومت اموی را با فریب و ظاهر اسلامی بنا نهاده بود و از انواع مکر و حیله برای گسترش حکومتش استفاده می کرد؛ تبلیغات روانی در صلح دوستی میکرد و تجربه تلخ از نیرنگ قران بر سرنیزه کردن در جنگ صفین در برابر امام علی(ع) که سبب شد امام؛ مالک اشتر را از جبهه بازگرداند و ان دشمن منافق از مرگ رهایی یابد، تشدید اختلاف در جامعه اسلامی، بی انگیزه شدن سربازان در اعزام به جنگ؛ مشکلات مالی دولت اسلامی امام، غلت یاران واقعی مطیع امام، و..... سبب گردید که آن امام معصوم بنا به مصالح حفظ اصل اسلام، صلح نامه با معاویه را با شروطی امضا نمایند.

تحریف صلح امام حسن(ع) در دولت دوازدهم

چندین بار رئیس‌جمهور سابق به بهانه های مختلف، با پیش کشیدن موضوع تاریخی «صلح امام حسن(ع)» آن را تحریف و مصادره کرد. و امام حسن(ع) را امام صلح! نامید، تا بتواند سازش با امریکای جنایتکار را در مذاکرات برجام توجیه کند، وی علت انتخاب صلح توسط امام را "خواسته اکثریت مردم" ذکر کرده بود؛ تا بتواند مردم را بسمت سازش ذلت بارهمراه کند؛ که بحمدالله با مخالفت علما و مردم مومن مواجه شد. وگرچه بساط انان از مقامات جمع شد ولی تفکر مسموم انان بعضا هنوز در جامعه وجود دارد  که بدنبال به سازش کشاندن انقلاب و بکام غرب بردن هستند؛ که بسیاز خطرناک بوده و بایستی با بیان حقایق تاریخ اسلام؛ همه احاد مردم بصیرت یافته و تبری جویند. 

پیامدهای عدم یاوری امام جامعه

عدم مطیع امام بودن مسلمین سبب امضای صلح نامه گردیده و نهایتا منجر به پایان حکومت امام صالحان گردید. گرچه در آن مقطع امام براساس تکلیف دینی و براساس مصلحت پذیرفتند؛ ولی نهایتا مسلمین زیان دیدند و از حکمرانی امام معصوم محروم گشتند و سیزده قرن حاکمان ناصالح بر مسلمانان و جوامع اسلامی حکومت کردند و جوامع مسلمین از نظام اسلام ناب محروم بودند و حاکمان نه تنها ظلمها کردند؛ بلکه حکمرانی غیر اسلامی و حتی ضد اسلامی داشتند؛ که نمونه های شدید آن در سده اخیر توسط اتاترک ترکیه و وهابیون عربستان و شاهان ظالم ایران و بخصوص رضا خان و محمدرضا پهلوی وجود داشته است. همزمان نیز نهضت های اسلامی در برابر این حاکمان جور وظلم وجود داشته است؛ مانند قیامهای سید جمال الدین اسدابادی، اقبال لاهوری؛ میرزاکوچک خان؛ شیخ محمد خیابانی، شیخ فضل الله نوری؛ سید حسن مدرس، جنبش تنباکو؛ مشروطه خواهان و.... که همگی سرکوب شدند.

انفجار نور بعد از سیزده قرن

بعد از سیزده قرن محرومیت و مبارزه؛ درکمال ناباوری و بهت جهانیان انقلاب شکوهمند اسلامی ایران؛ به رهبری امام راحل و پیروی قاطبه ملت ایران و عنایت الهی بساط نطام ظالم و ستم شاهی برچیده شد و نظام مردم سالاری دینی برقرارگردید. علیرغم همه دشمنان بشریت پیروز میدان شد و در طول عمر با برکتش، با وجوه انبوه فشارها و فتنه ها و جنگ و تحریم؛توانسته است؛ مقاوم و پویا راه خویش را شتاب بخشد و دستاوردهای بی نظیری وبرکات فراوانی،که غیر قابل مقایسه با اقدامات پیش از انقلاب است را بهمراه آورده است.

گام دوم انقلاب، درتکاپوی جبران خلا سیزده قرن پس از حکومت امام حسن(ع) و افق درخشان آینده انقلاب اسلامی

بیانیه ای که رهبر انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب خطاب به ملت ایران صادر کردند، با مضامین دقیق مجمل گذشته، حال و اینده و تبیین راهبردهایی برای اینده انقلاب؛ در ورود انقلاب به دومین مرحله خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی می باشد. این بیانیه شروع انقلاب از نقطه صفر را توضیح داده و دستاوردهای بزرگ انقلاب را با عنوان برکات انقلاب ذکر کرده اند، که انرا عظیم، درخشان و بی نظیر و افتخار افرین دانسته و همچنین در آن علل عمده مشکلاتی را که هم اکنون کشور دچار آن میباشد را نیزبیان نموده، تلاشهای دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالشها وعیوب درونی کشور نیز بیان شده است ودر نهایت برای کشور در گام دوم هفت سرفصل توصیه راهبردی، رهنمود های عملیاتی و اجرایی بسیار مهم و راهگشا برای شرایط کشورتبیین و توصیه شده است. این بیانیه یک سند راهبردی برای کشور بوده، که برای اینده انقلاب؛ راهبرهای هفت گانه در موضوعات »علم و پژوهش »؛ »معنویّت و اخلاق»؛ »اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی »، »عدالت و مبارزه با فساد »، »استقلال و آزادی»؛ »عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن » و »سبک زندگی » در گام دوم انقلاب، برای جبران خلا حکمرانی نظام اسلامی ناب در طول سیزده قرن پس از حکومت امام حسن(ع) و نیز تحقق تمدن نوین اسلامی ارایه شده است، که بایستی مورد توجه و اهتمام همه احاد ملت و بخصوص مدیران ادارات شهر قرارگرفته بنحویی که بعنوان چراغ فروزان در برنامه ریزی های سالانه ادارات وبخشهای مختلف جامعه ساری وجاری شود. وانقلابیون نیز بایستی همواره انرا رصد کرده و مطالبه نمایند.


سربازی گام دوم انقلاب لازمه سربازی امام زمان

جدال حق و باطل در عصر حاضر در اوج خود قرار دارد. جبهه مهدویت در برابر تمامی نظام باطل استکباری قرار گرفته و در این نبرد دشمنان مهدویت بصورت جنگ ترکیبی وهمه جانبه با استفاده از همه روش ها و ابزارها؛ توسط جریان انحراف و به شیوه تحریف، به دنبال وارونه نمایی واقعیت های جامعه؛ وترویج سبک غربی، بدنبال مایوس سازی مردم از نظام وانقلاب می باشند، لذا مومنین انقلابی نیز بایستی براساس تکلیف عینی بودن جهاد تبیین؛ در همه رده های سنی؛ در حد استطاعت به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام وبا جریان تحریف و انحراف مقابله کنند. این جهاد براساس تکلیف بایستی فراگیر باشد. علیرغم خواسته دشمنان که از وقوع ظهور نگران و مانع تراشند، شواهد و حوادث پرچمداری سید یمانی، اتفاقات یمن و بیداری جهانی و تمایل به سمت ایران مهدوی است ولو کره الکفرون و المشرکون و المنافقون فقط قتل نفس زکیه و صیحه اسمانی مانده که بایستی در تحقق آرمان گام دوم انقلاب در امتداد نهضت مهدویت و تسهیل گر و زمینه ساز ظهور مهدویست بکوشیم، لذا جهادگران گام دوم انقلاب جز منتظران واقعی و سربازان امام مهدی(عج) هستند. وان شالله در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته و بایستی در حد اعلای توان خویش، توفیق زمینه سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما(عج) را کسب کرده تا بعنوان منتظر واقعی آن حضرت تلقی شویم. ان شالله.

واجب عینی جهاد تبیین در برابر جریان تحریف و انحراف

از انجا که جریان تحریف و انحراف، بدنبال قلب واقعیت های جامعه؛ شبهه افکنی، تهاجم فرهنگی وترویج سبک غربی، تشدیدمعظلات اجتماعی و مشکلات اقتصادی و.... و در نهایت بدنبال مایوس سازی از نظام وانقلاب می باشند، وهمچنین دشمن بصورت جنگ ترکیبی؛ همه روشها و ابزارها را به میدان تهاجم آورده؛ لذا مومنین نیز بایستی براساس تکلیف عینی بودن جهاد تبیین؛ در همه رده های سنی؛ در حد استطاعت به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام وبا جریان تحریف و انحراف مقابله کنند. دشمنان مانع بیداری اسلامی و مانع ظهورند ولی آرمان گام دوم انقلاب زمینه سازی ظهور مهدوی است، لذا شایسته است شهرستان دماوند همانند گذشته چون کوه دماوند اهداف گام دوم انقلاب را محقق سازد. ان شالله همگی در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته در حد اعلای توان خویش توفیق زمینه سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما(عج) را داشته باشیم.

| سید جواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi